Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desert storm

Legacy Member
als je in de toekomst niet van zin bent een 3e en/of 4e cdspeler/turntable bij te kopen: djm-400...

'k heb zelf een djm-400 en m'n maat rmx40 (blackfire serie). afwerking en bediening van de effecten is bij de djm-400 toch een pak beter naar mijn mening :)

Blacky69

Legacy Member
Eerlijk gezegd denk ik dat ik voor die blackfire serie ga gaan. Een mooi gelikt uiterlijk (en imo goedkopere prijs) doen het toch wel :)

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
Is't voor te draaien of draaien & producen?

Als't voor te draaien is zou ik u toch het syrincs setje aanraden ( is wel het dubbel van uw budget, maar ik denk niet dat je er spijt van zult hebben, ik denk zo: liever in één keer tegoei investeren en goed materiaal kopen i.p.v. eerst materiaal te kopen van mindere kwaliteit, die je waarschijnlijk toch nog vervangt binnen x aantal jaren. Of misschien KRK's als et voor mixing & producing is. ( Is ook wel veel duurder dan dat uw budget het toelaat )

draaien, maarja kweet zowiezo dat die syrics super zijn, maar ja kga nog even wachten, want voor mijn budget heb ik niet veel deftige dingen :)

Drejke

Legacy Member
deathsythe zei:
draaien, maarja kweet zowiezo dat die syrics super zijn, maar ja kga nog even wachten, want voor mijn budget heb ik niet veel deftige dingen :)

Ben ook van plan om deze te kopen, maar heb momenteel ook nog maar 250€+-, gewoon doorsparen tot de syrincs set denk ik :p misschien zelfs nog eerst cd-spelers en dan pas de syrincs, want draai nu op 1 boxke van men versterker, heb eens ne keer telang in het rood gespeeld en versterker rechteruitgang doet het precies niemeer :doh:. Best wel ambetant want kheb nu men dj gear op 90° van men boxen gezet, dus als ik aan het draaien ben is er maar 1nen box aan menne linkerkant aan het spele :(, das best wel ambetant ^^ maar toch nog liever eerst die cd-spelers! :P ( CDJ 800 MK2 )

Drejke

Legacy Member
TRFluffy zei:
alternatief voor Mixed In Key
MixShare

GRATIS en BETER! Mogelijkheid tot begin- en eind-key van een nummer te controleren + bpm

EN hij stelt dus op basis daarvan mogelijke tracks voor (en je kunt zelfs aangeven dat je al dan niet keylock gebruikt)

DIKKE AANRADER

@TRFlufy, Hoe stelt ge dat in da die tracks voorstelt? :p
Ziet dr goei gerief uit :bow:

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
@TRFlufy, Hoe stelt ge dat in da die tracks voorstelt? :p
Ziet dr goei gerief uit :bow:

mixmeister ownt, kheb daar de bpm analyser van, altijd handig als beginner ^^

[EZ]

Legacy Member
kheb hier ook RapidEvolution (mixshare) staan, ma 'k moe da nog is late analyse en instellen en al...



Blacky69 zei:
Eerlijk gezegd denk ik dat ik voor die blackfire serie ga gaan. Een mooi gelikt uiterlijk (en imo goedkopere prijs) doen het toch wel :)
Ge moet maar is zoeken op DJ-forums, er zijn eindeloze discussies over de voor-en nadelen tussen die 2, maar ik heb de RMX-40 Blackfire, 'k ben er wel content van.
Die USB-versie is wel maar dom, daar staan zo plastieken knoppen op :p

Blacky69

Legacy Member
[EZ];10998207 zei:
Ge moet maar is zoeken op DJ-forums, er zijn eindeloze discussies over de voor-en nadelen tussen die 2, maar ik heb de RMX-40 Blackfire, 'k ben er wel content van.
Die USB-versie is wel maar dom, daar staan zo plastieken knoppen op :p

Ik heb al talrijke forums zitten afspeuren naar de voor/nadele van beide.
De Pioneer is inderdaad een stapje hoger dan de Blackfire maar als simpele 'bedroom dj' zou een Blackfire hier niet misstaan.

Drejke

Legacy Member
Over een paar maanden is het mijn eerste allround-party, en dus wil ik al wat voorbereiden.
Heeft misschien hier iemand daar ervaring mee? Ik kan wel wat nuttige tips gebruiken ^^.
Ik ben momenteel bezig met gewoon zoveel mogelijk muziek te verkennen in alle soorten stijlen die volgens mij "aanslaan" bij het publiek. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te onthouden van de dj die draait wanneer ik uitga :p

Maar is er geen volgorde in wat je draait? Want ik denk dat dit meestal zo is voor allround partys: (?)

- Eerst wat house om op gang te komen, dan goeie schijfkes van alle tijden en dan foute nummers wanneer die manne zat zijn? :p

En als ge bv rock aant draaien zijt dit blijven doen? Dus bv. niet een nummerke house, dan terug een nummerke rock en dan terug house? Of moogde alles door mekaar slaan? =/

Hoe mixen jullie allround muziek? Want soms heb ik de indruk dat het gewoon.. Niet gaat :p.. Ik heb toch ook al gehoord dat vele dj's gewoon nummers laten afspelen, maar ik denk soms dat dit wel saai is?... Wat zijn anders de mixtechnieken voor allround te draaien?

Alle tips welkom!

profound

Legacy Member
Alles door mekaar is wel wa vreemd, kzou mij houden aan 'pakketjes', en als je dan perse genres wil mengen, doe dan (voorbeeld eh).
half uur house
half uur rock
half uur schlager ^^
Welja, you get the point

Drejke

Legacy Member
Voila, tot nu toe al een lijstje van nummers die ik waarschijnlijk zeker en vast ga draaien! Misschien iemand die denkt dat er slechte partynummers tussenzitten? ... Let me know :)

Underworld - Born slippy
Energy 52 - Cafe del Mar
Tiësto - Flight 643
Delerium - Silence (Airscape remix)
Moby - Go
Paul van Dyk - For an angel
Felix - Don't you want me
Motorcycle - As The Rush Comes
The Prodigy - Out of Space
Faithless - Insomnia
Tiësto - Traffic
BBE - Seven days and one week
Rui da Silva feat. Cassandra - Touch me
Rune - Calabria
Cygnus X - The orange theme
Grooveyard - Mary Go Wild
Southside Spinners - Luvstruck
Jones & Stephenson - The first rebirth
Speedy J - Pull over
Rank 1 - Airwave
Svenson & Gielen - Twisted
IIO - Rapture
Tiësto - Lethal industry
Faithless - God Is A DJ
Mylo - Drop The Pressure
Push - Universal Nation
Sash - Ecuador
Daft Punk - One more time
Safri Duo - Played a Live
Robert Miles - Children
Roger Sanchez - Another chance
Sunclub - Fiesta
Mark van Dale with Enrico - Water verve
DJ Jean - The launch
Ferry Corsten - Punk
Freestylers - Push up
Modjo - Lady
Nightcrawlers - Push The Feeling On
Stardust - Music sounds better with you
PPK - Resurection
DJ Sammy & Yanou feat. Do - Heaven
Kernkraft 400 - Zombie nation
Alter Ego - Rocker
Gigi d'Agostino - L'amour toujours
Armand van Helden - You don't know me
Scoop - Drop it
Ricky Fobis - No Regular
Driftwood - Freeloader
Crystal Waters - Gypsy Woman
Jeff Mills - The Bells
Felix da Housecat - Silver screen
Eric Prydz - Call On Me
Da Hool - Meet her at the Love Parade
The Prodigy - Smack my bitch up
Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
D-Note - Shed my skin
Tiësto feat. Kirsty Hawkshaw - Just be
The Prodigy - No good
Mix Masters - In the mix
David Guetta - Love don't let me go
Cappella - U got 2 know
Faithless - We come one
G-Spott - No comment
Groove Armada - My friend
Armand van Helden - My my my
Mauro Picotto - Komodo
T. Raumschmiere - Monstertruckdriver
Kamaya Painters - Endless wave
DJ Jurgen - Better off alone
Paul Johnson - Get get down
Room 5 feat. Oliver Cheatham - Make luv
ATB - 9 PM (till I come)
Haddaway - What is love
Tomcraft - Loneliness
New Order - Blue Monday
Superfunk feat. Ron Carroll - Lucky star
Moby - Porcelain
Daft Punk - Around the world
Three Drives On A Vinyl - Greece 2000
Royksopp - Eple
Marco V - Simulated
Adamski feat. Seal - Killer
Tiësto feat. BT - Love comes again
DJ Jean - Every single day
Rank 1 - Awakening
Chemical Brothers - Block rockin' beats
Mr. Oizo - Flat beat
Antiloop - In My Mind
Moby - Why does my heart feel do bad
Michael Gray - The weekend
Natural Born Chillers - Rock the funky beat
Snap - Rhythm is a dancer
Soul Providers - Rise
Daft Punk - Da funk
David Guetta - Just a little more love
Ton T.B. - Dream machine
Moby - Why does my heart feel do bad
Michael Gray - The weekend
Basement Jaxx - Where's your head at
Natural Born Chillers - Rock the funky beat
Snap - Rhythm is a dancer
Paul van Dyk - We are alive
Clokx - Clocks
Daft Punk - Da funk
Jens - Loops & tings
David Guetta - Just a little more love
Negrocan - Cada vez
Serious Danger - Deeper
Flamman & Abraxas - Good to go
Jordan & Baker - Explode
Sonic Inc. - The Taste of Summer
Laidback Luke - Rocking with the best
ATB - Don't Stop
Real 2 Real - I like to move it
house of pain - jump around
Will Smith - Getting jiggy with it
J. Geils Band – Centerfold
The Launch - DJ Jean
Beastie Boys - Fight for your right
Akon- Dont Matter
Cascada - Truly Madly Deeply
Dj massive vs The rebel - Like this
The outhere brothers - don’t stop
Derb – Derb
Roog - Your mind is twisted
Narcotic – Liquido
THUNDERBALL - bonzai channel one
Tocadisco – Streetgirls
Prodigy - Voodoo People
shameboy – rechoque
U2 – Vertigo

PsYchO.p2

Legacy Member
Drejke zei:
Over een paar maanden is het mijn eerste allround-party, en dus wil ik al wat voorbereiden.
Heeft misschien hier iemand daar ervaring mee? Ik kan wel wat nuttige tips gebruiken ^^.
Ik ben momenteel bezig met gewoon zoveel mogelijk muziek te verkennen in alle soorten stijlen die volgens mij "aanslaan" bij het publiek. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk te onthouden van de dj die draait wanneer ik uitga :p

Maar is er geen volgorde in wat je draait? Want ik denk dat dit meestal zo is voor allround partys: (?)

- Eerst wat house om op gang te komen, dan goeie schijfkes van alle tijden en dan foute nummers wanneer die manne zat zijn? :p

En als ge bv rock aant draaien zijt dit blijven doen? Dus bv. niet een nummerke house, dan terug een nummerke rock en dan terug house? Of moogde alles door mekaar slaan? =/

Hoe mixen jullie allround muziek? Want soms heb ik de indruk dat het gewoon.. Niet gaat :p.. Ik heb toch ook al gehoord dat vele dj's gewoon nummers laten afspelen, maar ik denk soms dat dit wel saai is?... Wat zijn anders de mixtechnieken voor allround te draaien?

Alle tips welkom!
ik vind het persoonlijk wel leuk als die overgange tussen die verschillende stijlen echt in't lang en in't breed gebeuren :) bvb een megagekend rockplaat waarop een zware bass wordt gezet, ik moet sporadisch denken aan Dailymotion - 2 many dj @ villa rouge / nirvana vs daft punk, une vidéo de fabiensense. 2, many, dj, villa, rouge :p
zo'n soort overgangen brenge altijd wel sfeer, maar kan geloven dat het niet simpel is :)
lijst ziet er wel nice uit, al zou ik de meeste classics wat voor het einde houden

Blacky69

Legacy Member
Ik heb hier alle Prehistorie CD's liggen, echt handig voor zo'n allaround feestje. De meeste klassiekers staan er op met daarbij nog enkele marginale tracks :D

Laat het gras maar groeien!

Drejke

Legacy Member
PsYchO.p2 zei:
ik vind het persoonlijk wel leuk als die overgange tussen die verschillende stijlen echt in't lang en in't breed gebeuren :) bvb een megagekend rockplaat waarop een zware bass wordt gezet, ik moet sporadisch denken aan Dailymotion - 2 many dj @ villa rouge / nirvana vs daft punk, une vidéo de fabiensense. 2, many, dj, villa, rouge :p
zo'n soort overgangen brenge altijd wel sfeer, maar kan geloven dat het niet simpel is :)
lijst ziet er wel nice uit, al zou ik de meeste classics wat voor het einde houden

Graaf nirvana me een basske! =D
Hoe noemt da liedje deronder nu weral?..

EDIT: Nvm, sorry ni gelezen dat dr daft punk bijstond! :P
( = Rollin & Scratchin van Daft Punk, ook es ne keer probere! :p )

Drejke

Legacy Member
BlackHawk.be zei:
mo dan moet ge al wel kunnen mixen. want anders trekt da op de balle

Ja heb da dus ier rap ff me virtual dj gedon:lol:
Ga wel, gewoon perfect juistzetten en de bass redelijk dichtdraaien, en als de "climax" komt da nirvana hard begint te zinge dan diene bass hard ^^

Mja, k'zou et toch ni kunne ze, zo op cd-spelers, daarmee ff op VDJ om het idee is uit te werke.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan