Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stabby

Legacy Member
Zoek de laagste prijs in België van hetgeen je wilt (behalve winkels die alleen online verkopen) en ga daarmee naar Keymusic. Dat is de prijs die je krijgt.

T.Monkey

Legacy Member
dibardi zei:
OK bedankt.
Die MusicStore van Duitsland ziet er wel nice uit.

Nog geen problemen mee gehad?

Op vlak van online boeken ben ik niet zo'n schijter, maar voor 200€ begin toch al wel te twijfelen. Kom deze altijd aan? Zonder kwaaltjes? Service achteraf?

EDIT:
Kopen jullie ook kleine zaken zoals een band, snaren,... bij musicstore of is dat nutteloos?

EDIT2: De Roland Cube30X is alleszins goeiekoper in de KeyMusic

nuja die 200 euro verschil is wel het verschil van bij piens, en die zijn extreem duur, en het was ook op een bestelling van ongeveer 750 euro. Maar is wel altijd goedkoper dan andere winkels hoor denk ik. En ja zeer betrouwbaar, ik was ook niet zo voor online aankopen, maar ze hebben mij deze winkel ook aangeraden en echt zeer tevreden van. Ik deed mijn betaling via overschrijving, en van het moment dat ze het bedrag daar ontvangen verzenden ze je bestelling. En je ontvangt ook een mail met een traceringnummer zodat je online kan kijken waar je bestelling zich bevindt. En ook zeer snelle levering, meestal dag of 4 - 5, en mijn gitaar vorige week kwam hier toe 2 dagen na verzending, maar had ervoor wel moeten wachten omdat ze niet binnen was. En als ik een vraagje had had ik gewoon mailtje gestuurd, en de dag erna belden ze me op men gsm, en het was iemand die deftig nederlands sprak dus op vlak van communicatie zeker in orde.
Maar van de service achteraf heb ik ng nooit gebruik gemaakt dus daar kan ik niets over zeggen. Er staat wel bij al hun producten 30 days money back warranty ofzo, en op alles 2 of 3 jaar garantie, moet je maar es nagaan. En komt altijd netjes aan, met een doos die 3x zo groot is als je bestelling vol mouche en luchtzakjes, dus nog nooit mankementen gehad aan wat ik besteld heb :p

En voor kleinere bestellingen is het mss niet zo handig, want onder 100 euro moet je betalen voor verzending, dus voor een pakje snaren betaal je bijvoorbeeld 5 euro, en verzending zal dan evenveel zijn. Maar voor mij is het in de lokale winkels hier minstens 8 - 10 euro voor het zelfde, dus bestel ik er dan gewoon een paar, en + bestelling komt het mij dan weer goedkoper uit.

@ stabby, das ook wel handig, wist ik niet.

dibardi

Legacy Member
Stabby zei:
Zoek de laagste prijs in België van hetgeen je wilt (behalve winkels die alleen online verkopen) en ga daarmee naar Keymusic. Dat is de prijs die je krijgt.

Zij geven het teveel betaalde geld dan terug? nice :)

Zoals ik al zij, de Roland Cube 30X is momenteel 20-30€ goedkoper in de KeyMusic dan in de MusicStore :D

Voor een VOX VT30 blijft dit hetzelfde :)

T.Monkey

Legacy Member
dibardi zei:
Zij geven het teveel betaalde geld dan terug? nice :)

Zoals ik al zij, de Roland Cube 30X is momenteel 20-30€ goedkoper in de KeyMusic dan in de MusicStore :D

Voor een VOX VT30 blijft dit hetzelfde :)

aah interresant, int vervolg ook eerst keymusic keer chekken als ik ng iets koop dan.

edit: de site zegt tg anders ?
musicstore: http://www.musicstore.com/nl_NL/BEF/Roland-Cube-30-X-30-Watt-10-Speaker-2-Kanaele/art-GIT0009040-000 € 189
keymusic: http://www.keymusic.com/product/Roland-Cube-30X € 219

Thin Liz

Legacy Member
Musicstore... al een dozijn zaken daar gekocht en nog nooit problemen mee gehad.

Sick`

Legacy Member
Gitaren koop ik niet meer online, en een versterker van +300 zou ik ook niet doen, stel dat er iets aan komt...

Wat de rest betreft ist simpel: bij de goedkoopste ... soms vind ik lokaal goedkoper, en soms verlagen ze hun prijs als ik de thomann prijs vertel (soms checken ze al van zichzelf).

Wat KeyMusic vs Piens betreft: ik ben niet zo happig op de praktijken van Piens, maar ze hebben een ruime Ibanez collectie en soms toch goede prijzen. Als goede klant krijg je ook een kaart voor -22% korting, hoewel ze dit jaar de kaart maar een beperkte geldigheid hebben gegeven. Bij KeyMusic krijg je op de website direct de prijzen te zien, free shipping vanaf een bepaald bedrag en geen gezever van extra administratieve kosten, en bovenal belangrijk: ze behandelen hun webklanten gelijk winkelklanten, heb je een probleem, kan je ermee naar de winkel komen.

thomaz

Legacy Member
Gitaren en versterkers koop ik niet online, dure pedalen ook al niet.
Een gitaar bestellen zonder ze te testen kan ik me echt niet voorstellen, dat kan echt tegenvallen denk ik...
Ik steun trouwens liever een kleine shop waar je service krijgt.

langun

Legacy Member
Het 'kleine shop steunen' is leuk, maar voor mensen met een beperkt budget soms totaal niet slim. Over een gitaar geef ik je gelijk, maar een versterker is een versterker... zeker een nieuwe transistor versterker.

belgarath03

Legacy Member
Heb buiten snaren/picks/straps nog nooit iets gekocht in België, altijd via Musicstore of Thomann. Via Musicstore zelfs een elektrische piano van Yamaha gekocht, weten perfect hoe ze zoiets moeten inpakken en versturen. En Keulen is echt niet zo ver, ga met een paar vrienden eens langs en je kan direct een hele dag spenderen daar en maar blijven proberen/genieten.

Plutus

Legacy Member
belgarath03 zei:
Heb buiten snaren/picks/straps nog nooit iets gekocht in België, altijd via Musicstore of Thomann. Via Musicstore zelfs een elektrische piano van Yamaha gekocht, weten perfect hoe ze zoiets moeten inpakken en versturen. En Keulen is echt niet zo ver, ga met een paar vrienden eens langs en je kan direct een hele dag spenderen daar en maar blijven proberen/genieten.
Een clavinova of iets dergelijks? Ik ga onderstaande kopen, maar dat zie ik hen nog niet meteen opsturen :unsure:
_SET_ - YAMAHA CVP 505 PE Complete inkl. Bank, Kopfhörer, Noten : Digital-Pianos

Kapoen

Legacy Member
thomaz zei:
Gitaren en versterkers koop ik niet online, dure pedalen ook al niet.
Een gitaar bestellen zonder ze te testen kan ik me echt niet voorstellen, dat kan echt tegenvallen denk ik...
Ik steun trouwens liever een kleine shop waar je service krijgt.

langun zei:
Het 'kleine shop steunen' is leuk, maar voor mensen met een beperkt budget soms totaal niet slim. Over een gitaar geef ik je gelijk, maar een versterker is een versterker... zeker een nieuwe transistor versterker.
Ik zou het voor beginners sowieso afraden om online te kopen. Een nieuwe gitaar heeft 9/10 een setup nodig, lastig om te doen als beginner me finks. Dat kan je beter laten doen in de winkel waar je de gitaar koopt.

Grinisagi zei:
Het staat gewoon op de headstock, een Takamine gitaar.

Grinisagi

Legacy Member
Het staat gewoon op de headstock, een Takamine gitaar.[/QUOTE]

Bedankt, ik kon het niet lezen :)

grts

Kapoen

Legacy Member
Grinisagi zei:
Het staat gewoon op de headstock, een Takamine gitaar.

Bedankt, ik kon het niet lezen :)

grts[/QUOTE]
:) Op zijn andere video's is het idd duidelijker. Het specifieke model ken ik niet, en ik vind het ook niet direct terug op de Takamine website. Vraag het anders zelf aan hem, bij elk Youtube filmke van hem staat een link naar zijn blog.

dibardi

Legacy Member
Inderdaad Keulen is niet zo ver :) maar mijn autoke mag zo ver niet rijden :P

Dat van die settings van een nieuwe gitaar? Bij KeyMusic hebben ze ook gewoon die gitaar gegeven hoor...

QplQyer

Legacy Member
thomaz zei:
Gitaren en versterkers koop ik niet online, dure pedalen ook al niet.
Een gitaar bestellen zonder ze te testen kan ik me echt niet voorstellen, dat kan echt tegenvallen denk ik...
Ik steun trouwens liever een kleine shop waar je service krijgt.

Dan ontneem je jezelf de mogelijkheid om goedkoop aan gitaren te geraken via eBay alleszins.

SkylineSoldier

Legacy Member
Kzit ier met een vraagske. Kheb genoeg geld om ne nieuwe recorder te kope voor men gitaar (Fender Tele), maar ik ben er niet uit of ik een Boss Micro-Br of een zoom H2 zou kopen. Iemand al ervaring mee gehad?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan