Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Kapoen zei:
Ik speel zelf nog maar een jaartje dus ik ben in feite ook nog een beginner. Toch heb ik nooit de neiging gehad om voor een 'mooie gitaar' te kiezen, maar ik heb het effect er van dus zelf meegemaakt in de muziekschool.

Mijn elektrische gitaar is zelfs helemaal geen schoonheid (vind ik persoonlijk), ik heb ze gekocht omdat het een heel eenvoudige gitaar is en de prijs goed was voor een n00b als mezelf: Godin Detour

Ik vind die looks juist de mooiste. :unsure:

Redhunter

Legacy Member
Mijne heren (en mischien ook dames? :unsure: :p)

Ik ga een weekje muziek studeren in de Ardennen, ge zult mij een weekje moeten missen. (aleja, 'missen' :p).

langun

Legacy Member
Sick` zei:
Wat zou ik nog voor mijn Cube 30x kunnen vragen? Perfect staat :)

Ik heb een maand of 4 geleden mijn Cube 30 (oudere versie, zonder stemapparaat, en mogelijk nog wat andere dingen) zeer snel verkocht gekregen voor 100 euro. Ik had er waarschijnlijk wel wat meer voor kunnen krijgen met wat meer moeite, maar ik zag er een paar online staan voor 120 die maar niet leken weg te gaan, dus gewoon mijn prijs wat lager gezet.

Moest ik jou zijn zou ik gewoon eens rondkijken voor welke prijs ze gaan op tweedehandssites.

vloet

Legacy Member
Dillyracer zei:
QOTSA, Muse (veel Muse), Arctic Monkeys... Gewone rock dus. Ik had graag iets gehad met humbuckers voor die reden.

Ik heb hier al een Squier Strat staan, daarom dat ik nu voor iets anders wou gaan. Ik dacht ook om voor een fixed bridge te gaan omdat die trem systems makkelijk detunen als ik mijn snaren anders tune ( van Standard naar Drop D bevoorbeeld )

Schaf u zo eentje aan :cool: :yamaha pacifica 120SJ (black) 5 on Flickr - Photo Sharing!

250€, mijn favo gitaarke.
Hij lijkt nog op een Manson ook :love:

Morgen btw gaan optreden en ik zit gvd al een week te sukkelen met een ontsteking aan m'n hand.
Het is al beter, maar ik heb nog steeds niet het gevoel voluit te kunnen gaan.

medic

Legacy Member
Sick` zei:
Klinkt heel leuk inderdaad, heeft meer bass dan ik had verwacht :) Nu met de DS-1 etc! :D

Als ik mijn mic gebruik (komt zo goed als nooit uit de kast), plaats ik hem ook lichtjes off-center .. ik zet hem eigenlijk op het punt waar de dustcover aan de conus hangt.

Zoals beloofd: soundbytes met de DS-1 :music:. Deze keer de mic boven de conus geplaatst. Mss volgende keer toch beter off-center blijven.

Nog een paar opmerkingen :
- Gitaar is een Gibson SG standard
- Like I said before : DS-1 op Blues Junior is eerder fuzzy. Met de SD-1 klinkt hij opener, volgende keer dat ik tijd heb zal ik die ook eens opnemen.
- My god het is warm weer, het zweet liep zo van mijn gitaar en voorhoofd :p
- Ik heb het vermoeden dat het ook nog beter zou klinken als ik de versterker verder zou opendraaien, meer dynamiek etc... Maar will de nieuwe buren ni pissed krijgen op een zondag :)
- Mss met de toonregeling ook nog eens spelen (tikje minder bass, iets meer trebble en mids).

Meningen altijd welkom :)


ps: hebben jullie dat ook dat jullie achteraf de opname beter vindt dan toen je bezig was het op te nemen? Vraag me af hoe dat komt :s

Sick`

Legacy Member
medic zei:
Zoals beloofd: soundbytes met de DS-1 :music:. Deze keer de mic boven de conus geplaatst. Mss volgende keer toch beter off-center blijven.

Nog een paar opmerkingen :
- Gitaar is een Gibson SG standard
- Like I said before : DS-1 op Blues Junior is eerder fuzzy. Met de SD-1 klinkt hij opener, volgende keer dat ik tijd heb zal ik die ook eens opnemen.
- My god het is warm weer, het zweet liep zo van mijn gitaar en voorhoofd :p
- Ik heb het vermoeden dat het ook nog beter zou klinken als ik de versterker verder zou opendraaien, meer dynamiek etc... Maar will de nieuwe buren ni pissed krijgen op een zondag :)
- Mss met de toonregeling ook nog eens spelen (tikje minder bass, iets meer trebble en mids).

Meningen altijd welkom :)


ps: hebben jullie dat ook dat jullie achteraf de opname beter vindt dan toen je bezig was het op te nemen? Vraag me af hoe dat komt :s

Nice! Mag inderdaad luider denk ik, of meer gain of agressiever picken, tis 1 van de 3 :D

Hoe ver staat de Tone van uw DS-1 open? Ik doe die nooit verder dan 40 a 45% open omdat die anders inderdaad schep fuzzig word.

Ik heb meestal net het omgekeerde, dat het achteraf slechter klinkt dan toen ik aan het spelen was :D

medic

Legacy Member
Sick` zei:
Nice! Mag inderdaad luider denk ik, of meer gain of agressiever picken, tis 1 van de 3 :D

Hoe ver staat de Tone van uw DS-1 open? Ik doe die nooit verder dan 40 a 45% open omdat die anders inderdaad schep fuzzig word.

Ik heb meestal net het omgekeerde, dat het achteraf slechter klinkt dan toen ik aan het spelen was :D

De tone van de DS-1 stond ongeveer op 13u. Nu, qua fuzziness is ie perfect voor dat eerste stukje (Neil Young - Cinnamon Girl). Voor andere stuff gebruik ik meestal de SD-1 in een lichte drive setting, die klinkt minder fuzzy en vet, maar wel veel gedefinieerder.

En dan is er nog de overdrive van de versterker zelf en allerhande combinaties. *zucht*, nog zoveel shit die ik nog niet heb uitgeprobeerd :sad:

Vinden jullie het een goede opname voor de rest?


On a sidenote : ik denk dat de normalisatie die Logic uitvoert bij het bouncen ook HEEL VEEL toevoegt aan het geluid.

Anoniem04

Legacy Member
Epiphone SG400 ziet er ook interessant uit, krijgt ook degelijke reviews.

-edit-

Of ook niet -_-

Sick`

Legacy Member
Pff, weer GAS voor een Les Paul, sjaans dak zoveel geld ni eens heb :D

Boekjes ondertussen een beeke kunnen evalueren :)

Guitar Techniques: vrij to the point en toch wel meer voor gevorderden dan beginners... bevat ook meer jazz achtige toestanden. Boekje sprak me eigenlijk niet echt aan, was niet echt uitnodigend om vast te pakken voor mij. Komt met een audio CD.

Total Guitar: zowat vanalles, interviews, gezever, reviews, acoustic en zelf een stukje ukelele :D Meer rock/punk/metal gericht, maar bevat echt vanalles. Ook een klein stukje ear training. Redelijk wat materiaal voor beginners, maar ook solo materiaal voor gevorderden (bvb: de Van Halen solo van Beat It). Hun handvol gratis lessen op hun website zijn ook wel tof. Komt met DVD (geen Video-DVD! Is in flash op het eerste zicht) met zowel video als audio. Zo interresant dat ik alvast een 2de tijdschrift heb gekocht :D Bevat wel veel te veel om op een maand uit te krijgen :D

Total Guitar website: Total Guitar Magazine | MusicRadar.com

josuwa

Legacy Member
ja maar guitar techniques is elke maand iets anders. Total Guitar is altijd wat het is :p

Sick`

Legacy Member
josuwa zei:
ja maar guitar techniques is elke maand iets anders. Total Guitar is altijd wat het is :p

Die indruk heb ik thans niet direct, ik heb de 2de TG maar sinds gisteren, maar der staat toch weer heel wat in dat me weer kan boeien en me weer aan het spelen houd :) Maarja, prolly zoals met alles hebde het na X maand/jaar wel gezien, time will tell en tegen dan zien we weer verder, zolang het mij doet spelen en me ook iets bijbrengt :) Ik geraak in ieder geval in een maand het tijdschrijft niet rond, dus dat zet me elke avond toch wel aan om er zoveel mogelijk uit te halen.

josuwa

Legacy Member
Dat bedoelde ik he. GT is altijd andere stijlen die fatsoenlijk gedaan worden. Staat heel veel in, terwijl dat Guitar World gewoon veel reviews etc. heeft maar altijd in rock-genre blijft voor tabs enzo. MEESTAL he. Schiet me niet af als ze ook eens iets anders doen xD

josuwa

Legacy Member
Oké gespeeld maar op zo'n terras is dat inderdaad niet buurvriendelijk xD

DaTa

Legacy Member
Ik zou voor het eerst de snaren van m'n gitaar willen vervangen, op het internet staan enorm veel filmpjes en artikels over hoe het nu net moet, maar in sommige gevallen spreken ze elkaar wat tegen.
Heeft iemand van jullie een goed artikel/filmpje i.v.m. het vervangen van de snaren van een akoestische gitaar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan