Kapoen
Legacy Member
Laat vooral weten of hij bevalt, ik ben zelf ook wel benieuwd naar het effect van die meerdere kleinere klankgatenQplQyer zei:Dat, of een Yamaha APX 500 of 700 denk ik (de kleinere vorm van die gitaar tov andere akoestische bevalt mij wel, ook bij de Ovation), maar ik ga één dezer maar eens een gitaarwinkel binnenstappen en zien wat mij bevalt. Zolang ik niet met een Martin van 1000 euro buitenkom is het goed.
Het feit dat die Ovation de akoestische voor de elektrische spelers wordt genoemd spreekt mij dus wel aan. Ik heb acht jaar klassieke gitaar gespeeld, dus ik kan wel overweg met een dikke hals, maar ik speel nu meer op mijn Jacksons, dus dan is het wel aangenamer om een redelijk snelle nek te hebben op een akoestische.

De kleinere vorm is inderdaad comfortabel (vergeleken met mijn vorige dreadnought vind ik), maar de ronde achterkant in combinatie met het feit dat het kunststof is vraagt gewenning. In het begin kan het lijken alsof de gitaar over je schoot 'schuift' wanneer je zittend speelt.
Nog een tip: moest je een kist willen om het ding mee te vervoeren, Stagg maakt kisten voor round back gitaren en zijn goedkoper dan de officiële van Ovation. Kijk wel dat ze u er geen aansmeren voor een shallow bowl gitaar, want ik vermoed dat de Elite 2078 daar niet in gaat passen.
.


+ repke: