Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NecroNeo

Legacy Member
Baats zei:
En wat voor geluid geven die? Deze Phosphor Bronze zitten recht in't midden tussen 'Bright' en 'Mellow', maar tbh. weet ik totaal nog niet welke richting ik van die twee uit zou willen gaan.

Ik moet zeggen dat ik weinig verschil hoor tussen die 85/15 american bronze en phosphor bronze van d'addario.

De mellow snaren 'silk & steel' raden ze aan voor gitaren met 'n kleinere body, zouden ook iets makkelijker te fretten zijn.

Zelf heb ik 'n paar keer elixir snaren gebruik, maar vind die toch redelijk overpriced. De coating vind ik persoonlijk nog wel aangenaam aan de vingers, maar dat is ook maar de eerste dagen en 3x zo lang als andere snaren gaan ze ook niet mee.

brammex

Legacy Member
Hoe vaak veranderen jullie je snaren? Volgens Google elke 2 weken tot enkele maanden... :wtf:

Baats

Legacy Member
Meestal als er één springt (zoals vandaag) vervang ik de ganse pak.. Of als ik mij echt begin te ergeren aan de huidige snaren.
Enkele maanden zal wel mijn gemiddelde zijn..

NecroNeo

Legacy Member
Niet genoeg :) Onlangs nog eens m'n snaren vervangen en 't verschil was wel enorm (die lagen er dan ook écht wel lang op, meer dan 'n jaar). Ik heb nu beslist na 3 maanden het volgende setje op te leggen en dan eens naar het verschil luisteren en dan te beslissen of het meer of minder moet.

DaTa

Legacy Member
Ik vertrek volgend weekend op vakantie naar de Alpen, nu zou ik graag mijn gitaar meenemen. Alleen weet ik niet of het verschil in hoogte en alle andere plaatselijke omstandigheden goed zijn voor een gitaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ronnie86

Legacy Member
goh, die zal mss iets rapper ontstemd geraken... ma alles hangt af hoe "goed" de snaren erop zijn gezet :)

Recipe4hate

Legacy Member
DaTa zei:
Ik vertrek volgend weekend op vakantie naar de Alpen, nu zou ik graag mijn gitaar meenemen. Alleen weet ik niet of het verschil in hoogte en alle andere plaatselijke omstandigheden goed zijn voor een gitaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij krijgt meer zuurstof. Een akoestische gitaar zal daardoor veel luider klinken. :unsure:


Vandaag een Boss GE7 Equalizer en TC Electronic Polytune gehaald. Komen mijn doeltreffendheid op het podium alleen maar ten goede :applause: (Equalizer helemaal achteraan gezet, speciaal om het volume te boosten)

Cerulean

Legacy Member
EQ's dienen om te equalizen he, boosters dienen om te boosten (op dat vlak is de Rocktron Nitro een aanrader)

Sick`

Legacy Member
Cerulean zei:
EQ's dienen om te equalizen he, boosters dienen om te boosten (op dat vlak is de Rocktron Nitro een aanrader)

Geen ervaring met de Nitro, maar het is ook maar wat je een boost wil noemen ;) Wat me opvalt is dat geen enkele booster, dat ik al heb vast gehad, werkelijk in staat is om enkel en alleen te boosten. Meestal voegen ze een, al dan niet lichte, overdrive/distortion toe van de op-amp of transistor dat begint te clippen. En als ze dat niet doen, dan boosten ze ofwel niet genoeg, ofwel kleuren ze je signaal enorm :( Boosters komt voor mij gewoon in de categorie van overdrives terecht, ze werken of werken niet voor je setup.

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
blij dat je het goede advies hebt opgevolgd!

Alleen vind ik distortion 1 zo onnodig :p Te weinig kracht,
(en moeilijke versterker om uw sound op te vinden)

josuwa

Legacy Member
Baats zei:
En wat voor geluid geven die? Deze Phosphor Bronze zitten recht in't midden tussen 'Bright' en 'Mellow', maar tbh. weet ik totaal nog niet welke richting ik van die twee uit zou willen gaan.

Akoestische gitaar -> elixir ;)

sir oinksalot

Legacy Member
freakykiller zei:
Alleen vind ik distortion 1 zo onnodig :p Te weinig kracht,
(en moeilijke versterker om uw sound op te vinden)

tgoh, ik kreeg daar eigenlijk enkel goede sounds uit :p vooral veel met de contour knop spelen ;)

freakykiller

Legacy Member
sir oinksalot zei:
tgoh, ik kreeg daar eigenlijk enkel goede sounds uit :p vooral veel met de contour knop spelen ;)

Idd, alhoewel contour zeer low en contour zeer high op elkaar lijken van sound. Ik vind het gewoon moeilijk :p Wat minder gain, ja treble minder hmm nog niet wat ik zoek voor dit liedje... reverb wat minder en ahja contour beetje minder euh :p zo ben je tijdje bezig
(het leuke is natuurlijk ook, als je hem wat meer opendraait dat uwe sound ook verbeterd :p)

Sick`

Legacy Member
Waarom ga ik toch weer een gitaarwinkel opzoeken...

Buitengekomen met een T-Rex Mudhoney :drool:

Had bijna ook nog een BBE Mind Bender, maar aangezien die net ietske duurder was dan online toch maar meneige kunne inhouden, zal er ooit wel eens van komen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan