Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kowlier

Legacy Member
gisteren mij blackstar ht1 geleverd gekregen. wat een vette sound.
heel wt anders of mijn vox VT30 (die nu te koop staat btw, voor geïnteresseerden :p)

gillesgoalll

Legacy Member
Ik heb wat hulp nodig ik zou binnenkort mijn eerste elektrische gitaar kopen.
Een fender stratocaster :D

Ik zoek nog een versterker mijn budget is ongeveer 800 euro.
ik heb in de winkel op een fender blues deluxe gespeeld.
Maar, ik zou graag nog wat andere versterkers testen.
Ik luister naar pyschedelic rock, classic rock,blues,...(hendrix,clapton,beatles,the who,srv,...)

Kunnen de mensen met ervaring een paar amps zeggen die ik zeker eens zou moeten uitproberen?

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
'k snap nie direct wa menne rug daarmee te maken heeft :unsure:
verkeerd gelezen, mijn excuses :)

Ik zou het niet kunnen, op een stoel spelen met armsteun. In mijn bureau heb ik ook zo'n geval staan en ik haal toch met veel plezier mijn klapstoel van de ikea uit als ik met mijn gitaar voor/achter/rond/... :D de PC moet spelen. Als ik toch ff gitaar speel vanuit mijn bureaustoel heb ik de kwalijke neiging om iets voorover te buigen, vandaar mijn opmerking ivm de rug.

bluecadet3

Legacy Member
Vraagske ivm line 6 dl 4.

Ik zou dit effect willen aanschaffen maar ik vroeg me af of je tijdens het loopen ook de verschillende effecten kan gebruiken? Bij een boss dd20 is dit bijvoorbeeld niet het geval. Merci

Redhunter

Legacy Member
Niet echt gitaargebonden maar toch:
Jon Lord (Pianist/Organist van Deep Purple) overleden. Speelde wel interessante dingen.

sir oinksalot

Legacy Member
gillesgoalll zei:
Ik heb wat hulp nodig ik zou binnenkort mijn eerste elektrische gitaar kopen.
Een fender stratocaster :D

Ik zoek nog een versterker mijn budget is ongeveer 800 euro.
ik heb in de winkel op een fender blues deluxe gespeeld.
Maar, ik zou graag nog wat andere versterkers testen.
Ik luister naar pyschedelic rock, classic rock,blues,...(hendrix,clapton,beatles,the who,srv,...)

Kunnen de mensen met ervaring een paar amps zeggen die ik zeker eens zou moeten uitproberen?

ik heb hier nog ne schone jcm800 met cab staan die mooi binnen dat budget past ;)

Ronnie86

Legacy Member
Redhunter zei:
Niet echt gitaargebonden maar toch:
Jon Lord (Pianist/Organist van Deep Purple) overleden. Speelde wel interessante dingen.

klein beetje te laat wel :)

Svartálfar

Legacy Member
Vraagske:

Ik ben der al een goed jaar aan het over denken om ook eens te beginnen met gitaar te spelen.
Wat is nu het beste, beginnen met akoestische gitaar of is beginnen met elektrische evenzeer doenbaar? En zo ja wat hebt ge eigenlijk allemaal nodig om deftig te kunnen beginnen. Heb al een paar "starterkits" gezien, maar aangezien ik linkshandig ben ga ik wrs alles apart mogen aanschaffen wegens gebrek aan deftige linkshandige startersets.
Heb er wel eentje gevonden van Ibanez wat me wel aanspreekt. Deze :Ibanez - Jumpstart GRX 70 DXLJU BKN SET Lefthand, Black Night : Elektrische gitaren
Neem aan dat dit deftig genoeg is om mee te beginnen?

Carrion

Legacy Member
Dat fabeltje dat je eerst akoestisch zou moeten beginnen en dan pas elektrisch is dus zever, je moet gewoon doen wat je graag doet. Het heeft geen nut als je graag punkrock ofzo wil spelen dat je akoestisch gaat beginnen terwijl dat niet is wat je wilt.

Anyway, wat is uw budget want zo'n starterskits zijn vaak kut en die versterker trekt ook op totaal geen kloten :p Ik zou sowieso eerst in de winkel eens een gitaar gaan vastnemen, genoeg linkshandigen die toch met een rechtshandige gitaar spelen.

Svartálfar

Legacy Member
budget is zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Dat hoeft voor te beginnen nog niet allemaal top te zijn, deftig is al voldoende voorlopig :D.

Mja de "tip" voor te zien of ge linkshandige of rechtshandige gitaar nodig hebt is blijkbaar om zonder na te denken air guitar the spelen en het hand waar ge mee strumt is dan ook de gitaar die ge nodigt hebt, => strummen met links is dus linkshandige gitaar en da is bij mij het geval. Rechts zal ook wel gaan, maar heb al eens ne gitaar vastgehad van ne maat en da voelde toch onnatuurlijk aan.

err0r

Legacy Member
Svartálfar zei:
budget is zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Dat hoeft voor te beginnen nog niet allemaal top te zijn, deftig is al voldoende voorlopig :D.

Mja de "tip" voor te zien of ge linkshandige of rechtshandige gitaar nodig hebt is blijkbaar om zonder na te denken air guitar the spelen en het hand waar ge mee strumt is dan ook de gitaar die ge nodigt hebt, => strummen met links is dus linkshandige gitaar en da is bij mij het geval. Rechts zal ook wel gaan, maar heb al eens ne gitaar vastgehad van ne maat en da voelde toch onnatuurlijk aan.

Loont toch de moeite om eens te proberen, ik ben ook in alles linkshandig, maar ben rechts op gitaar, links heeft me nooit iets gezegd.

Pariah

Legacy Member
zijn er hier mensen die een 7-string hebben? if so, speelt dat gemakkelijk of is het even wennen als je 6 snaren gewend bent.

sir oinksalot

Legacy Member
Pariah zei:
zijn er hier mensen die een 7-string hebben? if so, speelt dat gemakkelijk of is het even wennen als je 6 snaren gewend bent.

ik heb er vroeger een paar gehad toen ik nog in een band zat die in B speelde
was uiteindelijk toch niet echt men ding, voor mij was die hals gewoon te dik en gezien ik de hoge E toch amper gebruikte dan maar gewoon mijn 6string in B getuned

Pariah

Legacy Member
hmmm ok. dan misschien mijn ibanez sz voorzien van een x2n pickup en een fender kopen voor het wat "lichtere" werk :unsure:

en waarom kan die pipo van een Piens eens zijn prijzen niet meteen zichtbaar maken. nu moet ge telkens een prijsaanvraag doen. :angry:

Tonerider

Legacy Member
Piens heeft de slechtste site ooit. 3/4 van de artikelen op zijn site heeft hij niet en zoals je zegt is het gewoon hatelijk dat je voor alles een prijsaanvraag moet doen.
Diene site is anti-reclame voor zijn zaak.

Pariah

Legacy Member
en hoogstwaarschijnlijk zal het duurder zijn dan thomann of keymusic. maar bij piens hebben ze wel meer gitaren staan dan in keymusic. kheb eens gemaild of ze een fender jazzmaster staan hebben. Ben benieuwd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan