Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

roes

Legacy Member
f@t_b@$t@rd zei:
K heb een vraagje. Ik wil ook beginnen met gitaar spelen en ik heb na lang twijfelen toch gekozen om voor een elektrische gitaar te gaan, namelijk deze: Fender Squier Affinity Stratocaster. Heb er veel goeie reviews over gelezen en ze zeggen allemaal da qua prijs/kwaliteit deze echt goed is.
Nu heb ik natuurlijk ook een versterker nodig, maar ik ben hier dus echt totaal niet in thuis.
Ik heb al gelezen dat je zeker veel geld (evenveel/meer als gitaar zelf) aan een deftige versterker moet geven, maar ik heb geen idee welke goed zou zijn.
Kunnen jullie mij een goede versterker aanraden (die liefst ook hoofdtelefoon aansluitbaar is) die rond de 150 - 200 euro ligt (zeg het maar als jullie vinden dat mijn budget hiervoor omhoog moet!). Het liefst zou ik ook hebben dat ze hem hier hebben (maar gezien dat hun goedkoopste van degelijke kwaliteit al 289 euro is percies (tenzij ik mis kijk) moet dit niet), want daar ga ik ook mijn gitaar halen en ik vind het belangrijk van mijn 1e gitaar bij een gespecialiseerde winkel (die dichtbij is :) ) zelf te kopen, zodat ik ook van hen tips enzo kan krijgen.

Alvast bedankt!

Enkele modellen uit de Vox Valvetronix reeks kosten ook rond de 200 euro en hebben ze normaal gezien ook bij Caerts. De Vox klinkt imho beter dan de Cube.
Binnen de Squier reeks zou ik toch voor een Standard of Classic vibe gaan in plaats van die Affinity. Andere goede budgetgitaren zijn imho Cort, Yamaha, Epiphone, sommige modellekes van Ibanez, Schecter.

desolation

Legacy Member
Vox VT40+ is idd een heel schoon versterkerke voor onder de 250EUR te liggen.

f@t_b@$t@rd

Legacy Member
Ge zou dus eerder 70 euro meer neertellen en deze doen dan?
En wrm is die juist beter?

Khad ook gelezen dt de Yamaha Pacifica een goede gitaar was om te beginnen, maar ze hebben jammer genoeg geen Yamaha bij Caerts precies :s

desolation zei:
Vox VT40+ is idd een heel schoon versterkerke voor onder de 250EUR te liggen.
Jah, ok, maar die is ook wel 80 euro duurder dan de Roland 20XL en 60 euro duurder dan de VOX VT20+. K weet toch nie of ik direct zo hoog moet gaan in prijzen, want ik moet het ook nog leren eh, tis nie dak al een ervaren speler ben die supergoed materiaal moet hebben (natuurlijk moet het beginmateriaal ook wel dik in orde zijn, zodat je een mooie klank krijgt en blijft doorspelen, anders ist nie waard...)

roes

Legacy Member
f@t_b@$t@rd zei:
Ge zou dus eerder 70 euro meer neertellen en deze doen dan?
En wrm is die juist beter?

Khad ook gelezen dt de Yamaha Pacifica een goede gitaar was om te beginnen, maar ze hebben jammer genoeg geen Yamaha bij Caerts precies :s


Jah, ok, maar die is ook wel 80 euro duurder dan de Roland 20XL en 60 euro duurder dan de VOX VT20+. K weet toch nie of ik direct zo hoog moet gaan in prijzen, want ik moet het ook nog leren eh, tis nie dak al een ervaren speler ben die supergoed materiaal moet hebben (natuurlijk moet het beginmateriaal ook wel dik in orde zijn, zodat je een mooie klank krijgt en blijft doorspelen, anders ist nie waard...)

VT20+ is goed genoeg om te beginnen hoor.

Squier Standards hebben een dikkere body en bredere hals. De dikkere body komt de klank ten goede, en de dunnere en smallere hals van de Affinity voelt wat 'klein' aan (de afmetingen van de hals van de Standard zijn hetzelfde als Mexicaanse Fenders). Qua kwaliteit zal het wel ongeveer hetzelfde zijn, misschien dat de Standard iets beter is afgewerkt maar dat weet ik niet zeker.

Yamaha's hebben zijn bij Music Center in de Diestsestraat. Ze zijn niet zo gespecialiseerd in gitaren als bij Caerts maar tis zeker een goede winkel, die mens is zelfs zo vriendelijk u door te verwijzen naar Caerts als ge uw spullen daar niet vind of als hij u niet kan helpen. Persoonlijk stel ik dat wel op prijs want ik weet andere winkels waar ze kost wat kost u iets proberen aan te smeren of aan uw gitaar/versterker prullen zonder dat ze weten hoe het moet.

desolation

Legacy Member
De VT20 is zeker niet slecht, maar de VT40 gaat ge gewoon lang plezier van hebben voor wat hij kost.

259EUR voor een gewoen squier, voor 20EUR meer koopt ge ook al bv een LAG JET reeks. Toch wel een heel andere categorie van gitaar.

Dayofdead

Legacy Member
Kan iemand zeggen of deze akoestische gitaar goed is voor een beginner / amateur speler? Ik heb een tijd vooral elektrisch gespeeld, nu 2 jaar stil gelegen en nu zou ik graag ook een akoestische gitaar aanschaffen.

HÖFNER HZ26


Misschien is de Fender CD 140 SCE meer iets voor mij, aangezien ik van elektrisch kom?

Carrion

Legacy Member
Iemand ervaring met Planet Waves hun "levenslange garantie"? Want menne kabel is kapot (paar maanden oud) maar... ik ben m'n kasticket kwijt :unsure:

desolation

Legacy Member
Carrion zei:
Iemand ervaring met Planet Waves hun "levenslange garantie"? Want menne kabel is kapot (paar maanden oud) maar... ik ben m'n kasticket kwijt :unsure:

Das normaal geen probleem, wij doen ook planet waves en dat is gewoon binnenbrengen en ge krijgt meteen een nieuwe kabel. Ik moet wel zeggen dat we ze tegenwoordig meer en meer omruilen voor gewoon een ander merk, er zitten echt reeksen bij van planet waves die gewoon garantie kapot gaan. Die met vergulde fiches en schakelaar hebben weinig uitval, maar de gewone leads is wat anders.
Tegenwoordig verkopen wij heel veel X-Lead. Niet super bekend, maar wel heel goed. Volledig hangemaakt in Italië met echte neutrik stekkers.
Daarnaast ook de kabels van stagg met Rean en Neutrik stekkers op, uitval op die kabels is 0.0 tenzij door echt zware schade.


Over die klassieke gitaar: kijk zeker ook eens naar Raimundo gitaren. Prijs/kwaliteit enorm goed.

Carrion

Legacy Member
desolation zei:
Das normaal geen probleem, wij doen ook planet waves en dat is gewoon binnenbrengen en ge krijgt meteen een nieuwe kabel. Ik moet wel zeggen dat we ze tegenwoordig meer en meer omruilen voor gewoon een ander merk, er zitten echt reeksen bij van planet waves die gewoon garantie kapot gaan. Die met vergulde fiches en schakelaar hebben weinig uitval, maar de gewone leads is wat anders.
Tegenwoordig verkopen wij heel veel X-Lead. Niet super bekend, maar wel heel goed. Volledig hangemaakt in Italië met echte neutrik stekkers.
Daarnaast ook de kabels van stagg met Rean en Neutrik stekkers op, uitval op die kabels is 0.0 tenzij door echt zware schade.


Over die klassieke gitaar: kijk zeker ook eens naar Raimundo gitaren. Prijs/kwaliteit enorm goed.

'k moet wel zeggen, ik heb 2 planet waves kabels, ene met goude fichkes en met zilver/chrome en 't zijn die laatste die kapot zijn. 't valt me bij die wel op ('t is ene met ne gehaakte jack) dat die kabel ook een pak dunner is tegenover die met 2 rechte jacks.

Nuja, aan m'n kabelmanagementskills (win @ scrabble :unsure: ) zal 't ook nie echt liggen want 'k rol die altijd schoon op zonder kinken & plooien :p

Hayrus

Legacy Member
Gaan die planetwaves dan zo vaak kapot dat je er levenslange garantie op moet hebben? :p Ik altijd al KLotz gebruikt, nooit problemen mee gehad (behalve toen mijn versterker van tafel viel, gewoon een nieuwe jack eraan gezet).

Carrion

Legacy Member
Mijn veronderstelling is dat ze zo zeker zijn van hun producten dat ze die geven :p 1ste keer dat ik last heb met PW kabels.

langun

Legacy Member
Deze zomer ook een kapotte PW kabel gehad, bij key hebben ze die zonder problemen omgewisseld.

Kapoen

Legacy Member
Dayofdead zei:
Misschien is de Fender CD 140 SCE meer iets voor mij, aangezien ik van elektrisch kom?
Dat hangt meer af van uw muzieksmaak dan uw voorgeschiedenis.

desolation

Legacy Member
Hayrus zei:
Gaan die planetwaves dan zo vaak kapot dat je er levenslange garantie op moet hebben? :p Ik altijd al KLotz gebruikt, nooit problemen mee gehad (behalve toen mijn versterker van tafel viel, gewoon een nieuwe jack eraan gezet).

Ni echt, het is vooral 1 reeks van PW die echt constant kapot gaat. Voor de rest hebben die heel goed materiaal.
Klotz is ook prima materiaal natuurlijk net zoals zoveel andere :)

Recipe4hate

Legacy Member
Ik heb zowel Klotz als Planet waves en beiden werken uitstekend. Nooit schade aan gehad. Het laatste jaar is mijn pedalboard wel redelijk hetzelfde gebleven, dus ik heb ook niet meer moeten wisselen...

medic

Legacy Member
Ik heb ook al eens een kapotte Planet Waves kabel gehad (zo eentje met een killswitch), zonder problemen omgeruild bij Muziek en Visie :).

Oh btw, ik heb vandaag een Epiphone ES-295 gescoord ^^.

langun

Legacy Member
medic zei:
Ik heb ook al eens een kapotte Planet Waves kabel gehad (zo eentje met een killswitch), zonder problemen omgeruild bij Muziek en Visie :).

Oh btw, ik heb vandaag een Epiphone ES-295 gescoord ^^.

Pics or it didn't happen!

Sick`

Legacy Member
Ik ga waarschijnlijk weer zagen he, maar ik heb echt een hekel aan Planet Waves kabels :D In zo van die tunnelvormige switchcraft jacks (bvb Ibanez) moet je echt rammen om die er in te krijgen, de kabel zelf is super stijf, de jacks zijn super bulky, en ze klinken bovendien ook nog eens donkerder dan een andere kabel. Tijd om mezelf te verstoppen nu :D

Carrion

Legacy Member
Sick` zei:
Ik ga waarschijnlijk weer zagen he, maar ik heb echt een hekel aan Planet Waves kabels :D In zo van die tunnelvormige switchcraft jacks (bvb Ibanez) moet je echt rammen om die er in te krijgen, de kabel zelf is super stijf, de jacks zijn super bulky, en ze klinken bovendien ook nog eens donkerder dan een andere kabel. Tijd om mezelf te verstoppen nu :D

Meer spek eten :unsure:

desolation

Legacy Member
Over WELKE planet waves hebt ge het dan? Ik heb namelijk de miserie met mijne gold-plated switchkabel dat die net niet goed vast zit in mijn bas.
We zijn gestopt met ze te verkopen met een reden hoor, een hele tijd Bespeco gedaan waar we heel tevreden van waren, maar die stoppen nu met hun verdeling in BeNeLux (allez tis te zeggen, bmi heeft dat ingepikt en gaat weer het enkel-onze-eigen-keymusic-mag-nog-verdienen verhaal weer spelen). Daarom dat wij ze niet meer doen en nu dus X-lead als "premium brand" hebben.

Eigenlijk ben ik prijs/kwaliteit het meest tevreden van mijn Stagg kabels. Wij hebben echt een massa aan XLR-XLR, Jack-Jack en XLR-Jack van stagg en nog geen enkele is daarvan kapot gegaan. wel allemaal uiteraard de versie met neutrik stekkers. En ik kan u verzekeren, 3-4 jaar wekelijke de baan op met PA verhuur is iets waar normaal regelmatig is een kabelke van stuk gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan