Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Eerder nen eigen tuning. Maar hé, misschien spelen we binnen 5 jaar allemaal zo :ironic:.

En da lijkt me toch ook gewoon nen flauwe grap, zelfs een 5jarige kan nog een stemapparaat aan zijn gitaar hangen.

Stierkoe

Legacy Member
Lol :D. Ik vrees dat dat wel serieus bedoeld is. Al zijn video's zijn zo. Op zich zou ik er niet mee lachen maar hij denkt precies al les te kunnen geven, da gaat er toch wel over :wtf:

langun

Legacy Member
Of juist het tegenovergestelde, hij hoort tonen die wij niet kunnen horen. Ik herkende paranoid alleszins niet :p

Carrion

Legacy Member
Awel ja, ge hebt toch ook mensen die bv groen nie zien zoals groen echt is? Mss hier hetzelfde :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
Ik ben er redelijk zeker van dat het echt is. Ik denk ook dat zijn mammie of pappie de filmpjes online zet (zie ook zijn mega-awesome skatefilmpje).

Daarbovenop denk ik dat die arme kerel wat mentale achterstand heeft.

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
Awel ja, ge hebt toch ook mensen die bv groen nie zien zoals groen echt is? Mss hier hetzelfde :unsure:
Klopt, ik heb dat dus jammer genoeg. Ik kan groen onderscheiden van andere kleuren, maar ik zie het inderdaad 'anders'. Het is de meest voorkomende vorm van kleurenblindheid (+/- 6% v/d mannelijke wereldbevolking loopt er mee rond).
Dit ff terzijde :D

Of dit ook bestaat voor toonhoogtes weet ik niet. Wat ik wel weet: de zoon v/e medeleerling in de notenleer schrijft elk dictee standaard een halve toon te hoog omdat hij het blijkbaar zo hoort of tenminste interpreteert.

TsD

Legacy Member
Wat dat van een halve toon hoger horen betreft, ik speel sinds kort trompet en dat is in Sib. Dus ik lees een fa, en speel zogezegd een fa, maar eigenlijk hoor je een Mib. Serieus wennen toch:p

Misschien heeft die kerel ook zoiets voor?

Redhunter

Legacy Member
TsD zei:
ik speel sinds kort trompet

/jealous

Doorbijten, geen simpel instrument :)

Valt dat eigenlijk mee qua coördinatie lippen/vingers? Ik we het ooit ook wel eens leren, daarmee :p

Recipe4hate

Legacy Member
TsD zei:
Wat dat van een halve toon hoger horen betreft, ik speel sinds kort trompet en dat is in Sib. Dus ik lees een fa, en speel zogezegd een fa, maar eigenlijk hoor je een Mib. Serieus wennen toch:p

Misschien heeft die kerel ook zoiets voor?

Ik denk dat die kerel niet eens weet wat een Fa is...

Gain op MAX, 2 vingers over de snare (zonder de anderen af te dempen, let maar op) en gaan!

En zelfs als ie toondoof was: gevoel voor ritme heeft ook ook niet hoor. "You play this 15 time or something like that"...

langun

Legacy Member
Iedereen telt dat toch? Zeker bij chuga chuga, 36 keer E, 2 keer A, 36 keer E, ... :D

Recipe4hate

Legacy Member
langun zei:
Iedereen telt dat toch? Zeker bij chuga chuga, 36 keer E, 2 keer A, 36 keer E, ... :D

Zo heb ik die plaat van de Heideroosjes ook uitgedokterd. Maar dan wel 124 keer A, 62 keer B etc...

Prepare :evil:

TsD

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik denk dat die kerel niet eens weet wat een Fa is...

Gain op MAX, 2 vingers over de snare (zonder de anderen af te dempen, let maar op) en gaan!

En zelfs als ie toondoof was: gevoel voor ritme heeft ook ook niet hoor. "You play this 15 time or something like that"...

Ja, ik had het niet meer op die kerel maar op Kapoen zijn reactie.:p




Redhunter zei:
/jealous

Doorbijten, geen simpel instrument :)

Valt dat eigenlijk mee qua coördinatie lippen/vingers? Ik we het ooit ook wel eens leren, daarmee :p

Inderdaad geen simpel instrument, speel nu anderhalf jaar (klassieke opleiding) en ik kan bijna alle noten nog maar spelen op het instrument. (wat normaal is voor er hier grapjassen afkomen:p)

Vooral de coördinatie van de lippen is moeilijk, als ik 1 dag niet minstens wat oefen voel ik de gevolgen al...En bij stil spelen tegenover halfstil is weer andere spanning/opening/stuwing etc...Maar bon, tis een uitdaging!

En nu genoeg over trompetten hier voor ze de pek en veren bovenhalen:sad:

Kapoen

Legacy Member
TsD zei:
En nu genoeg over trompetten hier voor ze de pek en veren bovenhalen:sad:
Ok voor dat we de pek en veren bovenhalen wil ik toch ff melden dat mijn
interesse voor Jazz opgewekt is geweest door een trompet speler: Miles Davis - So What

Ik ga dat stuk binnenkort spelen op mijn examen (gitaar natuurlijk ;)) trouwens, zij het wel sterk vereenvoudigd.

Hayrus

Legacy Member
Kapoen zei:
Ok voor dat we de pek en veren bovenhalen wil ik toch ff melden dat mijn
interesse voor Jazz opgewekt is geweest door een trompet speler: Miles Davis - So What

Ik ga dat stuk binnenkort spelen op mijn examen (gitaar natuurlijk ;)) trouwens, zij het wel sterk vereenvoudigd.

Bij velen zo. Solo-gitaristen/-bassisten vermelden praktisch altijd saxofonisten en trompetisten etc. als inspiratie. Het jazz-soleren is daar gewoon bij ontstaan.

Recipe4hate

Legacy Member
Vandaag mijn gitaren eens een goeie beurt gegeven. Voor de eerste keer bewerkt met lemon oil.
De Les Paul speelt zoveel vloeiender nu

TsD

Legacy Member
Hayrus zei:
De trompetten (of op z'n minst trompetgeluid) op 16:50 Godspeed You Black Emperor - Sleep - YouTube :love:

GY! BE is geniaal:bow:

Als ik ooit deftig kan spelen waag ik me ook eens aan een cover van Miles Davis op trompet, binnen 5 jaar mss...:p


Is dat echt zo een groot verschil met die Lemon Oil? Ik kuis men nek meestal gewoon even af met een of ander kuisproductje (iets van Dr Stringfellow ofzo), maar qua speelbaarheid merk ik niet veel verschil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan