medic
Legacy Member
langun zei:Gisteren mijn eerste akoestische gitaar gekocht, een Framus parlor van rond de jaren '60.
Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
Mooi ding precies
Hoe klinkt ie?Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
langun zei:Gisteren mijn eerste akoestische gitaar gekocht, een Framus parlor van rond de jaren '60.
Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket
Hoe klinkt ie?Dillyracer zei:Free Guitar Lesson - TB-004 ? How To Change Strings On An Acoustic Guitar
Ik heb van die site ook geleerd hoe je snaren van een elektrische gitaar moet vervangen en dat wordt redelijk duidelijk uitgelegd.

T.Monkey zei:Ik ben van plan binnenkort eens een nieuwe gitaar te kopen, en men oog viel op de Fender Deluxe Player Strat. Nu is deze namelijk te verkrijgen in 2 verschillende versies, een met een maple toets, en een met een rosewood toets. Maar ik weet niet echt wat het verschil is tussen deze 2, dus ik weet niet goed wat kiezen, iemand die me kan helpen ?
alvast bedankt![]()

brammex zei:En nog iets: Werken gitaartuners zoals de Turbo Tuner, Boss TU3 (goed) bij een akoestisch-elektrische gitaar?

brammex zei:Google zegt dat maple "brighter" is dan Rosewood. Mja kies wat je het mooist vindt.![]()
brammex zei:Is het slecht voor je gitaar of snaren om vaak te veranderen van tuning? Veel wisselen tussen drop D tuning+halve semitone lager en standaardtuning bijvoorbeeld.
brammex zei:En nog iets: Werken gitaartuners zoals de Turbo Tuner, Boss TU3 (goed) bij een akoestisch-elektrische gitaar?
josuwa zei:Toch is het heel slecht voor je snaren te verandering van tunen. Je 'leurt' ze zo uit. En da's gewoon een feit n/o.


Jup. Ik heb ook 3 gitaren voor E, D en Cbrammex zei:Dus ideaal is een aparte gitaar voor andere tuning?![]()

uhu . spot on !brammex zei:Dus ideaal is een aparte gitaar voor andere tuning?![]()

Baats zei:Welke snaren gebruiken jullie op je akoestische gitaar?
Ik heb er nu net mijn laatste pakje ' D'Addario Phospor Bronze' opgelegd, en het zal ook mijn laatste blijven aangezien ik niet zo tevreden ben van dat geluid.. Iemand suggesties of zelfs geluidsvoorbeelden (ook al verschilt dat van gitaar tot gitaar..) van andere snaren?
) ik ben er content van.