Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
Dillyracer zei:
Stagg tuner is dood, terwijl die nog maar een jaar oud is en misschien 15 keer gebruikt is.

Wat een brolmerk. :lol:
Persoonlijk geef ik u gelijk, ik heb indertijd mijn Stagg dreadnought met veel plezier weggedaan. Dat ik ze gekocht had was in de eerste plaats wel mijn eigen stomme fout, ik kende toen nog niks van gitaren en ik wou persé een goedkope gitaar.

Langs de andere kant ken ik ook mensen (mede-leerlingen in de muziekschool) die wel tevreden zijn van hun Stagg instrument. Ik veronderstel dat zij met meer kennis van zaken er de goede instrumenten hebben uitgepikt :) En dit is zo met andere merken ook.

Plutus

Legacy Member
Had 2 tickets voor Gent Jazz eergisteren, kon dus eindelijk Bonamassa eens aan het werk zien, iemand wiens werk ik als gitarist ten zeerste kan appreciëren. En natuurlijk ben ik er in geslaagd om toe te komen net nadat hij klaar was met zijn set... Hij speelde als voorlaatste. Typisch ik :p

langun

Legacy Member
Omdat mijn versterker nu al een week binnen is voor onderhoud mag ik een Epiphone Valve Junior lenen van een vriend.

Damn, ik had nooit zo'n sound verwacht van zo'n klein bakje. Een TS er voor en gaan!

langun

Legacy Member
De prijs ligt dan ook 480 euro hoger voor de tiny terror combo in vergelijking met de Valve Junior combo :p

langun

Legacy Member
Ik heb geen nieuwe versterker nodig :p Wanneer mijn Marshall terug is vliegt de epiphone wel terug buiten :p

Sick`

Legacy Member
langun zei:
Ik heb een maand of 4 geleden mijn Cube 30 (oudere versie, zonder stemapparaat, en mogelijk nog wat andere dingen) zeer snel verkocht gekregen voor 100 euro. Ik had er waarschijnlijk wel wat meer voor kunnen krijgen met wat meer moeite, maar ik zag er een paar online staan voor 120 die maar niet leken weg te gaan, dus gewoon mijn prijs wat lager gezet.

Moest ik jou zijn zou ik gewoon eens rondkijken voor welke prijs ze gaan op tweedehandssites.

Mijn 30X voor 120 kwijt geraakt op 2 dagen tijd :D

Sick`

Legacy Member
Iemand dat een compressor heeft en/of eentje kan aanraden/afraden? Schijnt maakt een Dyna Comp wel wat noise, maar sommige bronnen beweren dat er intern een trimpot voor de noise gate is, hoewel ik het niet in de online manual kan vinden :wtf:

NecroNeo

Legacy Member
Zou 'n Lute hole ( Lute Hole soundhole cover design choices ) het volume sterk dempen indien zonder versterking gespeeld wordt? Iemand ervaring daarmee?

Feedback control interesseert me weinig (speel nooit versterkt) maar gezien dat ik binnen 'n paar maanden 'n appartement deel lijkt het mij wel handig als ik het volume wat kan dempen. Kwestie van m'n roommate niet te hard op z'n zenuwen te werken als ik aan't oefenen ben :)

Anoniem04

Legacy Member
Die ruis op mijn bridge pickup begint echt wel irritant te worden. :unsure:

-edit-

Ik heb, denk ik, beslist wat ik ga doen. Ik ga die Ibanez RGR321EX bestellen en ook nog een amp kopen. Ik heb dus nog 270 euro te besteden aan een amp, de Fender Frontman 212 past in mijn budget, maar 100W lijkt mij wat overkill. :unsure:

Sick`

Legacy Member
Niemand een Devi Ever Aenima kopen? :) Zotte fuzz pedaal, voor de gitaarthread leden slechts 70 euro ;)

BlaXander

Legacy Member
Sick` zei:
Iemand dat een compressor heeft en/of eentje kan aanraden/afraden? Schijnt maakt een Dyna Comp wel wat noise, maar sommige bronnen beweren dat er intern een trimpot voor de noise gate is, hoewel ik het niet in de online manual kan vinden :wtf:

Niet dat ik ze al zelf ooit heb getest ofzo, maar ik heb toch altijd goeds gehoord van de Robert Keeley Compressor (Link) en ook die van Analogman (de Comprossor en de Juicer: Link ). Nuja, dat zijn zover ik weet ook al serieuze boutique pedaaltjes met bijhorende prijskaartjes :).

Edit: Eergisteren in de Musicstore in Keulen geweest, 2 setjes snaren en een capo meegebracht en natuurlijk in de rapte wat gitaren in mijn pollen gehad. Ik heb de laatste tijd serieus goesting om eens zot te doen en een dure gitaar te kopen, alleen kan ik maar niet beslissen wat ik wil :(. Ik ben een enorme Pink Floyd fan, dus een Fender Stratocaster (of iets in die aard) is dan de logische keuze, maar aan de andere kant hoor ik ook graag typische humbucker muziek (GNR, Black Sabbath, ...). Choices, choices :(. Ben eigenlijk gek genoeg om te overwegen om naar Duitsland te rijden en daar aan Jörg Tandler te vragen om mij een David Gilmour Strat replica te bouwen :p.
Edit 2: Ja, ik ben mij er meer dan bewust van dat zo'n gitaren met zo'n prijskaartjes compleet boven mijn niveau en kunnen liggen en ik dus compleet onwaardig ben om er een te bespelen, laat staan bezitten, maar dan nog: I want one! :P

Redhunter

Legacy Member
Je kan er eentje kopen van €1000-2000. Dat is dan een gitaar voor je leven. (tenzij je ze weer doorverkoopt).

De vraag is of je al goed genoeg bent en al een goed niveau hebt. Ik raad altijd aan te wachten met grote kosten tot een goed niveau bereikt is. Meestal besef je dan pas wat je wil.

langun

Legacy Member
Ik ga mij er nu zeker nog geen kopen, maar wanneer de tijd komt dat ik ga upgraden ga ik het zeker in gedachten houden. Die gitaar is veel te goed voor mijn huidige kunnen, bij mijn huidige gitaar zit ik zelfs nog niet in de buurt van zijn limiet, maar het is een mooie toekomstdroom :D

edit: oeps, het was waarschijnlijk op BlaXander bedoeld, ochja, je raad telt voor beide posts :p

Sick`

Legacy Member
Recipe4hate zei:
nee. uw mad professorke daarentegen :drool:

Kheb uiteindelijk de T-Rex Mudhoney gekocht eh, niet de Sweet Honey Overdrive :) Ik ben bang dat die Sweet Honey een beetje te scherm ipv als honing klinkt. Wel weeral serieus veel GAS voor de Little Green Wonder though :doh:

Wat betreft die mensen dat zich niet goed genoeg vinden: who cares :p Maar ik zou wel enkel iets kopen omdat de gitaar je beter ligt kwa feel en klank. Als een gitaar je goed ligt heb je er ook meer plezier en minder frustraties van (ik heb er bvb een hekel aan als er knoppen in de weg staan of zo'n middle pickup in weg steekt!).

Ok, je moet natuurlijk ook geen duur dink kopen als je nog geen 5 akkoorden kan spelen :D En de eerste 3 jaar heb je ook veel GAS voor instrumenten waarvan je later dan toch weer beseft dat het te zot zou zijn geweest. Vooral veel instrumenten vastnemen zou ik zeggen. OVer duur gitaren gesproken, vorige week ook een leuke Gibson in red tiger zien hangen die een mooi gematchte top had :drool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan