Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Kapoen zei:
Heeft die Jim Adkins tele geen P90s?

Zijn soapbar (P90s), maar geen humbuckers inderdaad.

Humbuckers had anders wel gekunnen (maar het is niet), deze coils hoevel niet perse naast elkaar te liggen.

not2secure4u

Legacy Member
Iemand hier weet van goede belgische forums of sites voor de verkoop van elektrische gitaren ? Ik sta hier nu al een tijdje te koop met een Ibanez Jem 7D BK maar der komt maar geen beweging in :p.

Indien mensen interesse hebben hier, PM AUB :).

OJA: INCOMING NEXT WEEK: axe fx II :p FINALLY

Sick`

Legacy Member
Ik heb op 2dehands.be altijd het meest success gehad. Het is vaak wel een must om goede foto's (dat ook goed tot hun recht komen) te maken. Zoniet ben je beter af met een foto dat je online kan vinden en er bij te zetten dat ze in zeer goede, al dan niet perfecte, staat is.

spourop

Legacy Member
desolation zei:
Zoals ik u al in PM zei, dat is geen tele. Dat is een tele body, semi-hollow gemaakt en soapbar humbuckers in. De klank daarvan komt in de verste verte niet in de buurt van de typische country-blues klank van een Telecaster met lipstick pickup aan de nek en single coil aan de brug.

Ja sorry, had het ongeveer gelijktijdig gepost(niet dat ik je niet geloofde),
heeft deze gitaar dan meer gelijkenissen? Fender - Standard Telecaster MN CMB Copper Metallic Burst : Elektrische gitaren

Deze is namelijk perfect qua prijs,uiterlijk en hopelijk klank?

Hayrus

Legacy Member
Redhunter zei:
@ Hayrus: Klinkt die zo stil? Heb al op akoestische bassen gespeeld waar ik toch wel ruimte voor klein optreden mee kan vullen, ook met piano en gitaar erbij bijvoorbeeld. Als de piano vollenbak geeft wordt het nipt, maar doenbaar. Nuja, (bas)gitaar is bijna altijd soweiso versterken e.

Ja, ik had het over onversterkt hé. Enkel de klankkast. Er speelde wat muziek op de achtergrond van de winkel, maar ik had echt moeite met mezelf te horen zonder versterking. 't Was nochtans een zeer degelijke Cort.

Redhunter

Legacy Member
tritser zei:

Bijvoorbeeld. Je moet geen phophor bronze nemen van mij, maar ik vind die persoonlijk beste klinken.

Dan moet je nog merk en dikte kiezen. Beetje persoonlijk. D'addario, Martin, Elixir,... Op zicht kan je nooit zeggen of dat snaren goed gaan spelen/klinken of niet, dus testen en ervaring is de boodschap.

Hayrus zei:
Ja, ik had het over onversterkt hé. Enkel de klankkast. Er speelde wat muziek op de achtergrond van de winkel, maar ik had echt moeite met mezelf te horen zonder versterking. 't Was nochtans een zeer degelijke Cort.

Raar. Stille bas of gij moet harder aanslaan :p

Kapoen

Legacy Member
spourop zei:
Ja sorry, had het ongeveer gelijktijdig gepost(niet dat ik je niet geloofde),
heeft deze gitaar dan meer gelijkenissen? Fender - Standard Telecaster MN CMB Copper Metallic Burst : Elektrische gitaren

Deze is namelijk perfect qua prijs,uiterlijk en hopelijk klank?
Zijt ge van plan om online te bestellen? Mexicaanse Fenders moet ge toch ne keer op voorhand vastnemen en spelen, nuja in feite moet ge dat met elk instrument ongeacht de prijs.

Deze versie heeft inderdaad de bekende single coil pickup configuratie v/d standaard tele (vandaar ook de naam uiteraard). Of deze authentiek gaat klinken is de vraag, 't is aan u om uit te maken of deze al dan niet goed klinkt.

vloet

Legacy Member
Ik ga hier eindelijk m'n fretboard(s) nekeer proper maken se. Gisteren wat citroenolie gekocht.

Tritser

Legacy Member
Redhunter zei:
Bijvoorbeeld. Je moet geen phophor bronze nemen van mij, maar ik vind die persoonlijk beste klinken.

Dan moet je nog merk en dikte kiezen. Beetje persoonlijk. D'addario, Martin, Elixir,... Op zicht kan je nooit zeggen of dat snaren goed gaan spelen/klinken of niet, dus testen en ervaring is de boodschap.

Uhu geen probleem ALS je al kan spelen, that is :p
Ik ga het wagen op die martin snaren, en we zien wel hoever we ermee komen :D

Redhunter

Legacy Member
tritser zei:
Uhu geen probleem ALS je al kan spelen, that is :p
Ik ga het wagen op die martin snaren, en we zien wel hoever we ermee komen :D

Ze gaan niet superlecht zijn hoor, wees gerust. Je gaat wel merken dat snaren iets is waar je je pas zorgen over gaat maken als er iets deftig uit je gitaar kan komen.

spourop

Legacy Member
Kapoen zei:
Zijt ge van plan om online te bestellen? Mexicaanse Fenders moet ge toch ne keer op voorhand vastnemen en spelen, nuja in feite moet ge dat met elk instrument ongeacht de prijs.

Deze versie heeft inderdaad de bekende single coil pickup configuratie v/d standaard tele (vandaar ook de naam uiteraard). Of deze authentiek gaat klinken is de vraag, 't is aan u om uit te maken of deze al dan niet goed klinkt.

Ben niet van plan om online te bestellen.
Ik heb trouwens geen idee wanneer een gitaar goed of slecht klinkt:unsure:

Stierkoe

Legacy Member
Hoe stabiel is de tremolo/whammy op een stratocaster eigenlijk te krijgen?
Ik heb de mijne een tijdje geleden vastgezet omdat ik de tuning problemen beu was. Ik denk dat de topkam zou moeten worden uitgevijld en ingesmeerd met een glijmiddel. Maar gaat de tuning dan ook écht stabiel zijn, of is dat onrealistisch met een vintage tremolo?

mdgf

Legacy Member
Maar gaat de tuning dan ook écht stabiel zijn, of is dat onrealistisch met een vintage tremolo?
Ik weet dat ik met mijn vintage trem divebombs mag doen dat ik wil, die ontstemt zelden of nooit, is altijd al zo geweest. Sjans waarschijnlijk, maar het kan dus zeker.

Stierkoe

Legacy Member
mdgf zei:
Ik weet dat ik met mijn vintage trem divebombs mag doen dat ik wil, die ontstemt zelden of nooit, is altijd al zo geweest. Sjans waarschijnlijk, maar het kan dus zeker.
In zo'n toestand krijg ik m'n gitaar ook wel door na dive bombs te tunen, maar dan blijft de tuning ook enkel stabiel met dive bombs. Bij pull-ups ben je alsnog volledig out of tune en erger nog: na zware bends (1 tot 2 noten) krijg je ook een snaar die flat is. Dat is dan wel te herstellen door dive bombs te doen.

Zie dit filmpje en op het einde haalt hij dat bending probleem aan. Maar de oplossing(en) die hij voorstelt zijn nogal vergaand en moet je oa. stukken uit je sustain block boren en dergelijke. Dat ga ik dus zelf niet doen :p

mdgf

Legacy Member
Pull ups ontstemt toch ook niet (toch niet volgens mijn gehoor, maar daar zou ik dan eens een stemapparaat naast moeten houden) echt, zware bends (>1 noot) doe ik zelden tot nooit, dus dat kan wel.

Zo vals als in dat filmpje heeft mijn gitaar in elk geval nog nooit gestaan na wat benden en tremologebruik.

desolation

Legacy Member
Sdc zei:
koop dan maar een gitaar van in den aldi.

Dat is ongeveer hetzelfde fabrikaat als een Squier ja, gewoon goedkoper. Zelfs een Mexican of Japanese Fender is Chinees van fabrikaat, het enige wat ze in die zogezegde fabrieken doen is ze gedeeltelijk afmonteren zodat er "made in" op mag staan. Volgens de letter van de wet is het zelfs genoeg om er 1 vijs in te draaien om dat te mogen.

Een gitaar online kopen, ongeacht dat ik er zelf online verkoop, is nu het laatste wat ik aanraad aan mijn klanten. Tenzij ze écht weten dat ze exact DIE gitaar willen.

Sick`

Legacy Member
desolation zei:
Zelfs een Mexican of Japanese Fender is Chinees van fabrikaat, het enige wat ze in die zogezegde fabrieken doen is ze gedeeltelijk afmonteren zodat er "made in" op mag staan. Volgens de letter van de wet is het zelfs genoeg om er 1 vijs in te draaien om dat te mogen.

AFAIK maken ze de body van een Mexican Fender effectief in Mexico. De nek ben ik niet zeker of ze die nu al dan niet in de US maken en in Mexico finishen, en het geheel in de US gebeurd. De hardware heb ik geen idee van, maar de mijne kwam grotendeels met dezelfde hardware als die van een MIA.

edit; volgens deze link zowel body als nek in de US, maar ik dacht dat dit ondertussen anders was, kan verkeerde info zijn though: http://www.guitarstop.com/tour/indexT.htm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan