Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snaggit

Legacy Member
Carrion zei:
2 keer snaar kapot op geen anderhalve week tijd, 'k heb 't geld nie voor nieuw snaren :(

Onlangs ook een snaar kapot gespeeld, iets te enthousiast geweest denk ik :unsure:

Hoeveel kwaad kan het om met maar 5 snaren te spelen ipv 6?
De rest van de snaren zijn nog maar pas opgelegd...
Spelen met maar 5 snaren, moet doenbaar zijn :p

Kapoen

Legacy Member
Snaggit zei:
Onlangs ook een snaar kapot gespeeld, iets te enthousiast geweest denk ik :unsure:

Hoeveel kwaad kan het om met maar 5 snaren te spelen ipv 6?
De rest van de snaren zijn nog maar pas opgelegd...
Spelen met maar 5 snaren, moet doenbaar zijn :p

Vraag het anders eens aan Keith Richards van de Rolling Stones :D

Stierkoe

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Nee, de pull-off is juist de legatotechniek. Het woord waar ik naar op zoek ben is dus effectief het gebruik van de tremolohendel. Deze naar je toetrekken dus.
Ja maar ik zei pull-up, niet pull-off. Ik weet ook niet of dat de correcte term is, maar wel een paar keer gelezen op tinternet toch :p

Ik heb daarnet mijn tremolo terug losgezet en ondervind nu vreemdgenoeg geen problemen meer bij tremolo gebruik. Zware bends maken wel nog altijd mijn snaren flat, zo'n -10/-20 op mijn tuner.
De vorige keer had ik de gleuven in mijn kam volgesmeerd met grafiet van een potlood, zelfs speciaal potlood met een hoge grafiet daarvoor gekocht :p. Maar misschien werkte dat averechts?
Ik ga eens kijken voor "nut sauce" (ja, er is een product die zo noemt :unsure:) en misschien een tremol-no om de tremolo snel te kunnen vastzetten.

Anoniem04

Legacy Member
Ik ga een aparte fuzzpedal kopen.

Ik heb geen idee of ik voor de Boss FZ5 moet gaan of de EHX Big Muff?

vloet

Legacy Member
josuwa zei:
Proveer ook een Fuzz Factory

Dat zal idd wel 1 van de beter zijn, maar ook niet van de goedkoopste. Met een Big Muff doe je in ieder geval geen miskoop. Wees wel voorbereid op de fatte klank :unsure:

sh0s

Legacy Member
ik ga zeer binnenkort mijn big muff verkopen...

indien interesse PM maar...

langun

Legacy Member
Snaggit zei:
Onlangs ook een snaar kapot gespeeld, iets te enthousiast geweest denk ik :unsure:

Hoeveel kwaad kan het om met maar 5 snaren te spelen ipv 6?
De rest van de snaren zijn nog maar pas opgelegd...
Spelen met maar 5 snaren, moet doenbaar zijn :p

Koop gewoon 1 nieuwe snaar, ipv een nieuwe set? :p

Snaggit

Legacy Member
langun zei:
Koop gewoon 1 nieuwe snaar, ipv een nieuwe set? :p

Ik had geen idee dat je 1 losse snaar zou kunnen kopen :p
Dan moet ik eens binnen springen bij de muziekwinkel hier in de buurt en het eens vragen.

Stierkoe

Legacy Member
De Fuzz Face en Tone Bender zijn ook nog twee heel bekende fuzz effecten. Ik vind persoonlijk de Big Muff niet zo goed klinken. De Fuzz Factory kan je heel veel tonen uit halen maar toch vooral.. "experimentele" zal ik maar zeggen.

Carrion

Legacy Member
langun zei:
Koop gewoon 1 nieuwe snaar, ipv een nieuwe set? :p

Klinkt toch echt voor geen hol als ge 1 nieuwe snaar hebt en dan de rest die er al een paar maanden op liggen :p

desolation

Legacy Member
Maar hij zegt toch dat de rest er net op ligt?
En ja, quasi elk merk verkoopt losse snaren. D'Addario heeft zelfs bulkverpakkingen van 25 snaren in 1 doos.


Voor een goeie fuzz: kijk ook eens naar de Biyang pedalen. Kost weinig voor wat ge krijgt. Onerr maakt ook mooie dingen.

Anoniem04

Legacy Member
Eens wat demo's van opzoeken.

Het is vooral voor Muse en QOTSA dat ik het zou gebruiken. De Hyperion ziet er wel al heel interessant uit.

MrM@tthijs

Legacy Member
Wat voor een gitaar hebt gij eigenlijk Dillyracer? Ik ben te lui om het op te zoeken :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan