Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Vandaag mijn gitaren eens een goeie beurt gegeven. Voor de eerste keer bewerkt met lemon oil.
De Les Paul speelt zoveel vloeiender nu

Miljaar, als 'k mij vergelijk mee de rest hier onderhoud ik m'n gitaren voor geen klote :p

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Miljaar, als 'k mij vergelijk mee de rest hier onderhoud ik m'n gitaren voor geen klote :p

Mja, zo direct merk je het niet, maar na een paar jaar is die van mij nog tiptop, terwijl de jouwe al begint af te takelen.

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
Ok voor dat we de pek en veren bovenhalen wil ik toch ff melden dat mijn
interesse voor Jazz opgewekt is geweest door een trompet speler: Miles Davis - So What

Ik ga dat stuk binnenkort spelen op mijn examen (gitaar natuurlijk ;)) trouwens, zij het wel sterk vereenvoudigd.

Juist uit curieuziteit: wat heb je zo sterk vereenvoudigd? Lijkt me zelfs moeilijk om te vereenvoudigen.:p

desolation

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Mja, zo direct merk je het niet, maar na een paar jaar is die van mij nog tiptop, terwijl de jouwe al begint af te takelen.

En zoveel werk is da niet, als ge gewoon al op regelmatige basis hem eens insmeert met GHS fast fret doet ge al wonderen.

Kapoen

Legacy Member
Redhunter zei:
Juist uit curieuziteit: wat heb je zo sterk vereenvoudigd? Lijkt me zelfs moeilijk om te vereenvoudigen.:p

Ik speel de gekende riff (en de modulatie) aangevuld met een eigen improvisatie die uiteraard heel 'n00b' klinkt :rofl:

Een tijd geleden had ik hier op dit forum nog gezet dat ik moeite had met houden van ritme in dit nummer. Ondertussen heb ik daar al minder moeite mee, maar toch...

Ik moest gisterenavond van mijn leraar ne keer hardop het ritme zeggen/zingen/klappen. Dit omdat ik nogal redelijk houterig/gesloten aan het spelen was. Het gekke is dat ik daarna een pak beter speelde, zelfs zonder constant te tellen in mijn hoofd :wtf: *mindboggle*

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
Ik speel de gekende riff (en de modulatie) aangevuld met een eigen improvisatie die uiteraard heel 'n00b' klinkt :rofl:

Ik snap niet waarom er daar rofl bij moet? Alsof wij hier de top van belgie zijn :D
(Aleja, tenzij er hier nog iemand uit de kast moet komen).
Veel vereenvoudigen is dat trouwens toch niet? Begeleid je ook?

En zingen werkt inderdaad goed.

Kapoen

Legacy Member
De begeleiding komt van mijn gitaarleraar. Bij John Coltrane's Mr. P.C. wisselen we wel af.

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
De begeleiding komt van mijn gitaarleraar. Bij John Coltrane's Mr. P.C. wisselen we wel af.

Ah ok. Tis maar dat de begeleiding niet zo simpel is. Kwartenvoicings... goed, maar moeilijk.

Carrion

Legacy Member
Iemand enig idee wat ik nog voor m'n Orange TH30 kan vangen? Is in perfecte staat, iets meer dan een jaar oud. Komt met flightcase (home made ma nie kapot te krijgen) en footswitch. Nieuwprijs ligt rond 730-750 euro als ik zo rondkijk.

desolation

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand enig idee wat ik nog voor m'n Orange TH30 kan vangen? Is in perfecte staat, iets meer dan een jaar oud. Komt met flightcase (home made ma nie kapot te krijgen) en footswitch. Nieuwprijs ligt rond 730-750 euro als ik zo rondkijk.

rond de 400-450 lijkt me reëel. er is gewoon een overaanbod aan goede second hand amps, en het is niet meteen iets speciaals of gewild.

spourop

Legacy Member
Ik speel nu ongeveer 5 jaar akoestische gitaar aan het conservatorium, en wil nu ook een elektrische gitaar met bijhorende versterker kopen, het probleem: ik ken er geen bal van, is er iets waarop ik moet letten voor de gitaar?
En welke versterker is aan te raden voor een beginner? en zijn er ook mogelijkheden om een versterker aan mijn pc te hangen als luidspreker(in combinatie met mijn subwoofer bv)


Alvast bedankt,
Spourop;)

Kapoen

Legacy Member
spourop zei:
Ik speel nu ongeveer 5 jaar akoestische gitaar aan het conservatorium, en wil nu ook een elektrische gitaar met bijhorende versterker kopen, het probleem: ik ken er geen bal van, is er iets waarop ik moet letten voor de gitaar?
En welke versterker is aan te raden voor een beginner? en zijn er ook mogelijkheden om een versterker aan mijn pc te hangen als luidspreker(in combinatie met mijn subwoofer bv)


Alvast bedankt,
Spourop;)
*hier stond zever, gezever...* :D

Enkele vragen:
- hebt ge een budget voor ogen?
- welke stijlen wilt ge gaan spelen op die elektrische gitaar?
- is het de bedoeling om gewoon het instrument te verkennen of echt serieus te gaan spelen?

't is gewoon om te weten of ge echt een beginnersinstrument wilt of toch al beter materiaal gezien uw vaardigheden...

vloet

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand enig idee wat ik nog voor m'n Orange TH30 kan vangen? Is in perfecte staat, iets meer dan een jaar oud. Komt met flightcase (home made ma nie kapot te krijgen) en footswitch. Nieuwprijs ligt rond 730-750 euro als ik zo rondkijk.

Ga je voor de TH100? :unsure:

spourop

Legacy Member
Kapoen zei:
*hier stond zever, gezever...* :D

Enkele vragen:
- hebt ge een budget voor ogen?
- welke stijlen wilt ge gaan spelen op die elektrische gitaar?
- is het de bedoeling om gewoon het instrument te verkennen of echt serieus te gaan spelen?

't is gewoon om te weten of ge echt een beginnersinstrument wilt of toch al beter materiaal gezien uw vaardigheden...

Hmm ik heb geen budget in ogen aangezien ik totaal geen idee heb wat zoiets kost max 400 maar dat is vrij weinig niet?

Ik heb geen idee welke stijl, ik heb met noten leren spelen, en denk dus niet dat ik al veel elektrische gitaar skills heb aangezien dat met akkoorden is? meer verkennen dus
en liedjes leren spelen zoals the xx /editors ...(kortom van mijn favoriete groepen)

Recipe4hate

Legacy Member
spourop zei:
Hmm ik heb geen budget in ogen aangezien ik totaal geen idee heb wat zoiets kost max 400 maar dat is vrij weinig niet?

Ik heb geen idee welke stijl, ik heb met noten leren spelen, en denk dus niet dat ik al veel elektrische gitaar skills heb aangezien dat met akkoorden is? meer verkennen dus
en liedjes leren spelen zoals the xx /editors ...(kortom van mijn favoriete groepen)

5 jaar en geen enkel akkoord gezien? o.O

Elektrische gitaar is niet alleen akkoorden maar is een heel schouwspel van techniek en melodie op 6 snaren! Aangezien de meeste songs uitgeschreven staan in TAB, lijkt mij dit een ideaal punt om te starten met leren.
Kijk zeker eens op justinguitar.com, dit is zowat dé online gitaarleraar voor mij.

Mij lijkt een Roland Cube wel genoeg voor je als versterker. Deze KAN je doorkoppelen van je pc om over te luisteren, maar dit zou ik afraden eigenlijk.

Böhse Onkel

Legacy Member
Weet er hier soms iemand een goede site waar ik drum samples op kan vinden, om zo gitaar op te spelen?

Recipe4hate

Legacy Member
Böhse Onkel zei:
Weet er hier soms iemand een goede site waar ik drum samples op kan vinden, om zo gitaar op te spelen?

Eerste waar ik zo op kan komen is Guitar Pro. En anders een drum VST gebruiken, maar een goeie die ook nog gratis is, kan ik je niet zo direct aanraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan