Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

desolation

Legacy Member
Niet gelijk een Hagstrom, Peerless is op zen minst een trappeke hoger. De persoon die ik gelukkig heb gemaakt met die songbird had een Gretsch van bijna 3k, die is sinds de aankoop van zijn Peerless niet meer uit de koffer geweest.

Voor uw zwaar geluid hangt het fel af van de pickups. Uit een strat gaat ge dat enkel krijgen als ge er ne bridge humbucker in hebt zitten.

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Nah, 9 van de 10 zijn idioten die dat zonder straplocks doen, ik zou het doen mee m'n gitaar, is licht genoeg, maar zou eerst moeten kunnen oefenen op een goedkoop stuk speelgoed van een gitaar :p


Die Viper had dus wel straplocks...

josuwa

Legacy Member
Wel, ik zou sowieso voor P-90's gaan. Probeer anders eens een thinline tele. Waar voor uw geld ;). Of koop een tweedehands LP Studio en steek in de brugpositie een Seymour Duncan Phat Cat. Zo hebt ge een LP met P-90 en HB in de nek. Heb zelf een Phat Cat in de brugpositie van mijn Gibson SG 61' RI

desolation

Legacy Member
In mijn Spear zaten eerste Seymour Duncan's (geen designs eh, échte). Ik ben toch een PAK meer tevreden van mijn Steffsen pickups. Vooral omdat ik exact de sound heb die ik gevraagd heb aan Steff, en niet iets in massaproductie heb gekocht dat het benadert.

Hayrus

Legacy Member
Nu het toch over pickups gaat. Wat zijn die dingen van Ibanez eigenlijk? Bartolini MK1 Kan dat doorgaan als humbuckers? Want ik vind momenteel vrij weinig bassen met 'echte' humbuckers. Ohja ik heb de knoop min of meer doorgehakt. Na de examens koop ik een akkoestische bas :music:

Skyscraper

Legacy Member
desolation zei:
Niet gelijk een Hagstrom, Peerless is op zen minst een trappeke hoger. De persoon die ik gelukkig heb gemaakt met die songbird had een Gretsch van bijna 3k, die is sinds de aankoop van zijn Peerless niet meer uit de koffer geweest.

Voor uw zwaar geluid hangt het fel af van de pickups. Uit een strat gaat ge dat enkel krijgen als ge er ne bridge humbucker in hebt zitten.
Hmm ja ga wss toch wat geld verzamelen en dan een tweede gitaar kopen, dan kan ik ze ook in tuning laten staan/zwaardere snaren opsteken en nog altijd mijn fijne strat geluid hebben.

josuwa zei:
Wel, ik zou sowieso voor P-90's gaan. Probeer anders eens een thinline tele. Waar voor uw geld ;). Of koop een tweedehands LP Studio en steek in de brugpositie een Seymour Duncan Phat Cat. Zo hebt ge een LP met P-90 en HB in de nek. Heb zelf een Phat Cat in de brugpositie van mijn Gibson SG 61' RI

FENDER MODERN PLAYER TELE THINLINE SB - Thomann Belgian Cyberstore
Zoiets?
Heb ik toch vragen bij.. Teles zijn toch gemaakt voor fijnere geluiden? Zou gelijk zijn aan humbuckers in m'n strat steken..?

Mja een LP studio (tweedehands of niet) kost wel redelijk wat geld dacht 'k? En dan zit ge nog niet eens met de juiste pickups?

How about this:
GIBSON LES PAUL SPECIAL P90 VC - Thomann Belgian Cyberstore

P90's & een schoon ding..?

langun

Legacy Member
Ongeacht of er straplocks zijn of niet, iemand die met zijn gitaar loopt te zwaaien = retarded :p

medic

Legacy Member
Btw. als ge een zwaarder geluid wilt kunt ge evt. ook gewoon eens een bass boost + treble boost proberen? Werkt vrij goed hoor, ik gebruik dat ook om mijn SG nog een beetje verder op te beefen (Xotic RC booster).

Recipe4hate

Legacy Member
desolation zei:
maar de sex pistols deden dat ook!

Dat waren ook stuk voor stuk kerngezonde kerels!
Mij zal je het toch nooit zien doen. Een instrument is geen speelgoed. (tenzij ik een endorsement krijg:evil:)

T.Monkey

Legacy Member
Sinds enkele uurtjes de trotse eigenaar van een Marshall JCM 2000 TSL 100W head +JCM 900 1960A Angled Lead Cab :D
K'vind em echt nog vetter klinken dan ik had verwacht !
k'had da verdomme al 2 jaar eerder moeten kopen ! :D

langun

Legacy Member
desolation zei:
maar de sex pistols deden dat ook!

Zalige muziek (soms), maar ge gaat toch niet zeggen dat die mentaal gezond waren é? :D

@ T.Monkey: proficiat, have fun!

desolation

Legacy Member
Twas dus sarcasme he manne ;)
De Sex Pistols deden dat ook maar met een el cheap kutsquier ofzo he, ni me een GOED instrument afaik. Tzou schandalig zijn als de rolling stones elk optreden een duesenberg kapot mepten :')

Recipe4hate

Legacy Member
Hmmm, Waarom is een Eleven Rack zoveel goedkoper dan een Axe-FX?
Alsook, is de Line6 PODHD vergelijkbaar met Eleven, of is dit nog een stapje terug?

langun

Legacy Member
Die verschillen niet zoveel, dus in theorie zou het niet echt problemen mogen geven, tenzij je kam nu al juist gepast is, of als je nek juist op het randje staat. Qua intonatie... die zal ook wel niet perfect zijn op dit moment als je wisselt tussen standard tuning en open G, tenzij je daarna telkens opnieuw intoneert :p

Die Eleven rack kan minder dacht ik, en klinkt ook 'minder', al is klank zeer subjectief natuurlijk. Over het algemeen: Axe FX > 11R >> PODHD, maar die volgorde hoeft voor jou niet te kloppen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan