Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Recipe4hate

Legacy Member
desolation zei:
Passieve is leuk, ALS ge ne goeie versterker hebt.
En welke ziet ge staan op Thomann voor 350EUR?
Afaik zitten die behringers met 8" kevlar woofer en ribbon tweeter rond die prijs, de B3031A zijn dat dan. Ik wil gerust eens checken voor de exacte prijs en de leveringstermijn.
Ik weet eerlijk gezegd geen andere set van 2 monitors die even goed klinkt voor die prijs, die ribbon tweeter is echt verbazend goed van klank.

Dju, op de frontpage onder 'dealometer' stonden er een hele boel, maar sinds vandaag of gisteren staan daar weer andere producten :confused:
Nuja, voor thuisgebruik is +-350 wel het max dat ik eraan kan/wil geven. Het blijft nog altijd hobby-opname.

Sick` zei:
Overlaatst vroeger hier mensen hoe Sonic Blue er uitzag. Wel, vandaag was er redelijk mooi licht en kon ik de kleur beter op foto vastleggen: http://priv.devbox.be/temp/SonicBlueStrat/Images/4.jpg (hou rekening, dat is in daglicht, in de schaduw is dat erg wit/geelwit/nicotine kleur).

Knappe foto Sick. Je fotoskills gaan erop vooruit!
(nu je gitaarskills nog)

desolation

Legacy Member
Ik bel morgen eens met mijn leverancier, maar normaal hebt ge voor 350EUR wel een paar van die B3031A's. Ik heb van die reeks de sub voor mijn home cinema, en voor de prijs ben ik daar heel tevreden van. De goedkopere monitors van behringer raad ik niet aan, maar die met die ribbon tweeters en kevlar woofer zeker wel.

Recipe4hate

Legacy Member
^ keep me posted é.
Bij deze wel geen aankoopverplichting, maar ik denk er wel serieus over na.
Misschien verder per PM ofzo, als de anderen hier vinden dat het wat teveel op spam lijkt.

desolation

Legacy Member
Het enige wat ge verplicht zijt is ademen, eten en slapen ;)
Ik stuur u morgen een PM :)

josuwa

Legacy Member
Ik snap de hele boel rond Bonamassa niet hoor. Zo goed is die kerel toch niet?

desolation

Legacy Member
zo goed is gibson ook niet, maar daar is toch ook een hele hype rond ;)
Bonamassa is gewoon een goede gitarist, en daar maken ze bij SD gewoon graag gebruik van om een "beperkte editie" die 9/10 niets specialer is dan hun standaard pickups voor meer centjes te verkopen. pure marketing.

Recipe4hate

Legacy Member
josuwa zei:
Ik snap de hele boel rond Bonamassa niet hoor. Zo goed is die kerel toch niet?

Ik vind de muziek die hij maakt toch enorm tof.
Trouwens, om een signature te maken van een artiest, moet hij plots niet virtuoos zijn hoor...
Zoals deze

josuwa

Legacy Member
Ja maar iets meer betekenis in muziek had wel gemogen. Hij mag dan niet virtuoos zijn, maar hij heeft ook helemaal niks nieuws gebracht aan de muziek. Sum 41 heeft wel 'punk' terug cool gemaakt. En ja, het is geen punk en het is voor kinderen en bla bla bla, maar het heeft muziek in die tijd wél veranderd. Bonamassa is gewoon een blues-gitarist die goed is en een unieke LP in zijn bezit heeft...

langun

Legacy Member
In de states zien ze hem wel veel als de 'redding' van de blues, degene die het in leven houdt (aka, degene die er voor zorgt dat het big business blijft :D ).

Sick`

Legacy Member
Ik vinnem best wel te pruimen, heeft ook geen groot ego van zichzelf voor zover ik hem al bezig gezien heb. Ik ken niet veel van zijn genre, maar als ik hem zie heb ik wel het gevoel dat het toch 'anders' genoeg is dan wat ik al kende.

Tonerider

Legacy Member
Waar bestellen jullie je gitaar onderdelen (zoals pots). Liefst in mijn omgeving of in Gent/Antwerpen (stad) of een Belgische webwinkel. Heb een winkel in Eeklo (Sonnor), maar daar is het 10euro voor 1 cts pot, terwijl in Nl is het maar iets van een 6,5. Als ik redelijk wat bestel komt het goedkoper uit via NL, maar voor maar een paar dingetjes zijn de verzendkosten een dooddoener.
Enig idee?

Nog een vraagje: je hebt lange, korte en gewone potmeters. Voor montage op een slagplaat is het kort en voor een semi-hollow gewoon?


Via Thomann kom ik op het merk Göldo: is dit iets degelijk?

Sorry voor de vele vragen. Bedankt voor degene die helpen.

desolation

Legacy Member
Göldo is de onderdelenmarkt van Duesenberg. Wij verdelen het en hebben er ook al best wat materiaal van gebruikt voor gitaarbouw. Göldo maakt goed materiaal, maar zoals alles van Duesenberg is het regelmatig qua levertijd om ze de kop in te slaan.
Qua body's en necks gebruiken wij tegenwoordig vooral Warmoth. De afwerking is steeds perfect, ze leveren consistent en correct en alles wat ze verkopen is gewoon goed.

En voor die pots ed: zeker steffsen.be eens contacteren. Sprague/CTS/Switchcraft ligt bij Steff quasi steeds op stock aan een correcte prijs.

Objector

Legacy Member
Om even terug te komen op het aanraden van studio monitors rond de 350€. Ik heb een aantal maanden geleden een paar KRK VXT4's tweedehands gekocht voor 340€. Het is dan nog eens de special edition uitgave, dus het zijn witte monitoren die al voorzien zijn van protective grills. Momenteel kosten die 319€ per monitor op Thomann, terwijl de gewone zwarte 298€ per stuk kosten.

Als je zo'n set ook voor zo'n goede prijs als mij tegenkomt, zou ik niet twijfelen! Want deze zijn meteen al een stapje hoger dan de instap-monitoren. Plus ze zijn klein in omgang, wat voor mij een zeer belangrijk criterium was.

Muziek luisteren op studio-monitoren is zeker te doen hoor, want daarvoor worden ze bij mij ook voornamelijk gebruikt. (Want ik luister meer muziek dan dat ik zelf opneem). Als je ze te vlak vindt klinken, kan je altijd een EQ in je mediaplayer activeren hé! ;)

T.Monkey

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik vind de muziek die hij maakt toch enorm tof.
Trouwens, om een signature te maken van een artiest, moet hij plots niet virtuoos zijn hoor...
Zoals deze

haha super voorbeeld :p
Nuja, zijn signature gitaar is dan ook wel een "beginners" gitaar eh.
Voor van die gastjes die sum41 zalig vinden en daardoor ook gitaar willen spelen, is da een betaalbaar model.
In die context zal die gitaar wel verkopen, maar maak daarvan een signature tele van 2000+ euro en niemand die da nog koopt ! in tegenstelling tot die signatures van bv david gilmour of rory gallagher waar wel redelijk wat mensen zoveel geld voor geven, terwijl een 3000 euro rory gallagher copy niet zo veel beter zal zijn als een standaard 1500 euro american strat.

al die toestanden zijn idd pure marketing, maar moest ik het geld hebben moet ik toegeven dat ik van bepaalde artiesten ook wel een signature zou kopen ! Gewoon als verzamelstuk dan, dat ook ng eens vet klinkt :D

desolation

Legacy Member
https://www.duesenbergusa.com/guitars/ronniewood/index.html

Heb nog altijd spijt dat we die hebben verkocht ipv bijgehouden, garantie dat die ooit dik geld waard gaat zijn.


De VXT4 vind ik eerlijk gezegd geen bijster interessante monitor zonder een subje bij. De laagweergave is er gewoon veel minder dan bij een monitor met een 6 of 8 incher in.
Daarom geen slechte monitors, maar ik vind 6" toch het minimum
Wel een belachelijk lage prijs, hebt ge zeker een lekker koopje aan gedaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan