Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

007neok007

Legacy Member
Hallowkes iedereen,

ik moet straks met oud op nieuw ergens gaan spelen en ze hebben daar een denon dn 2600.
Nu, ik heb daar vorige keer kei lang aan zitten prullen om het pitchbereik te veranderen, maar dit lukte maar niet. Ik weet dat je een aantal instellingen kunt doen daar in het midden op de witte trackbutton te duwen en dan verder te scrollen, maar hier vond ik niets. Iemand die wel weet hoe het werkt?


Alvast bedankt

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
Ja heb da dus ier rap ff me virtual dj gedon:lol:
Ga wel, gewoon perfect juistzetten en de bass redelijk dichtdraaien, en als de "climax" komt da nirvana hard begint te zinge dan diene bass hard ^^

Mja, k'zou et toch ni kunne ze, zo op cd-spelers, daarmee ff op VDJ om het idee is uit te werke.

idd, kheb vanmorge wa zitten draaien, met zo wat gewone houseliekes van rond de 128 bpm, en om dan zo ffkes die oude retro liedjes derin te draaien ^^
twas eerder gewoon 'switch' op een vrij gepast moment ^^

Drejke

Legacy Member
Ik ben nu aan't twijfelen of'k goede monitors ga kopen voor thuisgebruik of gewone "zware" passieve boxen waarmee ik zowel thuis als uit zou kunnen ga draaien. Moeilijke keuze...
Wat zou'k nemen? :p

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
Ik ben nu aan't twijfelen of'k goede monitors ga kopen voor thuisgebruik of gewone "zware" passieve boxen waarmee ik zowel thuis als uit zou kunnen ga draaien. Moeilijke keuze...
Wat zou'k nemen? :p

syricssss ^^

Drejke

Legacy Member
K'heb zonet een opdracht gekrege van ne maat, die zijn zus heeft een fitnesszaal waar die spinninglessen geeft, ze had graag muziek hiervoor gehad: Oplopend van 115 BPM Tot 135BPM op het laatst, een mix van 50-55Min lang en het mogen allerlei verschillende soorten muziekstijlen zijn.

Hoe hieraan te beginnen?

deathsythe

Legacy Member
ga de leukste liedjes in den top 50 eens af^^
ik denk spontaan aan stunt ft sash! - raindrops (extended mix), lasgo, in & out love van armin van buren.

edit, natuurlijk ook pjanoo en infinity08 hoe hard ze ook uitgemolken zijn

Drejke

Legacy Member
ok, dus gewoon stimulerende liedjes en commerciele wrs ^^?
Als'k die zott 115 BPM laat gaan, is da dan ni overpitched?...

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
ok, dus gewoon stimulerende liedjes en commerciele wrs ^^?
Als'k die zott 115 BPM laat gaan, is da dan ni overpitched?...
hoe bedoel je precies?
ik weet enkel dat 115 bpm al zeer traag is voor die liedjes die ik opgenoemd heb, dat zijn dan meer van die r n b liedjes, ik weet wel dat die infinity enz rond de 128 bpm schommelen, die lasgo, in and out love dat is zeker al 130-135 bpm

en ja ga vooral voor commerciele muziek, je kan eventueel wel wat 'club' versies gebruiken.

Drejke

Legacy Member
deathsythe zei:
hoe bedoel je precies?
ik weet enkel dat 115 bpm al zeer traag is voor die liedjes die ik opgenoemd heb, dat zijn dan meer van die r n b liedjes, ik weet wel dat die infinity enz rond de 128 bpm schommelen, die lasgo, in and out love dat is zeker al 130-135 bpm

en ja ga vooral voor commerciele muziek, je kan eventueel wel wat 'club' versies gebruiken.


Ok, bedankt, ik zal dan beginnen met wat r&b of rap muziek en dan overschakelen op andere zoals infinity en daarna lasgo ofzo :)

Edit: Als ge nie weet wa doen sythe moogde altijd helpe om die mix in elkaar te steke! :D

deathsythe

Legacy Member
Drejke zei:
Ok, bedankt, ik zal dan beginnen met wat r&b of rap muziek en dan overschakelen op andere zoals infinity en daarna lasgo ofzo :)

Edit: Als ge nie weet wa doen sythe moogde altijd helpe om die mix in elkaar te steke! :D
boh, los van de examens, tijd zat :D
(en nu weer voortleren :sad:)

Drejke

Legacy Member
:D Euh, k'heb net een cd'ke gedownload me wa clubtracks enzo , ma die lopen allemaal op mekaar over en kwil da zo behouden ook, maar het probleem is da da toch wel losse tracks zijn, kunde die branden da die aan 1 stuk doorlopen? Nero op 0sec tusse de tracks zette ofzo? :P

Edit: Nvm al gevonden op google ^^

Jowke

Legacy Member
Hello

Sinds een paar jaar (lees: redelijk veel) heb ik regelmatig wat muziek zitten mixen in virtualdj, allerhande mixprog etc... Zelfs fruityloops is er niet aan ontsnapt ;) Nu dacht ik eraan om de overstap te maken op vinyl. Na wat rond te neuzen kan ik een tweedehandssetje op de kop tikken bestaande uit 2 2 x JB Systems Q30 + Akiyama MX2 mengpaneel.
Wat denken jullie? Kopen die handel? Of niet? ( Remember it's just for starters, ik moet nog heel de santeboetik leren :)

deathsythe

Legacy Member
kdenk dat zoiets goed genoeg is, maar voor welke prijs? + de naalden die erop liggen, zijn die toe aan vervanging? kraken de faders bij dat mengpaneel?

Jowke

Legacy Member
1 naald is toe aan vervanging, de andere werkt nog perfect... Geen idee van de faders, dat heb ik nog niet getest... Zit de kans daartoe in misschien?

deathsythe

Legacy Member
Jowke zei:
1 naald is toe aan vervanging, de andere werkt nog perfect... Geen idee van de faders, dat heb ik nog niet getest... Zit de kans daartoe in misschien?

2dehands moet ge daar toch mee opletten, en zeker omdat het een budgetmengpaneel is.
gaat ge het testen? if so, als je wat met die faders beweegt moet het geluid zuiver zijn, als je met die knoppen draait ook,
je kan dat wel oplossen door wat met perslucht ertss te spuiten en mooi te maken, (stof is meestal de oorzaak), maar het is altijd goed meegenomen dat alles werkt zoals het moet.

profound

Legacy Member
1 grote tip: Koop technics.
Echt waar, geloof me, na 3 maanden ben de kutkwaliteit van die JB's beu, en in jouw geval (je bent met muziek bezig, het is niet een opvliegertje) is dit zéker aan te raden.
Idem met dat mengpaneel, koop liever een nieuw, dan een budget 2dehands mengpaneeltje.
Spaar een maandje langer en je zal nog jaren genieten, en echt content zijn da je niet die JBs gekocht hebt.

Maar moest ze dan toch per se willen kopen, ga zéker uitproberen, en kijk of de pitch goed werkt, of de motor stabiel blijft draien (dat hij niet plots vertraagt), neem echt je tijd om zo'n dingen te checken. Idem met het mengpaneel, zoals deadsythe al zei.

In ieder geval, veel geluk met wat je ook gaat kopen, vinyl is the way to go ;)

Desperatozz

Legacy Member
of OEM's natuurlijk ... eveneens kwaliteit tov standaard jb's ...

deathsythe

Legacy Member
profound zei:
1 grote tip: Koop technics.
Echt waar, geloof me, na 3 maanden ben de kutkwaliteit van die JB's beu, en in jouw geval (je bent met muziek bezig, het is niet een opvliegertje) is dit zéker aan te raden. ;)

ik heb mijn jb's hq30 al bijna een half jaar, en nog geen moment spijt van gehad, ik heb wel al andere naalden moeten kopen.

Blacky69

Legacy Member
Ik ben ook voorstander om meteen deftig materiaal aan te schaffen.
Ik heb ook eerst JB's aangeschaft, heb ik enorm spijt van gehad; Ik kreeg ze nog niet aan
de straatstenen verkocht :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan