Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
roes zei:
Ik heb een M13 en wreed content van. Ik moet wel zeggen dat ik hem gekocht heb voor alles behalve de distortions. Niet dat deze slecht zijn, maar voor distortions/OD/fuzz gebruik ik losse pedalen. Modulatie effecten zoals chorus, phaser, flanger, univibe zijn heel veelzijdig, veel keuze in alternatieven onderling. Voor de filters geldt hetzelfde. De reverbs/delays behoren toch wel tot de beste en meest veelzijdige die ik ooit gebruikt heb.
Ik geloof dat de M9 ook een looper aan boord heeft, ook altijd plezant:)
Hoedanook krijgt ge heel veel waar voor uw geld. Reken maar eens uit wat al die geëmuleerde pedalen die daarin zitten apart zouden kosten.. Ik geloof dat zo'n Moogerfooger of Fender reverb tank alleen al meer dan 400 euro kost.

Aha merci! Nu heb ik nog meer GAS :doh: De pedalen zie ik mij idd ook niet gebruiken (tenzij als gainboost misschien), hoewel die Muff (in POD Farm toch) in zekere zin nog wel te doen is.

Ik was eerst naar zo'n M5 aan het kijken (en ik twijfel nog steeds een beetje) omdat er nogal heel wat is dat ik niet heb, en die gaten daar (al dan niet tijdelijk) mee op te vullen, maar als ik dan meer dan 1 dink wil zit ik wel weer direct vast (en zo klein is ie nu ook niet).

Ik heb nu al wel een phaser, flanger, 2x chorus, vibrato, reverb, 2x delay. Maar ondanks ik toch wel tevreden over mijn effecten ben, heb ik vaak toch iets dat ik het effect net dat ietsje meer wil tweaken of optioneel extra wil eq'en.

Wat ik vooral nog ontbreek en hem in eerste instantie voor op het oog had is: noise gate, compressor, tremolo, vibe, octave, 3-band parametric eq (vinnek in pod farm bvb HEEL krachtig). En dat delay+modulatie model (DMM model) vinnek ook heel vet klinken.

Enkel zonde dat er geen FX loop op de M9 zit. Maar ik denk dat het vooral handig gaat zijn om te evalueren of ik nu wel echt nood heb aan een aparte noise gate en/of compressor (en andere zaken dak voor mijn dirt zou zetten). En wie weet doet het me enkele andere aparte effecten verkopen.

Anoniem04

Legacy Member
Big Muff met Tone Wicker getest daarstraks.

Will buy. :unsure: Die Tone Wicker is echt wel interessant voor wat meer Muse-achtige Fuzz te krijgen.

Carrion

Legacy Member
Iemand een aanrader voor een acoustische gitaar met een dunne nek en dunne body? Van acoustische gitaren heb ik echt geen verstand :p Liefst niet te duur aangezien 't maar waar is om te leren :)

Sick`

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand een aanrader voor een acoustische gitaar met een dunne nek en dunne body? Van acoustische gitaren heb ik echt geen verstand :p Liefst niet te duur aangezien 't maar waar is om te leren :)

Kan ni op het exacte model komen, maar Ibanez heeft normaal ook een dunne nek en modellen met een dunne body. Iemand van hier had er zo eentje normaal.

desolation

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand een aanrader voor een acoustische gitaar met een dunne nek en dunne body? Van acoustische gitaren heb ik echt geen verstand :p Liefst niet te duur aangezien 't maar waar is om te leren :)

LAG heeft heel schone dingen, en van James Neligan hebben we ook al pareltjes gehad. (den eerste dat durft te zeggen dat het 'een stagg met nen andere naam is' heeft er nog geen vast gehad)

Als er overigens iemand een kleine lampenversterker zoekt: tis de moment, ik heb hier 2 Blackstar 1W combo's staan aan 169EUR. En ja, dat is full valve en die klinken super. Buiten de effecterij blaast dit de populaire Vox VT20 en VT40 los omver. En supercompact, zo klein dat hij in uw rugzak past!

roes

Legacy Member
Sick` zei:
Aha merci! Nu heb ik nog meer GAS :doh: De pedalen zie ik mij idd ook niet gebruiken (tenzij als gainboost misschien), hoewel die Muff (in POD Farm toch) in zekere zin nog wel te doen is.

Ik was eerst naar zo'n M5 aan het kijken (en ik twijfel nog steeds een beetje) omdat er nogal heel wat is dat ik niet heb, en die gaten daar (al dan niet tijdelijk) mee op te vullen, maar als ik dan meer dan 1 dink wil zit ik wel weer direct vast (en zo klein is ie nu ook niet).

Ik heb nu al wel een phaser, flanger, 2x chorus, vibrato, reverb, 2x delay. Maar ondanks ik toch wel tevreden over mijn effecten ben, heb ik vaak toch iets dat ik het effect net dat ietsje meer wil tweaken of optioneel extra wil eq'en.

Wat ik vooral nog ontbreek en hem in eerste instantie voor op het oog had is: noise gate, compressor, tremolo, vibe, octave, 3-band parametric eq (vinnek in pod farm bvb HEEL krachtig). En dat delay+modulatie model (DMM model) vinnek ook heel vet klinken.

Enkel zonde dat er geen FX loop op de M9 zit. Maar ik denk dat het vooral handig gaat zijn om te evalueren of ik nu wel echt nood heb aan een aparte noise gate en/of compressor (en andere zaken dak voor mijn dirt zou zetten). En wie weet doet het me enkele andere aparte effecten verkopen.

Ik denk dat ge het best voor de M13 gaat en niet voor de M5 of M9. De M5 lijkt me te beperkt als je nog een noise gate, compressor, treomolo, univibe, octaver en eq wilt gezien ge maar één effect tegelijkertijd kunt inschakelen. De fx loop lijkt me wel belangrijk voor u gezien ge effecten wilt gebruiken die normaal gezien vóór de preamp moeten (comp, octave) en effecten die in de loop moeten (delay, vibe, tremolo..). In dat geval moet ge dan de M13 via de vierkabelmethode kunt aansluiten op uw amp (uw amp moet dan wel een fx loop hebben). Met de M9 is dat niet mogelijk en staan al uw effecten ofwel voor de preamp ofwel in de loop. Nen delay voor de preamp gaat niet zo goed klinken als ge de distortion van uw versterker gebruikt (ma das natuurlijk ieder zijn smaak). Bovendien gaat ge uw losse pedalen beter en flexibeler kunnen aansluiten door die fx loop.
Bovendien kunt ge vier effecten tegelijk aanzetten op de M13 waar ge soms snel aan zit (vb comp + chorus + delay + reverb). Tweedehands vind ge die M13 voor de nieuwprijs van een M9 (vb ik heb 350 betaald voor M13+flightcase en ge ziet ze regelmatig voor dezelfde prijs opduiken).

Kapoen

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand een aanrader voor een acoustische gitaar met een dunne nek en dunne body? Van acoustische gitaren heb ik echt geen verstand :p Liefst niet te duur aangezien 't maar waar is om te leren :)

Ovation specialiseert in dat soort modellen, en ze hebben een goedkopere lijn. De modellen van dit merk worden vaak 'de akoestische gitaar voor de elektrische gitaarspeler' genoemd :D

desolation

Legacy Member
Die Ovation kopies van Stagg zijn ook heel goed. Deftig setje snaren op, eventueel grover tuners en ge hebt voor minder geld eentje die zeker meekan met de goedkopere ovation lijn.

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
Ovation specialiseert in dat soort modellen, en ze hebben een goedkopere lijn. De modellen van dit merk worden vaak 'de akoestische gitaar voor de elektrische gitaarspeler' genoemd :D

Wel vermelden dat Ovasion plastieken achterkant heeft, zodat ge u geen buil verschiet.

Sick`

Legacy Member
roes zei:

Ja en nee. Ze zouden beter nen M10 uitvinden! De reden ik geen M13 koop is vooral de size (daar heb ik mijn POD ooit voor weggedaan). De M9 lijkt me handig om zo eens vlug boven te halen om mee te prutsen. Mijn PT Jr is vaak al teveel gevraagd om boven te halen ;)

De FX loop kan ik hier echter niet voor gebruiken (is een line level loop). Ik heb ook niet echt goede ervaringen met FX loops, dit is de 2de amp met FX loop dat ik heb, en die ruist nog erger dan de vorige; ik heb het schema van een mod liggen, maar of dit gaat helpen is een vraag, en daar moet ik hem voor uit elkaar halen (= lijm losmaken).

Nuja, ik gebruik maar heel zelden de drive van mijn amp. Is een single channel amp, en dan moet ik aan teveel knoppen liggen draaien. Als ik merk dat ik toch echt wel een comp, gate, ... nodig heb zal ik die dan maybe wel ooit appart kopen, maar dan kan ik er nu alvast al mee prutsen om te zien of het dat geld waard is of niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan