profound
Legacy Member
Minimum Rage zei:Ik zal in het weekend een mixke opnemen en dan kunnen jullie kritiek geven![]()
goe !
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Minimum Rage zei:Ik zal in het weekend een mixke opnemen en dan kunnen jullie kritiek geven![]()

PsYchO.p2 zei:nu ik eindelijk mijn cdj reloopkes heb aangekregen kan ik er eens aan beginnen![]()
alleen een paar technische vraagjes (ik ken immers niets van aansluitingen)
Per cdspeler moet ik toch zo dat wit en rood draadje verbinden met een wit en rood ingangetje van een kanaal he(maakt dat uit het welke, want bvb chan1 heeft bij mij maar 1 rode en witte, terwijl andere chans meedere rode en witte hebben)
en anderzijds, wat voor type kabeltje heb ik weer nodig om een pcboxje aan een mixer te zetten (zoiets van cinch male of female, weet ik het)
dacuba zei:Vanavond Club Academy! Ben wel (serieus) zenuwachtig, met mannen draaien van de Noxx / Versuz.. pfft![]()
Minimum Rage zei:Ik heb mij ingeschreven op een dj contest (13 februari) en ik zit met enkele vragen.
Ik ben een noob-kamer-dj of hoe zeggen ze dat
Ik heb al tweemaal voor een publiek gestaan, maar toen was ik de eerste dj, dus gewoon eerste plaat opgooien en de rest is improvisatie.
Nu wil ik niet al te veel afgang maken, en ik ben de 2de dj.
Stel dat de dj voor mij aan 120bpm (ik zeg maar iets), en ik wil techno&minimal erna beginnen draaien aan 135bpm. Hoe moet ik dat doen? Ik moet toch een vloeiende overgang doen? Maar dan zit ik aan 120bpm, moet ik dan subtiel de pitch omhoog doen in een moment dat er geen beat is ofzo?
Mijn doel is niet om te winnen, maar ik wil gewoon een feestje bouwen en ik wil blij zijn met het resultaat.
Mijn grootste probleem gaat zijn dat ik met draaitafels moet gaan spelen die ik nog nooit heb gezien. Ik zit met crap platenspelers waar ik goed mee omweg kan, maar ik heb nog nooit op technics gedraait. Mijn platen moet ik echt duwen, terwijl ge bij technics gewoon moet loslaten zeker ?

Dj-DC zei:En dan virtual dj illegaal gebruiken. hip hip hoera![]()
Dus niet dat soort 'hip hip hoera' 

Minimum Rage zei:edit2: ergernis, ik had een mengpaneel gekregen een JB systems beat6, ik heel blij omdat deze meer knopjes en lichtjes had dan mijn Numark DM2060. Maar dat ding kraakt nogal
heb een kort mixke opgenomen, dadelijk uploaden
deathsythe zei:eens uitkuisen, wat stof uitblazen met wat perslucht en dan eventueel van die 'slotspray' ofzo eraan doen
Minimum Rage zei:perslucht heb ik liggen, euh slotspray, is dat contacten spray?

hippestijn zei:klein vraagje, is het mogelijk met een reloop rmx-30 en traktor te mixen ?
deathsythe zei:neen, je moet een usb poort hebben daarvoor
Op aboutDJ kunde wel meer info vinden 
Equino zei:Wa zeverde gij.
@hippestijn: Bedoelde een timecode systeem of gewoon traktor aansluiten op uw mixer?
In principe zou beiden moeten gaan mits extra (aankoop van) materiaal (geluidskaart(en), timecode vinyl/cd, etc.) Timecode systeem kunde in één pakket kopen en moet van NI zijn. Virtual DJ timecode platen werken dus niet met TraktorOp aboutDJ kunde wel meer info vinden
![]()