Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Kan een fender squier stratocaster overnemen voor 60€, doen of niet? Heb echt geen kaas gegeten van gitaren en prijzen :p. Het enige dat ik kan is enkele akkoorden spelen maar dat stelt niet veel voor atm :D

Stierkoe

Legacy Member
hatchet zei:
Carl Perkins Her Love Rubbed Off - YouTube

Wil iemand die eerste 4 akkoorden eens ontcijferen voor mij?

Please :)

Alvast bedankt :baard:
Gewoon afwisselend open Amin en Dmin volgens mij :p

Wel met een ton reverb + heldere pickup. En bij de eerste 3 akkoorden met upstrokes en met de tremolo even een halve noot naar beneden.

@ Mau5: lijkt mij een goede deal als de gitaar in orde is.

Furiez

Legacy Member
Sick` zei:
@Furiez: Ikzelf gebruik monster standard (de duurdere zijn hun geld niet waard). Planet waves custom's liggen rond dezelfde prijs, maar ik vind ze niet zo leuk klinken (donkerder) en minder flexibel en een knoeft van jacks hebben.

Keymusic heeft blijkbaar geen enkele van de twee, tenzij ik er zwaar overkijk. Kan je mij een online store aanraden?

Furiez

Legacy Member
Aja, music store. Dat had ik nu eigenlijk wel zelf kunnen vinden. :unsure:

Bedankt alleszins. :)

Stierkoe

Legacy Member
Ik denk dat ik de pickups van mijn stratocaster ga vervangen. Momenteel zit er een humbucker in de brug, gekocht met het idee een zo veelzijdig mogelijk gitaar te hebben. Maar nu heb ik een andere gitaar die toch betere humbuckers heeft. De bedoeling is nu om alles te vervangen (inclusief elektronica en pickguard) door 3 single coils.

Iemand ideetjes? Liefst iets die vrij authentiek klinkt als de 60's strat sound van hendrix/clapton/etc... de "echte" strat sound dus :D. Er zijn nogal veel keuzes.. en ik zie de bomen niet echt door het bos :eek:

gillesgoalll

Legacy Member
Stierkoe zei:
Ik denk dat ik de pickups van mijn stratocaster ga vervangen. Momenteel zit er een humbucker in de brug, gekocht met het idee een zo veelzijdig mogelijk gitaar te hebben. Maar nu heb ik een andere gitaar die toch betere humbuckers heeft. De bedoeling is nu om alles te vervangen (inclusief elektronica en pickguard) door 3 single coils.

Iemand ideetjes? Liefst iets die vrij authentiek klinkt als de 60's strat sound van hendrix/clapton/etc... de "echte" strat sound dus :D. Er zijn nogal veel keuzes.. en ik zie de bomen niet echt door het bos :eek:

Een mintgreen pickguard
Aged white knobs,pick up covers
texas special pickups,69's pickups,Vintage Noiseless pickups(dacht dat clapton die gebruikte.) of Custom '54 pickups (die zitten in de nieuwe 2012 amerikaanse standaard strats)

Stierkoe

Legacy Member
gillesgoalll zei:
Een mintgreen pickguard
Aged white knobs,pick up covers
texas special pickups,69's pickups,Vintage Noiseless pickups(dacht dat clapton die gebruikte.) of Custom '54 pickups (die zitten in de nieuwe 2012 amerikaanse standaard strats)
Thx! Vintage Noiseless klinkt zeer interessant. Ik ga nog even nadenken over de kleuren, en foto's opzoeken. Ik denk niet dat mintgreen zo goed zou passen bij mijn zwarte strat.

edit:
http://www.3rguitars.co.uk/black strat1.jpg - als dit mintgreen is moet ik mijn mening bijsturen. :D

RoyalSausage

Legacy Member
Ik ben van plan een extra gitaar te kopen en mijn oog viel op een heel mooie fender stratocaster met eric clapton signature (ik ben wel 99% zeker dat die handtekening er in de fabriek is opgezet, dus daar heb ik niet zoveel aan) uit '88 + Case.
De man vraagt hiervoor 1300 euro. Hij is nog in goede staat (kleine gebruikssporen). Is dat een juiste prijs of?

De technische dingen:
Fender Eric Clapton Signature stratocaster uit 1988 in "7 up
green" met Lindy Fralin vintage Hot neck en middle pick up en Fender
Custom Shop Bridge pick up, TBX tone control en Mid boost, Fender
brown tolex case

en een willekeurige google afbeelding van deze gitaar :
http://k41.pbase.com/g3/16/531516/2/54548066.EC_Strat.jpg

Alvast bedankt!

Pariah

Legacy Member
vrijdag uiteindelijk toch dan maar een fender standard strat (HSS) gekocht ipv een nieuwe "metalgitaar". :p in mijne ibanez sz 520 ga ik een x2n of een tonezone stoppen en deze gebruiken als metalgitaar. de fender ga ik gebruiken voor het meer melodieuze werk. sindskort ben ik mij wat aan het verdiepen in het repertoire van gary moore :love:

en die strat klinkt echt lekker!

Kapoen

Legacy Member
Pariah zei:
vrijdag uiteindelijk toch dan maar een fender standard strat (HSS) gekocht ipv een nieuwe "metalgitaar". :p in mijne ibanez sz 520 ga ik een x2n of een tonezone stoppen en deze gebruiken als metalgitaar. de fender ga ik gebruiken voor het meer melodieuze werk. sindskort ben ik mij wat aan het verdiepen in het repertoire van gary moore :love:

en die strat klinkt echt lekker!
Wie Gary Moore zegt zegt ook Peter Green :D

Green was het grote voorbeeld voor Moore, en Moore heeft zelfs een tribute concert gedaan 'Blues for Greeny'.
Zeker de moeite om ook eens te checken.

Peter Greens' Fleetwood Mac - Jumping at shadows Blues(rock) op z'n best imho :drool: (ook Gary Moore heeft deze gespeeld trouwens)
Peter Greens' Fleetwood Mac - Oh Well Een steviger nummer.
Peter Greens' Fleetwood Mac - Albatross Een van de bekendste instrumentals allertijden denk ik ;)

En grats met de aankoop, hopelijk hebt ge er veel plezier van :)

stagepotato

Legacy Member
Hmm, ik ga mij waarschijnlijk één van de dagen een EVH 5150 III 50 Watt aanschaffen, wel spijtig dat ik hem eerst niet zelf kan testen vooraleer ik hem aankoop bij Musicstore.(aangezien ze die hier niet in Keymusic of andere shops verkopen)

Iemand toevallig ervaring met Bare Knuckle pickups? Toch al veel goede dingen van gehoord blijkbaar

Recipe4hate

Legacy Member
Ik denk er ook over Bare knuckles in mijn PRS te zetten en deze dan een stuk te downtunen.

Carrion

Legacy Member
Meh, probleem met de zadels van m'n brug denk ik want voor de 2de keer op 2 weken tijd dezelfde snaar over is nie normaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan