Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Ik zou eigelijk beter eerst een gewone distortion pedal kopen.

Ik moet nu altijd van clean naar overdrive op mijn amp wisselen via footswitch en dan nog eens een distortion omdat de distortion van mijn Digitech multieffect ding waardeloos is op clean channel.

Een Fuzz voor alle distortion gebruiken gaat ook weer niet vermoed ik?

langun

Legacy Member
Dat hangt sterk af van wat voor klank je wilt natuurlijk. Een fuzz is geen distortion, maar als het goed klinkt, dan klinkt het gewoon goed.

Anoniem04

Legacy Member
Misschien gewoon eerst voor een Boss DS1 of andere distortion gaan. Allé, ik zou iets all round moeten hebben.

Sick`

Legacy Member
Dillyracer zei:
Misschien gewoon eerst voor een Boss DS1 of andere distortion gaan. Allé, ik zou iets all round moeten hebben.

Pas op met een DS1, niet iedereen is daar fan van. Persoonlijk vinnek da ge de tone knop van de DS1 permanent op 10h moet hebben staan.

Stierkoe

Legacy Member
Dillyracer zei:
Een Fuzz voor alle distortion gebruiken gaat ook weer niet vermoed ik?
Neen! Niet doen. Je kan met een goede distortion redelijk goed wegkomen bij het spelen van stukken die normaal met fuzz gespeeld worden, maar omgekeerd niet imho. Als ik jou was zou ik idd eerst voor een gewone distortion gaan.

Recipe4hate

Legacy Member
Ben mij nog eens aan het verdiepen in nieuwe songs om te leren (en zo techniek bij te schaven).
Ace of spades van Motorhead en nu Alive van Pearl Jam. Zalig om te spele! (Behalve de solo van de laatste dan :p)

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Klein vraagje: Mijn dunne E-string klinkt niet meer (of heel dof) als ik een vinger op de 1e, 2e of 3e fret houdt, de andere frets gaan wel nog... Weet er iemand waarom dit het geval zou kunnen zijn?

Sick`

Legacy Member
f@t_b@$t@rd zei:
Klein vraagje: Mijn dunne E-string klinkt niet meer (of heel dof) als ik een vinger op de 1e, 2e of 3e fret houdt, de andere frets gaan wel nog... Weet er iemand waarom dit het geval zou kunnen zijn?

Als ze niet klinkt wil dat meestal zeggen dat de snaar niet (meer) aan het bewegen is. Of er zit een knik in, of ze raakt de frets zou ik denken. Of uw vinger is stuk :D

Anoniem04

Legacy Member
Enige suggesties voor een distortion pedal? Ik heb al redelijk wat opgezocht maar ik zou al graag wat concrete mogelijkheden hebben.

Niets met te veel treble.

langun

Legacy Member
Ik heb een Fulltone GT-500 te koop (zie sig), geeft je vrij veel mogelijkheden, met de treble, mid en bass knoppen + nog een booster erbij. Geen idee of het in de prijsklasse past die je voor ogen hebt :p

Anoniem04

Legacy Member
Is al iets te veel, budget is redelijk krap op het moment. Alleszins niet meer dan 100 euro.

Hayrus

Legacy Member
Een kapotte Stereo Pulsar? No shit, de mijne maakt sinds kort een vreemd geluid, zou dit kunnen doordat hij eens per ongeluk in AC ipv DC heeft gezeten?

Anoniem04

Legacy Member
Via die '78 op een video van de MXR Distortion III terecht gekomen, lijkt mij ook nog interessant.

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Sick` zei:
Als ze niet klinkt wil dat meestal zeggen dat de snaar niet (meer) aan het bewegen is. Of er zit een knik in, of ze raakt de frets zou ik denken. Of uw vinger is stuk :D

Njah, k denk nie da mijn vinger stuk is... ;) Zou de snaar dan gewoon al versleten zijn...?

roes

Legacy Member
Sick` zei:
Iemand ervaring met een Line 6 M9?

Ik heb een M13 en wreed content van. Ik moet wel zeggen dat ik hem gekocht heb voor alles behalve de distortions. Niet dat deze slecht zijn, maar voor distortions/OD/fuzz gebruik ik losse pedalen. Modulatie effecten zoals chorus, phaser, flanger, univibe zijn heel veelzijdig, veel keuze in alternatieven onderling. Voor de filters geldt hetzelfde. De reverbs/delays behoren toch wel tot de beste en meest veelzijdige die ik ooit gebruikt heb.
Ik geloof dat de M9 ook een looper aan boord heeft, ook altijd plezant:)
Hoedanook krijgt ge heel veel waar voor uw geld. Reken maar eens uit wat al die geëmuleerde pedalen die daarin zitten apart zouden kosten.. Ik geloof dat zo'n Moogerfooger of Fender reverb tank alleen al meer dan 400 euro kost.

roes

Legacy Member
Dillyracer zei:
Enige suggesties voor een distortion pedal? Ik heb al redelijk wat opgezocht maar ik zou al graag wat concrete mogelijkheden hebben.

Niets met te veel treble.

Ik gebruik tegenwoordig veel mijn MI Audio crunch box (tweedehands rond de 80 euro) en Carl Martin Crush zone (nieuw 80 euro). De eerste geeft wat Marshall achtige distortion en de Crush zone is een kopie van een ProCo Rat. Qua veelzijdigheid wint de Crush zone wel maar de Crunch box heeft toch wel serieus wat ballen en geeft een echt dik geluid.
Ook pedaalkes van Marshall (Bluesbreaker, Jackhammer enz) zijn dik in orde en niet zo duur. De bluesbreaker heb ik zelf gedurende lange tijd gehad maar heb hem toch maar weggedaan omdat ik de MI Audio Crunch box iets beter vond klinken.
Ik heb onlangs ook de hele lijn van die Harley Benton pedalen gekocht (Joyo rebrand). De Ultimate Drive, Vintage drive en Crunch distortion (kopie van de MI Audio Crunch box) springen er toch wel uit. De AC tone is ook wel goed. Kosten elk per stuk 30 euro (!) en zijn goede kopies. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ze vrij veel ruis geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan