Archief - Het grote 'DJ-vragen' topic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deathsythe

Legacy Member
FitZ zei:
Heeft me ook lang weerhouden, heb enkel een 12" powerbook g4, dus dacht altijd wel dat dat veel te zwak zou zijn...Maar als ik deze vid check: YouTube - agiprodj.com M-Audio TORQ First Look

een 12" g4... Dat + de lage prijs deed me wel heel curieus worden. En desnoods zet ik m'n decks aan m'n bureau aan m'n imac :D

awel ja, op zich kan ik dat hier wel draaien, maar ik verplaats mijn installatie af en toe, en dan zou het wel lastig zijn...

en thx ez

Progrezz

Legacy Member
Paul Van Dyk gebruikt ook constant een Powerbook G4 voor zijn serato. Ik heb al gehoord dat mensen het probleemloos gebruiken op een iBook G4 (wat alles behalve een krachtpatser is met zijn 1ghz maximum)

NinjaTune

Legacy Member
deathsythe zei:
hoe zwaar moet u laptop/pc ongeveer zijn voor het 'deftig' te draaien, want dat houdt me eigenlijk tegen, kheb een desktop pc die zwaar genoeg is, maar mijn laptop is echt beneden alle specificaties ^^

U pc moet echt niet zwaar zijn vo dergelijke software. Ik heb serato van een maat een tijd gedraaid op een 3 jaar oude laptop, en dat werkte perfect. Die laptop is ook degene ik voor mixvibes gebruik. Dat draait ook perfect en die pc staat zelfs bomvol. Nu, kga die es formatteren en puur vo muziek alleen behouden, dan gaat zelfs nog een pak beter draaien. Nu mag ik niet surfen terwijl het draaien met mixvibes of ik kan wel es digitaal geskip hebben, ma da is ook meer dan logisch. Ma als ge dus puur enkel uw digitaal dj-systeem runt, heb je niet echt zware specs nodig. Normaal gezien staat dat ook ergens op de site van dergelijke pakketten.

Peis dat specs van de pc da ik voor mixvibes gebruik Intel Pentium M 740 / 1.73 GHz en 1 gig ram is.
Kheb et ook op andere laptop staan met dual core, 2.5GHz en 2 gig ram, en tis nie dat dat daar beter draait, buiten het feit da'k daar natuurlijk wel andere dingen tegelijk kan doen.

deathsythe

Legacy Member
nuja mijn laptop is pentium 2 400 mhz :D:D
ik heb nog een recentere, maar die heeft weer probs met zijn connector... :(
die heeft wel degelijke specs, 1.6ghz, 1.5 gig ram, ...

NinjaTune

Legacy Member
ge kunt altijd demo downloaden en kijken of da runt en trax gewoon es spelen zonder vinyl aansturing, moest da werken, zal het wel gaan.

FitZ

Legacy Member
tbegint ier zwaar te krieblen, 236 euro is nog wel "de moeite" om uit te proberen. Klinkt enorm decadent weliswaar...

Mike_D

Legacy Member
KORG zero 8

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de KORG zero 8.

Wil graag weten of de fire wire stabiel is en of het geheel goed werkt met Ableton live verder zou ik graag weten of het stabiel werkt met time code vinyl en welke time code vinyl software je daar voor gebruikt.

Glexx

Legacy Member
Allez, menne cd-speler zat vandaag in de bus :) Maar branden jullie mp3-cds of audio-cds? Maakt dat verschil in kwaliteit/slijtage? Want bij audio-cds worden u ID-tags niet weergegeven zeker..

Edit; opgelost, cd-text dus :p

desert storm

Legacy Member
als je brandt met bv. nero heb je inderdaad cd-text.

ik brand meestal audiocd's, ik zoek liever tussen een paar cd's naar een liedje dan tussen 200 nummers op een mp3-cd :)

[EZ]

Legacy Member
MP3 CD's moeten ook wat langer laden, en op sommige gear werken ze ook minder goed, bij mijn C.313's reageert het pitchen en benden iets later, en de pitch gaat dan maar tot 16% (da's wel meer dan genoeg, mabon :p)

Glexx

Legacy Member
Jep, kheb ook voor audio cd's gekozen, anders als ge ergens moet draaien en die cd-spelers ondersteunen geen mp3 staat ge daar schoon met u cd'kes :p

beware

Legacy Member
welke lectuur raden jullie eigelijk aan voor complete noobies die hun eerste stapjes willen zetten in de dj-wereld? Of beter gezegd hoe hebben jullie het "vak" geleerd ?

FitZ

Legacy Member
FitZ zei:
tbegint ier zwaar te krieblen, 236 euro is nog wel "de moeite" om uit te proberen. Klinkt enorm decadent weliswaar...

Bij deze toevallig gekocht voor maar 175 euro!

net alles geinstalleerd en werkt prima op m'n 12" g4 met 512 ram. Wel niet heel veel liedjes ingeladen, dus weet niet wat het geeft als er een library van 100-en liedjes is.

Blacky69

Legacy Member
Equino zei:
ervaring en allerlei forums lezen + vragen durven stellen.

Zoals Equino zegt; Vooral durven vragen. Er bestaan geen domme vragen, enkel domme antwoorden ;)
Vooral forums/sites lezen. Aboutdj is een goed begin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan