Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
meer gitaren? Toch niet in vergelijking met Keymusic Sint-Niklaas. Of je moet hun eigen merk meetellen. Nu ja, bij mij is het al 2 jaar geleden dat ik er geweest ben (mede door het feit dat ik er al een paar keer voor niets heb gestaan terwijl het artikel wel op hun site stond) dus het kan wel veranderd zijn ondertussen.

Sick`

Legacy Member
Sdc zei:
meer gitaren? Toch niet in vergelijking met Keymusic Sint-Niklaas. Of je moet hun eigen merk meetellen. Nu ja, bij mij is het al 2 jaar geleden dat ik er geweest ben (mede door het feit dat ik er al een paar keer voor niets heb gestaan terwijl het artikel wel op hun site stond) dus het kan wel veranderd zijn ondertussen.

Hangt er vanaf naar wat je gaat kijken. Van Ibanez hebben ze zowat alles binnen. Van Gibson hebben ze 20 keer hetzelfde binnen. Maar voor Fender en Epiphone moet je daar vooral niet zijn.

Pariah

Legacy Member
ik kan enkel vergelijken met keymusic roeselare :)

waar moet je voor fender vooral niet zijn? bij Piens of Keymusic?

Sick`

Legacy Member
Pariah zei:
ik kan enkel vergelijken met keymusic roeselare :)

waar moet je voor fender vooral niet zijn? bij Piens of Keymusic?

Bij Piens. Maar bij Keymusic hebben ze ook niet heel veel, maar toch wel veel meer dan bij Piens :D

Het nadeel van keymusic vinnek wel dat er heel wat gitaren maar redelijk onderkomen bijhangen.
Voor een gitaar verkies ik nog altijd de locale winkels hier: Mike's Music + Muziek en Visie.

Pariah

Legacy Member
mja kheb hier wel een deftige gitaarwinkel op 10min van mijn deur maar ik denk dat die redelijk duur zijn vergeleken met keymusic ofzo. pakje snaren kost daar ook 9.95 euro terwijl ze ergens anders 5.95euro kosten :)

nuja eerst eens uitmaken wat ik nu eigenlijk wel. nog altijd aan het twijfelen tussen een nieuwe metalgitaar (eventueel 7 string) of eens een meer allroundgitaar. ben het een beetje beu van constant die gitaar te detunen.

Kapoen

Legacy Member
Voor snaren ga ik nooit meer naar Keymusic, ze zijn daar veel te duur. Enkele maanden geleden heb ik er een pakje gekocht voor mijn akoestische gitaar. 't is dat ik ze echt nodig had want anders had ik ze veel liever online gekocht.

Ik geloof dat ik rond de 10 euro moest dokken voor een set Daddario EJ15, terwijl ze bijvoorbeeld bij Leo Caerts aan 7 euro staan (en LC is nochtans ook een dure vogel).

Over Keymusic gesproken, heeft hun nieuwe filiaal in Mechelen per toeval de concurrentie nu al overklast? Als ik naar de site kijk van De Monte (andere grote winkel in Mechelen) lijkt het alsof deze failliet zijn. Hun assortiment is quasi volledig weg en hun muziekschool lijkt ook dicht te zijn. :eek:

*edit* ivm hun muziekschool kan ik mij vergissen, die hebben ze blijkbaar onder gebracht op een apparte site. En op die site staan nog steeds prijzen en lessen vermeld.

Om toch op een positieve noot te eindigen ivm Keymusic, hun dienst na verkoop is wel goed vind ik.

Sick`

Legacy Member
Keymusic is goe om gewoon zaken te kopen zoals ge ze be thomann zou kopen, maar met het voordeel da ge effectief erges kunt gaan zagen als er iets ni naar behoren werkt.

De verkopers vinnek het grootste minpunt. Gedragen zich redelijk uit de hoogte en zijn alles behalve enthousiast te noemen. Ik had een Blackstar gekocht en eens toegekomen zak ik dat die scheve/kapotte knoppen had. Als ik dan naar de winkel kom, dan moeten ze mij niet al zuur en wegkijkend verwijten van "allez, na 3 dozen dan eindelijk TOCH ne goeie..."; ik had toch liever een "onze excuses voor het ongemak" gehoord, aangezien ze maar opsturen zonder zelf eens eerst te kijken en te merken dat ze een slechte reeks hadden: da was wel voor mijne verjaardag eh boeren!!!! :p

Carrion

Legacy Member
Alle, erin geslaagd om een snaar over te spelen die 2 snaren onder diegene die ik aant bespelen was hangt :unsure:

err0r

Legacy Member
Goed doorgemept dan :-) Zeide gij btw is gene mesa 50/50 poweramp bij mij thuis kome hale met ne maat? (Westerlo)

langun

Legacy Member
@ Pariah: ik heb nog maar 1 keer een 7 string vastgehad, een BlakCat Ninja 7, en die hals was echt fenomenaal, ik was er onmiddellijk mee weg, al wist ik niet goed wat doen met die B snaar :p Maar ik kon er ook gemakkelijk op spelen alsof het een 6-string was.

Ik weet niet van waar je bent, maar als je een paar 7 strings wilt proberen kan je zeker eens bij GuitarCandy in Donk langsgaan (wel op afspraak). Sinds de meeste winkels er toch niet echt één hebben hangen.

Pariah

Legacy Member
kdenk dat ik de plannen om een 7 string te kopen ga annuleren. uiteindelijk kan ik het merendeel van de nummers die ik wil spelen ook op een 6 string spelen. + ik lees ook dat je toch redelijke grote handen/lange vingers nodig hebt om een 7 string vlot te bespelen?

heeft er iemand ervaring met duesenberg? zo een duesenberg starplayer special lijkt mij wel wat. ik weet enkel niet of die veel distortion aankan. en op internet vind ik er ook niet veel over. misschien morgen eens gaan uittesten in keymusic.

Furiez

Legacy Member
Ik ga mijn kabels eens vervangen. Iemand die mij wat kan aanraden? Is gewoon voor thuis, maar het mag wel iets deftig zijn.

Feignasse

Legacy Member
Pariah zei:
heeft er iemand ervaring met duesenberg? zo een duesenberg starplayer special lijkt mij wel wat. ik weet enkel niet of die veel distortion aankan. en op internet vind ik er ook niet veel over. misschien morgen eens gaan uittesten in keymusic.

Pa van mijn vriendin heeft een Duesenberg, weliswaar een Fullerton geloof ik. Alleen al op basis van de looks en da afwerking zou ik ze in overweging nemen :drool:, al klinkt ze voor zover ik daar iets van ken ook gewoon érg goed. Wel geen idee over zware distortion, heb hem nog geen nummers horen spelen die dat vereisen :p

Kapoen

Legacy Member
In hoeverre zijn de Amerikaanse Fenders prijs/kwaliteit beter dan hun Mexicaanse tegenhangers? Koopt ge vooral 'mojo' en 'legende' met een Amerikaanse Fender of zijn ze kwalitatief echt enorm beter dan de Mexicaanse?

Pariah

Legacy Member
kdenk dat ge vooral de naam "fender usa" betaald. er zijn er ook die beweren dat een deftige squier met fender pu zeker niet moet onderdoen voor een usa.

zelf heb ik hier geen ervaring mee dus ik weet niet als het bs is of niet :)

Thin Liz

Legacy Member
Kapoen zei:
In hoeverre zijn de Amerikaanse Fenders prijs/kwaliteit beter dan hun Mexicaanse tegenhangers? Koopt ge vooral 'mojo' en 'legende' met een Amerikaanse Fender of zijn ze kwalitatief echt enorm beter dan de Mexicaanse?

Er is een verschil in kwaliteit van hout, pickups en onderdelen. Wil dat zeggen dat Mexicaanse dan brol zijn? Ver van. Als je geluk hebt kan je een goede Mexicaan in je handen hebben die heel dicht staat naast z'n Amerikaans broertje op het gebied van kwaliteit.
Ik heb bv verhalen gelezen dat Mexicaanse fretboards sneller slijten dan Amerikaanse. Zelf heb ik dat niet kunnen testen, maar IMO moet er toch een zeker verschil zijn om het grote prijsverschil te kunnen rechtvaardigen.

Dat van die Squiers is bekend. Het is geen geheim dat Japanse Squiers uit de jaren 80 'te goed' waren voor hun prijs. Fender heeft dat nadien vakkundig aangepakt ;)

Stierkoe

Legacy Member
Kapoen zei:
In hoeverre zijn de Amerikaanse Fenders prijs/kwaliteit beter dan hun Mexicaanse tegenhangers? Koopt ge vooral 'mojo' en 'legende' met een Amerikaanse Fender of zijn ze kwalitatief echt enorm beter dan de Mexicaanse?
Bij de Amerikaanse heb je waarschijnlijk meer kans om een goed exemplaar in je handen te krijgen. Er zouden ook wat betere (duurdere) componenten gebruikt worden (elektronica, brug, tuners ed.).

Ook ergens gelezen dat de nek van de Mexicaanse hetzelfde is als de Amerikaanse, behalve de afwerking/frets, en dat ze de "mindere" exemplaren richting Mexico sturen. De fabrieken van Fender staan ook maar enkele kilometers van elkaar rond de Amerikaans-Mexicaanse grens.

Aan de "mojo" of legende zou ik weinig belang hechten, aangezien de strat van nu toch niet meer dezelfde is als die van vroeger. Sterker nog, de Mexicaanse lijkt er misschien meer op omdat die nog een "vintage" brug heeft met 6 schroeven ipv 2. Of dat beter is laat ik in het midden.

Als ik moest kiezen tussen de twee zou ik meteen de Amerikaanse nemen, maar of het dat prijsverschil waard is blijft een eeuwige discussie. (voorbeeld is hier al eens gegeven denk ik: een beetje zoals iets kopen in de Aldi of in de Carrefour :D).

Ben je soms van plan een strat te kopen? :)

Sick`

Legacy Member
NPD :D Fulltone Fulldrive II Mosfet

@Pariah: Ooit op een Ibanez 7-string gespeeld en ik voelde geen verschil tov mijn Ibanez 6-string. Als je geen 7-string koopt kan ik je mijn The Heritage wel verlappen :D

@Furiez: Ikzelf gebruik monster standard (de duurdere zijn hun geld niet waard). Planet waves custom's liggen rond dezelfde prijs, maar ik vind ze niet zo leuk klinken (donkerder) en minder flexibel en een knoeft van jacks hebben.

@Kapoen: 1000-1200 euro voor een gitaar is nu niet noemenswaardig veel om te zeggen dat ge vooral voor de naam betaald (let op: je betaald die koffer uiteraard ook). Ik heb een mex (strat) met usa parts (650-700 euro nieuw) en hoewel ik die leuk en aangenaam vind, ik hoor en voel wel een verschil in sound en afwerking tov mijn usa (tele) -- (buiten dat het eene een tele sound en de andere een strat sound heeft). Ik ben niet vies van een mex, maar ik zou ze toch ook wel graag vervangen door een usa (maar niet voor een deluxe - die specs spreken mij totaal niet aan). Het hangt ook een beeke af welke mex je bekijkt, de road worns overweeg ik ook nog.

Kapoen

Legacy Member
Stierkoe zei:
Ben je soms van plan een strat te kopen? :)
Een strat sluit wel het meeste aan op mijn smaak en ambities denk ik, maar de neck pickup van de tele vind ik eigenlijk ook niet mis. 't zal allesinds nog niet voor direct zijn.

Er zijn natuurlijk ook nog andere merken die goede strat clonen aanbieden zoals Blade, G&L, Music Man, Godin,... choices choices!

*edit* Gisterenavond was ik naar Alice Cooper gaan kijken op Suikerrock, en deze juffrouw speelde mee in zijn band: link naar joetjuub. Ze kan een stukske shredden :D Ik dacht dat ze bezig was met een solo project zoals Vai of Satriani, maar blijkbaar speelt ze dus ook graag mee in circus acts ala Cooper :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan