Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TsD

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Om in euforie door te gaan met enkele posts hoger: gisteren was happy new amp day!

HNAD!


Klinkt echt zalig. Staat nu wel al direct op't repetitiekot dus veel heb ik er nog niet mee gespeeld (behalve de repetitie dan)


:drool::drool:

Ooit komt dit er ook nog, ooit zeg ik u!

Sick`

Legacy Member
Waren we nog aan het spammen? Ik heb nog een NS-2, een LPB-1 en een Devi Ever Aenima te koop :D Misschien binnekort ook een HT-5 head en HB 2x12 V30 cab :unsure:

dibardi

Legacy Member
Sick` zei:
Ik zou voor de 30X gaan aangezien die een grote speaker heeft die wat meer punch heeft dan de rest. In zijn prijsklasse vond ik dat die er uitstaak tov de rest; unless je meer voor Vox geluiden te vinden bent, dan zou ik naar zo een AD-30VT ofzoiets kijken.

(mijne gaat binnekort waarschijnlijk de deur uit, dus als je wat geduld hebt...)

Nog steeds geen nieuwe gekocht wegens te weinig tijd.

De Vox-verterkers, in welk opzicht zijn die beter?

Ik zoek vooral een versterker die goed klinkt bij jazz, blues, pop en rock, maar gene metal :D

Sick`

Legacy Member
dibardi zei:
Nog steeds geen nieuwe gekocht wegens te weinig tijd.

De Vox-verterkers, in welk opzicht zijn die beter?

Ik zoek vooral een versterker die goed klinkt bij jazz, blues, pop en rock, maar gene metal :D

Als je goede cleans wil lijkt de Vox mij beter, persoonlijk vind ik wel de cube een beter platform voor pedalen aangezien die redelijk droog klinkt (geen fonkelende belletjes).

Recipe4hate

Legacy Member
medic zei:
Dat vraagt om een soundsample m'n beste :music:

Sorry kameraad, die staat op 't repetitiekot en daar kan ik ni direct samples gaan maken. Na 't optreden gaat 'm waarschijnlijk thuis staan, dan kan ik evt. iets proberen. Net een SM57 gekocht, dus da zou ideaal zijn.


Ronnie86 zei:
en wa hebde betaald aan die orange?
999 voor de top en rond de 430 voor de 2x12 cab. Heb nog wel wa van de prijs afgedaan, maar hoeveel just kank niemeer zeggen.

dibardi

Legacy Member
Sick` zei:
Als je goede cleans wil lijkt de Vox mij beter, persoonlijk vind ik wel de cube een beter platform voor pedalen aangezien die redelijk droog klinkt (geen fonkelende belletjes).

Wat bedoel je met droog?

langun

Legacy Member
Weinig eigen karakter waarschijnlijk, dat je met dat geluid nog veel kanten op kan.

QplQyer

Legacy Member
Iemand hier ervaring met Ovation akoestische gitaren? In het bijzonder met de 2078 elite?

Kapoen

Legacy Member
QplQyer zei:
Iemand hier ervaring met Ovation akoestische gitaren? In het bijzonder met de 2078 elite?

Ik heb een Ovation gitaar, een 1771AX-5 Std Balladeer. De mijne is wel een 'goedkope' versie,
made in Korea. Na de nodige setup heb ik er al veel plezier van gehad. Ik speel het ding zelfs meestal unplugged, terwijl de kunstof achterkant eerder ontworpen is om het versterkte geluid te ondersteunen.

Redhunter

Legacy Member
QplQyer zei:
Iemand hier ervaring met Ovation akoestische gitaren? In het bijzonder met de 2078 elite?

Ovation, Love it or leave it.

De ene is er vol lof over, de andere haat het. Al di Meola speelt er op eentje denk ik.

De klank is niet echt mijn ding, maar daar valt niet over te discussiëren.

dibardi

Legacy Member
langun zei:
Weinig eigen karakter waarschijnlijk, dat je met dat geluid nog veel kanten op kan.

Dus... :)

Vox >> Cube ?
En qua prijs kwaliteit?

Ik wil NIET boven de 200€ gaan :)

QplQyer

Legacy Member
Kapoen zei:
Ik heb een Ovation gitaar, een 1771AX-5 Std Balladeer. De mijne is wel een 'goedkope' versie,
made in Korea. Na de nodige setup heb ik er al veel plezier van gehad. Ik speel het ding zelfs meestal unplugged, terwijl de kunstof achterkant eerder ontworpen is om het versterkte geluid te ondersteunen.

Redhunter zei:
Ovation, Love it or leave it.

De ene is er vol lof over, de andere haat het. Al di Meola speelt er op eentje denk ik.

De klank is niet echt mijn ding, maar daar valt niet over te discussiëren.

Ja, van wat ik op het internet lees zijn de meningen inderdaad nogal zwart-wit qua klank. Maar dat ga ik eens zelf moeten gaan uittesten in een winkel denk ik. Wat ik mij vooral afvroeg is of ze een redelijk volume kunnen halen tov een normale akoestische, of het echt praktisch niet te doen is om ze zonder versterker te bespelen. In het bijzonder die versies met de meerdere kleine klankgaten. Ik vind het wel vrij mooie gitaren, en de nek zou redelijk goed bespeelbaar moeten zijn, maar ja, als ze geen volume hebben en nergens naar klinken is het natuurlijk ook niet interessant ;).

Merci voor de info alvast!

Sick`

Legacy Member
dibardi zei:
Dus... :)

Vox >> Cube ?
En qua prijs kwaliteit?

Ik wil NIET boven de 200€ gaan :)

Zoals Langun zegt, komt er op neer: geen overdreven belletjes, maar ook geen overdreven brompot :) Nogal neutraal dus.

Geen van de 2 is beter of slechter, wil je belletjes en een scherpere distortion, dan ga je naar de Vox moeten grijpen, wil je een clean dat er door kan en meer met vanalle pedalen gaan werken en een grollende distortion, dan is de Cube meer voor u imho. De Cube is kleiner en dus handelbaarder moest dat iets uitmaken.

Kapoen

Legacy Member
QplQyer zei:
Ja, van wat ik op het internet lees zijn de meningen inderdaad nogal zwart-wit qua klank. Maar dat ga ik eens zelf moeten gaan uittesten in een winkel denk ik. Wat ik mij vooral afvroeg is of ze een redelijk volume kunnen halen tov een normale akoestische, of het echt praktisch niet te doen is om ze zonder versterker te bespelen. In het bijzonder die versies met de meerdere kleine klankgaten. Ik vind het wel vrij mooie gitaren, en de nek zou redelijk goed bespeelbaar moeten zijn, maar ja, als ze geen volume hebben en nergens naar klinken is het natuurlijk ook niet interessant ;).

Merci voor de info alvast!
Waar je bij Ovation ook naar moet kijken is de diepte van de klankkast zelf.
De mijne heeft een 'mid bowl' wat maakt dat hij iets minder diep is dan een gewone dreadnought. Voor de rest heeft het ding een normaal klankgat.

Ik heb er afgelopen juni mijn examen in de muziekschool mee gespeeld, unplugged in een klein zaaltje voor een 15tal mensen en dat lukte goed. Helaas heb ik geen idee of Ovations met kleinere klankgaten ook nog voldoende volume behouden. Ik heb geen andere Ovations getest toen ik de mijne kocht omdat het een tweedehandse is, dus het was 'take it or leave it'.

Zoals je zelf stelde is de nek inderdaad goed speelbaar, maar zoals ik al eerder zei: een setup was wel nodig. De nek is voor de rest redelijk dun, Ovations worden niet voor niets de akoestische gitaren voor elektrische gitaarspelers genoemd.

Mag ik vragen welke versie van de 2078 je op het oog hebt, de 'goedkope' van enkele honderden euros of de dure variant (meer dan 1500 euro dacht ik?)

dibardi

Legacy Member
Sick` zei:
Zoals Langun zegt, komt er op neer: geen overdreven belletjes, maar ook geen overdreven brompot :) Nogal neutraal dus.

Geen van de 2 is beter of slechter, wil je belletjes en een scherpere distortion, dan ga je naar de Vox moeten grijpen, wil je een clean dat er door kan en meer met vanalle pedalen gaan werken en een grollende distortion, dan is de Cube meer voor u imho. De Cube is kleiner en dus handelbaarder moest dat iets uitmaken.

Ik denk wel dat blues en jazz een cleane sound nodig hebben. Ik zal dan voor een Cube 30 gaan :) of is dat al te ghroot?

Sick`

Legacy Member
Voor blues zou ik eerder een vettige sound zoeken met lichte overdrive :D Waarom ga je ze niet gewoon eens testen? :unsure: Misschien wat klipjes zoeken op youtube en zien wat je denk dat het beste aan de sound in uw hoofd voldoe, wat ik me bij blues voorstel kan totaal verschillen van uw idee :)

Skyscraper

Legacy Member
QplQyer zei:
Ja, van wat ik op het internet lees zijn de meningen inderdaad nogal zwart-wit qua klank. Maar dat ga ik eens zelf moeten gaan uittesten in een winkel denk ik. Wat ik mij vooral afvroeg is of ze een redelijk volume kunnen halen tov een normale akoestische, of het echt praktisch niet te doen is om ze zonder versterker te bespelen. In het bijzonder die versies met de meerdere kleine klankgaten. Ik vind het wel vrij mooie gitaren, en de nek zou redelijk goed bespeelbaar moeten zijn, maar ja, als ze geen volume hebben en nergens naar klinken is het natuurlijk ook niet interessant ;).

Merci voor de info alvast!

Heb er vandaag & gisteren redelijk wat op zitten spelen. Hier thuis zijn we n gibson & martin gewoon, wel 'n heel verschil. Ik vind de gitaar zéér degelijk aanvoelen, in vele opzichten. Klinkt redelijk helder, maar tegelijkertijd ook iets minder warm ivg met de martin. En qua volume, dat gaat echt wel hard genoeg .. Had zelfs even 't gevoel dat 't luider speelde, maar kan ook gelegen hebben aan de nieuwe snaren etc.
Had totaal niet de indruk dat 't puur gemaakt zou zijn voor elektrisch gebruik, is 't ook niet helemaal imo :).

QplQyer

Legacy Member
Kapoen zei:
Waar je bij Ovation ook naar moet kijken is de diepte van de klankkast zelf.
De mijne heeft een 'mid bowl' wat maakt dat hij iets minder diep is dan een gewone dreadnought. Voor de rest heeft het ding een normaal klankgat.

Ik heb er afgelopen juni mijn examen in de muziekschool mee gespeeld, unplugged in een klein zaaltje voor een 15tal mensen en dat lukte goed. Helaas heb ik geen idee of Ovations met kleinere klankgaten ook nog voldoende volume behouden. Ik heb geen andere Ovations getest toen ik de mijne kocht omdat het een tweedehandse is, dus het was 'take it or leave it'.

Zoals je zelf stelde is de nek inderdaad goed speelbaar, maar zoals ik al eerder zei: een setup was wel nodig. De nek is voor de rest redelijk dun, Ovations worden niet voor niets de akoestische gitaren voor elektrische gitaarspelers genoemd.

Mag ik vragen welke versie van de 2078 je op het oog hebt, de 'goedkope' van enkele honderden euros of de dure variant (meer dan 1500 euro dacht ik?)

De goedkope (550 euro): Ovation 2078TX Elite Contour Pewter bij KeyMusic.com

Heeft een contour bowl, die ook nog wel redelijk diep is.

Dat, of een Yamaha APX 500 of 700 denk ik (de kleinere vorm van die gitaar tov andere akoestische bevalt mij wel, ook bij de Ovation), maar ik ga één dezer maar eens een gitaarwinkel binnenstappen en zien wat mij bevalt. Zolang ik niet met een Martin van 1000 euro buitenkom is het goed ;).

Het feit dat die Ovation de akoestische voor de elektrische spelers wordt genoemd spreekt mij dus wel aan. Ik heb acht jaar klassieke gitaar gespeeld, dus ik kan wel overweg met een dikke hals, maar ik speel nu meer op mijn Jacksons, dus dan is het wel aangenamer om een redelijk snelle nek te hebben op een akoestische.

Skyscraper zei:
Heb er vandaag & gisteren redelijk wat op zitten spelen. Hier thuis zijn we n gibson & martin gewoon, wel 'n heel verschil. Ik vind de gitaar zéér degelijk aanvoelen, in vele opzichten. Klinkt redelijk helder, maar tegelijkertijd ook iets minder warm ivg met de martin. En qua volume, dat gaat echt wel hard genoeg .. Had zelfs even 't gevoel dat 't luider speelde, maar kan ook gelegen hebben aan de nieuwe snaren etc.
Had totaal niet de indruk dat 't puur gemaakt zou zijn voor elektrisch gebruik, is 't ook niet helemaal imo .

Aha bedankt, dat is goed om te weten! :). Minder warm kan net goed zijn, want dat betekent allicht meer definitie, en dat zoek ik wel in vergelijking met mijn klassieke gitaar.

dibardi

Legacy Member
Sick` zei:
Voor blues zou ik eerder een vettige sound zoeken met lichte overdrive :D Waarom ga je ze niet gewoon eens testen? :unsure: Misschien wat klipjes zoeken op youtube en zien wat je denk dat het beste aan de sound in uw hoofd voldoe, wat ik me bij blues voorstel kan totaal verschillen van uw idee :)

Ik wil voor blues echt een cleane sound en jullie zeggen dat de Vox wat meer krakelig is?

josuwa

Legacy Member
Sick? Ben je echt ziek? Een vox is wel 100 keer betere kwaliteit dan een Cube. Het geluid is voor wat jij wil spelen ook een véél betere keuze. Een Cube heeft ook wél belletjes, en nog erger, digitale belletjes!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan