Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Wel heel erg goedkoop, precies? stellen ze dan wel veel voor?

Van duurdere modellen weet ik dat ge wat chance moet hebben en zeker testen. Er zijn redelijk wat maandagochtendmodellen. Deze prijsklasse weet ik niet.

josuwa

Legacy Member
Fenders moet ge altijd testen. Ik heb op geweldige MIM strats gespeeld, en op absoluut verschrikkelijke Deluxe strat (MIA). Nog nooit een slechte custom vast gehad...

desolation

Legacy Member
Moet ge eens naar de Musik messe gaan, daar hangt er met moeite een goeie custom shop tussen :')

Sick`

Legacy Member
Vandaag meniege geamuzeerd met mijn tele beter te shielden :D Niet dat het echt nodig was, maar ik moest de pickguard toch veranderen, en er was iets mis met de aarding van de brug, dus dat gat moest dan toch ook mee open. Foto's zijn redelijk donker aangezien het prachtige weer en de flash: Tele Shielding

Kapoen

Legacy Member
Sick` zei:
Vandaag meniege geamuzeerd met mijn tele beter te shielden :D Niet dat het echt nodig was, maar ik moest de pickguard toch veranderen, en er was iets mis met de aarding van de brug, dus dat gat moest dan toch ook mee open. Foto's zijn redelijk donker aangezien het prachtige weer en de flash: Tele Shielding
Uit nieuwsgierigheid: welke genres speelt gij met uw Tele?

Om de één of andere reden moet ik altijd aan country muziek denken als men over tele's praat :D

Sick`

Legacy Member
Kapoen zei:
Uit nieuwsgierigheid: welke genres speelt gij met uw Tele?

Om de één of andere reden moet ik altijd aan country muziek denken als men over tele's praat :D

Goei vraag :D Zowa vanalles alles eigenlijk, een deel gerommel, maar ook rock, punk en zelf metal als ik wil. Country speel ik ni echt, maar kmoet wel zeggen dat ik enkel op mijn tele die typische sound kan krijgen. Maar tis ni zo da alles gelijk country klinkt, kmoet daar toch nog altijd moeite voor doen.

josuwa

Legacy Member
desolation zei:
Moet ge eens naar de Musik messe gaan, daar hangt er met moeite een goeie custom shop tussen :')

Ik was daar twee jaar geleden. Waren goeie custom imo :D

desolation

Legacy Member
josuwa zei:
Ik was daar twee jaar geleden. Waren goeie custom imo :D

Toen viel het mee, vorig jaar was het echt een afschuwelijke reeks die ze hadden uitgestald bij Fender. Daar zaten bv tussen de hoog geprijsde Guild abominabele stukken. Gitaren van 4k EUR waar er gewoon knopen in het hout zatten en de symmetrie onvindbaar was. Redelijk wat van die reliced tele's en strats waar de nek gewoon krom van stond. En dat was op dag 1 he, ik ben ze nog ni gaan bezien als het grote publiek ze heeft vast gehad :)

Skyscraper

Legacy Member
Verdomme. Door mijn drop tuning (open G) kan ik niet meer correct stemmen.
Als in een barré akkoord staat gestemd => open snaren niet meer gestemd, en vice versa.
Terug eens laten binnenbrengen bij key wss.. sigh :).

Recipe4hate

Legacy Member
Jup, als ge van stemming verandert, moet ge altijd uw gitaar opnieuw afstellen hé

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Jup, als ge van stemming verandert, moet ge altijd uw gitaar opnieuw afstellen hé

Ik heb eigenlijk nog nooit m'n gitaar afgesteld :p en ik speel gewoon alles door elkaar, van standaard tuning tot drop B :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Ik heb eigenlijk nog nooit m'n gitaar afgesteld :p en ik speel gewoon alles door elkaar, van standaard tuning tot drop B :unsure:

Snaarspanning verandert geweldig, waardoor de nek mogelijk lichtjes kan trekken.

langun

Legacy Member
Dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat je intonatie zeer correct zal zijn. Speel eens in standard tuning een open E met je tuner aan. Als die goed is, doe het dan nog eens terwijl je je E snaar induwt op de 12de fret. Is dat nog steeds een zuivere E?

Same thing als je in B staat :p

Carrion

Legacy Member
langun zei:
Dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat je intonatie zeer correct zal zijn. Speel eens in standard tuning een open E met je tuner aan. Als die goed is, doe het dan nog eens terwijl je je E snaar induwt op de 12de fret. Is dat nog steeds een zuivere E?

Same thing als je in B staat :p

Zal 't is ne keer testen, in D & B is de intonatie steeds perfect.

desolation

Legacy Member
Ik weet niet of hier blues/bluesrock fanaten zitten, maar wij hebben nog iets staan dat zich daar redelijk specifiek toe leent.

De basis is een 5W harley benton stack
cab is geupgrade met een handpicked Vintage30 en hoogwaardige bekabeling
de head is aangepast door N.E.L. (geert kuyken) uit lommel. extra toonregeling, voedingscircuit aangepast, versterkingscircuit onder handen genomen en een "overdrive" toegevoegd op basis van de volumeknop, de lampen zijn handpicked aangepast door geert.
De sound leunt redelijk aan bij amps zoals een Blues Junior of een Laboga Alligator.

We verkopen hem omdat we simpelweg gewoon te weinig plaats in de shop hebben, en vermits de head/cab in kwestie niet meer te koop is gaan we er ook geen meer kunnen laten maken. Daarom wil ik er liever een muzikant mee blij maken dan hem gewoon te laten staan in de shop als demo-amp.

Prijs zou 500EUR zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan