roes
Legacy Member
f@t_b@$t@rd zei:K heb een vraagje. Ik wil ook beginnen met gitaar spelen en ik heb na lang twijfelen toch gekozen om voor een elektrische gitaar te gaan, namelijk deze: Fender Squier Affinity Stratocaster. Heb er veel goeie reviews over gelezen en ze zeggen allemaal da qua prijs/kwaliteit deze echt goed is.
Nu heb ik natuurlijk ook een versterker nodig, maar ik ben hier dus echt totaal niet in thuis.
Ik heb al gelezen dat je zeker veel geld (evenveel/meer als gitaar zelf) aan een deftige versterker moet geven, maar ik heb geen idee welke goed zou zijn.
Kunnen jullie mij een goede versterker aanraden (die liefst ook hoofdtelefoon aansluitbaar is) die rond de 150 - 200 euro ligt (zeg het maar als jullie vinden dat mijn budget hiervoor omhoog moet!). Het liefst zou ik ook hebben dat ze hem hier hebben (maar gezien dat hun goedkoopste van degelijke kwaliteit al 289 euro is percies (tenzij ik mis kijk) moet dit niet), want daar ga ik ook mijn gitaar halen en ik vind het belangrijk van mijn 1e gitaar bij een gespecialiseerde winkel (die dichtbij is) zelf te kopen, zodat ik ook van hen tips enzo kan krijgen.
Alvast bedankt!
Enkele modellen uit de Vox Valvetronix reeks kosten ook rond de 200 euro en hebben ze normaal gezien ook bij Caerts. De Vox klinkt imho beter dan de Cube.
Binnen de Squier reeks zou ik toch voor een Standard of Classic vibe gaan in plaats van die Affinity. Andere goede budgetgitaren zijn imho Cort, Yamaha, Epiphone, sommige modellekes van Ibanez, Schecter.
) zelf te kopen, zodat ik ook van hen tips enzo kan krijgen.


In zo van die tunnelvormige switchcraft jacks (bvb Ibanez) moet je echt rammen om die er in te krijgen, de kabel zelf is super stijf, de jacks zijn super bulky, en ze klinken bovendien ook nog eens donkerder dan een andere kabel. Tijd om mezelf te verstoppen nu