Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

medic

Legacy Member
BlaXander zei:
Heb jij dan zelf die nieuwe nek laten maken voor die gitaar? Indien ja, zou je mij eens kunnen zeggen wat dat eigenlijk kost, zo'n nieuwe nek? Als je het hier niet wilt zeggen, mag het ook in pm :).

Tis een standaard allparts neck. Dat begint vanaf 180 EUR dacht ik.

Baats

Legacy Member
Daarnet op zoek geweest naar een correcte, duidelijke tab van Sweet Home Alabama.

Zeer moeilijk, zo blijkt.

Redhunter

Legacy Member
Baats zei:
Daarnet op zoek geweest naar een correcte, duidelijke tab van Sweet Home Alabama.

Zeer moeilijk, zo blijkt.

Schrijf hem zelf uit
of
Guitar Pro tab + eventuele aanpasingen door uzelf.

Kheb hier blijkbaar op het eerste zicht wel een goeie Guitarpro tab voor moest ge er geen vinden. Die staat waarschijnlijk wel op ultimateguitar.

Recipe4hate

Legacy Member
Baats zei:
Heb ik gisteren gebruikt. Vind ik persoonlijk een van zijn mindere lessen hoor :/ Sommige stukken legt hij gewoon niet uit ed... Maar ik zal er wel aan uit raken, I guess.

Justin is dan ook een grote voorstander van "het zelf uitzoeken". Sweet Home Alabama is niet zo'n simpel liedje om het volledig zelf te zoeken, maar met een filmpje moet dat zeker lukken. Dat in combinatie met tabs die je online vindt en je moet 't zo kunnen spelen!

Kapoen

Legacy Member
Is het ook niet plezanter (beter?) om zelf een passend slag/pick ritme te verzinnen voor een song ipv het noot voor noot exact na te spelen? Zolang uw publiek het lied herkent is het goed vermoed ik :)

T.Monkey

Legacy Member
zojuist is mijn eerste nieuw gekochte gitaar toegekomen :D
een fender players deluxe stratocaster de transparant blauwe versie met een rosewood fretbord. Klinkt geweldig, maar het probleem is dat mijn gitaar ontstemt graakt elke keer ik de tremolo gebruik ... is dit omdat de gitaar ng maar nieuw is en alles nog een beetje schuift en doet, of is dit een probleem ?

Sick`

Legacy Member
T.Monkey:

Ik had dat probleem ook tot ik dit gebruikte (was toen wel slechts 8 euro :eek:):
GHS GRAPHIT ALL GUITAR LUBE SET - Dutch International Cyberstore

Kan ook zijn dat de uitsparing in de nut mede te snel is, maar kan ik me niet voorstellen.

Sinds ik dat er 1 keer heb opgedaan al meer dan een half jaar geen problemen meer gehad :D Zeker een aanrader, is super zuinig, met tandenstoker aan te brengen ;)

medic

Legacy Member
T.Monkey zei:
zojuist is mijn eerste nieuw gekochte gitaar toegekomen :D
een fender players deluxe stratocaster de transparant blauwe versie met een rosewood fretbord. Klinkt geweldig, maar het probleem is dat mijn gitaar ontstemt graakt elke keer ik de tremolo gebruik ... is dit omdat de gitaar ng maar nieuw is en alles nog een beetje schuift en doet, of is dit een probleem ?

Ik kras elke keer dat ik nieuwe snaren leg eens met een vulpotlood in de slots van de nut. Works just fine en kost u niks ;)

T.Monkey

Legacy Member
Sick` zei:
T.Monkey:

Ik had dat probleem ook tot ik dit gebruikte (was toen wel slechts 8 euro :eek:):
GHS GRAPHIT ALL GUITAR LUBE SET - Dutch International Cyberstore

Kan ook zijn dat de uitsparing in de nut mede te snel is, maar kan ik me niet voorstellen.

Sinds ik dat er 1 keer heb opgedaan al meer dan een half jaar geen problemen meer gehad :D Zeker een aanrader, is super zuinig, met tandenstoker aan te brengen ;)

Sick;

bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb net mijn gitaar zo'n 20 tal keer gestreched met die tremolo, en dan weer herstemd ( aangezien ik dacht dat het lag aan het instrument die ng nieuw was en zich nog niet aangepast had ). En nu blijkt het probleem opgelost te zijn. Wat opviel was dat eerst de dunste snaren vooral onstemden en naarmate ik dit vaker deed, deze dunne snaren gestemd bleven en de dikke vooral ontstemden. Nu lijkt alles mooi op zijn plaats te blijven zitten. Maar moest ik verder nog problemen hebben is deze link van jou zeker handig, lijkt me ook een zeer handig product op zich, ik wist niet dat zo iets bestond,
bedankt dus sick,
En zoals het er nu naar uitziet zal ik morgen dus nog veel genieten van de gitaar ( want mijn baas belde net dat ik niet moet werken :applause: ).
bedankt ;)
Thijs.

Sick`

Legacy Member
Moest het terugkomen, wat helpt is stemmen, en dan de trem optrekken (of net tegenovergesteld) en herstemmen, en herhalen tot ze niet ontstemt. Meestal als je dan ontstemt moet je gewoon ne keer in die richting aan uw trem snokken en is de kans groot dat ze terug in tune is ;) Wat betreft die lube, ik gebruik die ook op non-trem gitaren voor de vervloekte G-snaar (en B-snaar) :D

Redhunter

Legacy Member
Iemand anders heeft met nagels stukske uit mijne lak van mijn (ongedeerde)akoestische gitaar geslagen...:sop:

FFFUUU

Nuja...It's not worth crying over spilt milk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan