Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T.Monkey

Legacy Member
even een kort vraagje:
zou het kwaad kunnen zijn om een laptop of ipod of iets in die aard aan te sluiten op een lampen versterker ( lampen die zouden kunnen springen etc ... ) ?
Gewoon door in te pluggen in de line in van de versterker.
moest dit geen kwaad kunnen zou ik dit wel eens willen proberen, misschien klinkt het wel niet goed maar dan heb ik dat dan ook weer bijgeleerd :p

langun

Legacy Member
Indien hij een line in heeft normaal niet, over welke versterker gaat het?

not2secure4u

Legacy Member
Ow boy: na 7 maand heb ik morgen eindelijk mijn Fractal Audio Axe FX II in handen :D

SUPERSTOKED

Recipe4hate

Legacy Member
not2secure4u zei:
Ow boy: na 7 maand heb ik morgen eindelijk mijn Fractal Audio Axe FX II in handen :D

SUPERSTOKED

:o :o :o :o!!!
Stoked in uw plaats :p
Wa is de gemiddelde wachttermijn tegenwoordig voor die dingen?

T.Monkey

Legacy Member
langun zei:
Indien hij een line in heeft normaal niet, over welke versterker gaat het?

een marshall jcm tsl 100w
en ik bedoelde eigenlijk gewoon de input, even verward met men line in sorry :p

FatFish

Legacy Member
T.Monkey zei:
een marshall jcm tsl 100w
en ik bedoelde eigenlijk gewoon de input, even verward met men line in sorry :p
Ik weet nie of da schadelijk is ma een signaal uit uw line out is sterker dan da wat uit een gitaar komt. Goed klinken gaat da in ieder geval nie. Wa is de bedoeling ook? Denk deraan dat die speakers in een amp gemaakt zijn voor gitaar en de rest daar vooral schijt op klinkt. :p

shagrath

Legacy Member
T.Monkey zei:
een marshall jcm tsl 100w
en ik bedoelde eigenlijk gewoon de input, even verward met men line in sorry :p

Zou ik niet doen. Input van gitaarversterker bedoeld om signalen op instrumentniveau te ontvangen (rond paar 100 milivolts) niet op line level (wat paar volts kan zijn)
Daarmee ook nog rekening houden dat je preamp gedesigned is om het geluid op een bepaalde manier te shapen.
Veel kans dat het niet echt deftig gaat klinken.

T.Monkey

Legacy Member
een vriend van me zei dat het geen kwaad kon, dus heb ik het even geprobeerd, dat klinkt nog zo slecht niet hoor, maar toch ook niet geweldig :p
vooral oudere opnames die mono opgenomen zijn klonken nog aanvaardbaar, stereo opnames waren inderdaad niet zo goed.

en @ FatFish, er was niet echt een bedoeling, gewoon even beetje prutsen, zou wel nuttig geweest zijn moest het echt goed geklonken hebben, maar nu heb ik dus geleerd dat het niet echt bruikbaar is .:)

Bedankt voor de reacties :)

shagrath

Legacy Member
T.Monkey zei:
een vriend van me zei dat het geen kwaad kon, dus heb ik het even geprobeerd, dat klinkt nog zo slecht niet hoor, maar toch ook niet geweldig :p
vooral oudere opnames die mono opgenomen zijn klonken nog aanvaardbaar, stereo opnames waren inderdaad niet zo goed.

Kwaad niet echt, toch niet voor even.

En logisch dat stereo niet klinkt, aangezien een gitaarversterker enkel monosignalen kan versterken.

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Dit kan toch niet meer reeel zijn:
Guitar collection SHOW OFF!!!! - The Gear Page

Allemaal precies lotto gewonnen?
En dan is die van mij boos dat ik 5 elektrische heb :(

Wat de je met zoveel gitaren?

Een goeie nylon, akoestische en pakweg 3 elektrische. Meer zou ik echt gewoon niet moeten hebben, of ik smijt er zelf een buiten.

Desnoods enkele houden uit nostalgie. Maar zoveel? Nee.

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Dit kan toch niet meer reeel zijn:
Guitar collection SHOW OFF!!!! - The Gear Page

Allemaal precies lotto gewonnen?
En dan is die van mij boos dat ik 5 elektrische heb :(

'k vind het overdreven eerlijk gezegd niet iets om jaloers op te zijn. Ik zie liever 1 ferme gitaar dan die foto's met 20 gitaren waar 19 misbaksels onder zitten.

Om nog maar te zwijgen van sommigen hun versterkers, wtf is het nut van 4 keer dezelfde amp te hebben?

Denk dat er toch wel paar tussen zitten die gewoon een gitaar winkel hebben ofzo.

Carrion

Legacy Member
Vraagske, ik ga normaal overmorgen m'n nieuwe amp halen, ne Laboga Mr. Hector, maar nu heb ik een vraagske ivm een footswitch. Er is 1 ingang voor de footswitch (logisch) maar die dient zowel voor het switchen tussen clean & overdrive als het switchen tussen ritme & lead kanaal.

Nu is m'n vraag, kan ik daar ook een standaard footswitch tussen steken? Of moet ik er echt eentje hebben van Laboga of een ander merk dat zowel tussen die verschillende kanalen kan switchen?

desolation

Legacy Member
Overlaatst is onze laatste Mr Hector Head verkocht en toen hebben we het zelf geprobeerd: daar MOET een Laboga footswitch voor gebruikt worden. Met een normale footswitch kunt ge daar ni echt iets op aanvangen. Het kan zijn dat sommige 2-knops footswitchen gaan werken, maar das geen garantie.


Wel een magnifieke versterker voor Rock/metal. Dat ding is zonder enig effect er aan te hangen al super bruikbaar en heeft en fenomenale klank. Zet er wel een deftig cabinet onder, met échte Celestion V30's klinkt hij bv al helemaal anders dan met de welbekende kasten met chinese V30's in.

not2secure4u

Legacy Member
Recipe4hate zei:
:o :o :o :o!!!
Stoked in uw plaats :p
Wa is de gemiddelde wachttermijn tegenwoordig voor die dingen?

Ik heb op den dag af 7 maand moeten wachten. Maar sindsdien is het zo opgeschoven dat naar het schijnt de wachttijd maar een maandje meer is. In de volgende shipment van Amerika naar Duitsland zetten alle verzendingen van preorders van 12/11 tot 01/12. Zeer netjes weggewerkt dus.

Ik heb hem net binnengekregen, nog niet kunnen testen enkel unboxed.

imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer

Zoals ge kunt zien, superservice ;). Videoclip volgt als ik de opstelling hier staan heb straks !

Carrion

Legacy Member
desolation zei:
Overlaatst is onze laatste Mr Hector Head verkocht en toen hebben we het zelf geprobeerd: daar MOET een Laboga footswitch voor gebruikt worden. Met een normale footswitch kunt ge daar ni echt iets op aanvangen. Het kan zijn dat sommige 2-knops footswitchen gaan werken, maar das geen garantie.


Wel een magnifieke versterker voor Rock/metal. Dat ding is zonder enig effect er aan te hangen al super bruikbaar en heeft en fenomenale klank. Zet er wel een deftig cabinet onder, met échte Celestion V30's klinkt hij bv al helemaal anders dan met de welbekende kasten met chinese V30's in.

Dju, waar ga ik die nog vinden tegen woensdag :eek:

En inderdaad, heb 'm al goed getest en de instellingen al klaar :p wordt aangesloten aan een Engelse Orange ppc412 met V30's in.


p.s. Hoe komt het dat het 7 maand duurt voor die Axe FX aan te komen, gaat me nu toch niet wijsmaken dat het 7 maand duurt om zo 1 te maken.

Recipe4hate

Legacy Member
not2secure4u zei:
Ik heb op den dag af 7 maand moeten wachten. Maar sindsdien is het zo opgeschoven dat naar het schijnt de wachttijd maar een maandje meer is. In de volgende shipment van Amerika naar Duitsland zetten alle verzendingen van preorders van 12/11 tot 01/12. Zeer netjes weggewerkt dus.

Ik heb hem net binnengekregen, nog niet kunnen testen enkel unboxed.

imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer
imgur: the simple image sharer

Zoals ge kunt zien, superservice ;). Videoclip volgt als ik de opstelling hier staan heb straks !

Haha, die mercikes! Ik kan de laatste regels van die tekst wel niet meer lezen (kind regards?).

Kan je me (evt. PM) vertellen wat het totale kostenplaatje is geweest? Dus incl verzending, invoerrechten en andere tarieven.

Thanks!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan