Sick`
Legacy Member
Kapoen zei:Heeft die Jim Adkins tele geen P90s?
Zijn soapbar (P90s), maar geen humbuckers inderdaad.
Humbuckers had anders wel gekunnen (maar het is niet), deze coils hoevel niet perse naast elkaar te liggen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kapoen zei:Heeft die Jim Adkins tele geen P90s?
.
.
FINALLYdesolation zei:Zoals ik u al in PM zei, dat is geen tele. Dat is een tele body, semi-hollow gemaakt en soapbar humbuckers in. De klank daarvan komt in de verste verte niet in de buurt van de typische country-blues klank van een Telecaster met lipstick pickup aan de nek en single coil aan de brug.
Redhunter zei:@ Hayrus: Klinkt die zo stil? Heb al op akoestische bassen gespeeld waar ik toch wel ruimte voor klein optreden mee kan vullen, ook met piano en gitaar erbij bijvoorbeeld. Als de piano vollenbak geeft wordt het nipt, maar doenbaar. Nuja, (bas)gitaar is bijna altijd soweiso versterken e.
tritser zei:Dan neem ik aan dat deze goed zijn?
Martin Strings MSP4000 Extra Light bij KeyMusic.com
Hayrus zei:Ja, ik had het over onversterkt hé. Enkel de klankkast. Er speelde wat muziek op de achtergrond van de winkel, maar ik had echt moeite met mezelf te horen zonder versterking. 't Was nochtans een zeer degelijke Cort.

Zijt ge van plan om online te bestellen? Mexicaanse Fenders moet ge toch ne keer op voorhand vastnemen en spelen, nuja in feite moet ge dat met elk instrument ongeacht de prijs.spourop zei:Ja sorry, had het ongeveer gelijktijdig gepost(niet dat ik je niet geloofde),
heeft deze gitaar dan meer gelijkenissen? Fender - Standard Telecaster MN CMB Copper Metallic Burst : Elektrische gitaren
Deze is namelijk perfect qua prijs,uiterlijk en hopelijk klank?
Redhunter zei:Bijvoorbeeld. Je moet geen phophor bronze nemen van mij, maar ik vind die persoonlijk beste klinken.
Dan moet je nog merk en dikte kiezen. Beetje persoonlijk. D'addario, Martin, Elixir,... Op zicht kan je nooit zeggen of dat snaren goed gaan spelen/klinken of niet, dus testen en ervaring is de boodschap.

spourop zei:Is deze gitaar een aanrader?:Fender - JA90 Telecaster Jim Adkins EBT Ebony Transparent : Elektrische gitaren
Ik ben namelijk opzoek naar een goede/mooie telecaster.
tritser zei:Uhu geen probleem ALS je al kan spelen, that is![]()
Ik ga het wagen op die martin snaren, en we zien wel hoever we ermee komen![]()
Kapoen zei:Zijt ge van plan om online te bestellen? Mexicaanse Fenders moet ge toch ne keer op voorhand vastnemen en spelen, nuja in feite moet ge dat met elk instrument ongeacht de prijs.
Deze versie heeft inderdaad de bekende single coil pickup configuratie v/d standaard tele (vandaar ook de naam uiteraard). Of deze authentiek gaat klinken is de vraag, 't is aan u om uit te maken of deze al dan niet goed klinkt.

Sdc zei:koop dan maar een gitaar van in den aldi.
ad:Ik weet dat ik met mijn vintage trem divebombs mag doen dat ik wil, die ontstemt zelden of nooit, is altijd al zo geweest. Sjans waarschijnlijk, maar het kan dus zeker.Maar gaat de tuning dan ook écht stabiel zijn, of is dat onrealistisch met een vintage tremolo?
In zo'n toestand krijg ik m'n gitaar ook wel door na dive bombs te tunen, maar dan blijft de tuning ook enkel stabiel met dive bombs. Bij pull-ups ben je alsnog volledig out of tune en erger nog: na zware bends (1 tot 2 noten) krijg je ook een snaar die flat is. Dat is dan wel te herstellen door dive bombs te doen.mdgf zei:Ik weet dat ik met mijn vintage trem divebombs mag doen dat ik wil, die ontstemt zelden of nooit, is altijd al zo geweest. Sjans waarschijnlijk, maar het kan dus zeker.

Sdc zei:koop dan maar een gitaar van in den aldi.
desolation zei:Zelfs een Mexican of Japanese Fender is Chinees van fabrikaat, het enige wat ze in die zogezegde fabrieken doen is ze gedeeltelijk afmonteren zodat er "made in" op mag staan. Volgens de letter van de wet is het zelfs genoeg om er 1 vijs in te draaien om dat te mogen.