Stierkoe zei:
Lijkt me wel vet voor live-gebruik icm een foot-controller, een power amp en een goeie cab. Met een druk op de knop tover je ineens een volledig andere sound tevoorschijn. Ook heel gemakkelijk voor opnames. Je kan het droog signaal opnemen en dan opnieuw afspelen met verschillende effecten/amp er achter.
Maar ik zie ook een paar nadelen: zelfde als met guitar rig etc.: Je hebt 200 knopjes om aan te passen bij wijze van spreken om uw sound te vinden. Dat kan op zich al frustrerend zijn.
Ook een paar "speciale" effecten die ontbreken precies (bvb geen octaver), maar 't is maar net wat je nodig hebt zeker. Je kan ze er nog altijd tussen hangen desnoods.
Een poweramp zou ik er dus bij moeten nemen. Heb je hier suggesties voor? Van rackgear ken ik echt weinig...
Ik heb op dit moment Guitar Rig 4, en ik vind het aanpassen van settings wel meevallen. Helaas is dit volledig softwarematig (latency + pc verbruik) en ik zou eigenlijk naar een hardware modeler willen overstappen.
Ik heb wel Line6 interfaces gehad, alsook een Zoom, maar ik denk dat het toch maar 'prul' is, vergeleken met grote spelers.
Ik heb ook gelezen dat deze qua gemak veel gebruiksvriendelijker is dan een Axe-FX, dus daar zit ik ook wel snor.
Ik lees over het algemeen positieve reacties (ok, axe is beter maar ook veel duurder), met hier en daar een enkeling die de sound niet goed vindt.
Wat de effecten betreft: live zou dit zeer beperkt zijn. Tuner, overdrive, distortion, reverb.
Voor opnames gebruik ik hier en daar eens een gek effectje, maar deze kan ik nog uit een ander speeltje halen, als ik het echt wil gebruiken.
Ander vraagje: zit de expansion in de kostprijs inbegrepen, deze tijd?
Many thanks!