Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Ik weet nog altijd niet welke gitaar ik ga kopen. Ik wou gaan voor een RGR321EX voor 324 euro, maar ik heb een budget van 500 euro. De meeste lijken voor die prijs voor een Gibson te gaan maar ik ben echt niet te vinden voor die hun vorm. :unsure:

halp!

TsD

Legacy Member
Hm, sorry als ik erover gelezen heb, maar welk(e) genre(s) wilt ge precies spelen?

Anders misschien ook eens kijken bij (mexicaanse) Fenders? Hagstrom is ook een merk dat heel goed meevalt in prijs/kwaliteit, zeker een aanrader om eens te checken. Als je 2dehands gaat voor je eerste gitaar misschien vriend of kennis meepakken die er iets van kent? Nog nooit slecht gevaren met kopen/verkopen 2dehands maar ge weet nooit he...:p

dibardi

Legacy Member
Sick` zei:
Neige kruk, gimme! :D Die gordijnen zijn anders wel ferm :unsure:

Is zo'n kruk een beetje comfortabel? Leuke amp, Blues Jr? Content van?

een kruk, my god, ik sta altijd recht!

Anoniem04

Legacy Member
TsD zei:
Hm, sorry als ik erover gelezen heb, maar welk(e) genre(s) wilt ge precies spelen?

Anders misschien ook eens kijken bij (mexicaanse) Fenders? Hagstrom is ook een merk dat heel goed meevalt in prijs/kwaliteit, zeker een aanrader om eens te checken. Als je 2dehands gaat voor je eerste gitaar misschien vriend of kennis meepakken die er iets van kent? Nog nooit slecht gevaren met kopen/verkopen 2dehands maar ge weet nooit he...:p

QOTSA, Muse (veel Muse), Arctic Monkeys... Gewone rock dus. Ik had graag iets gehad met humbuckers voor die reden.

Ik heb hier al een Squier Strat staan, daarom dat ik nu voor iets anders wou gaan. Ik dacht ook om voor een fixed bridge te gaan omdat die trem systems makkelijk detunen als ik mijn snaren anders tune ( van Standard naar Drop D bevoorbeeld )

josuwa

Legacy Member
Pak dan een Gibson. Hoe kan de vorm van een SG of Les Paul (Melody Maker/Junior) u niet aanstaan? Probeer er eens een paar. Een gitaar gaat niet over schoonheid, behalve bij mensen die niet zo goed kunnen spelen en zo cool proberen over te komen.

Sick`

Legacy Member
@Dillyracer: Probeer ook zeker eens Godin! Nuja, een LP staat wel mooier in de woonkamer alst ne schone is, maarja, looks zijn voor een deel uitnodigend idd.

@dibardi: Nee dank u, zo al genoeg last van men rug, nek en polsen ;) Na 30 minuten word ik ook al zot van die strap en van de body dat tegen mijn heup ligt te beuken :p

Anoniem04

Legacy Member
josuwa zei:
Pak dan een Gibson. Hoe kan de vorm van een SG of Les Paul (Melody Maker/Junior) u niet aanstaan? Probeer er eens een paar. Een gitaar gaat niet over schoonheid, behalve bij mensen die niet zo goed kunnen spelen en zo cool proberen over te komen.

Dat is gewoon zo bulky. :unsure:

Ik kan trouwens met mijn budget alleen de Epiphones betalen, ik dacht altijd dat die redelijk wisselvallig waren qua reviews?

de jerre

Legacy Member
Recipe4hate zei:
De digital out van mijn marshall
Digital out? That can't be right... Bedoel je niet preamp out of fx send of recording out of iets dergelijks?

Welk model is het?

Feignasse

Legacy Member
josuwa zei:
Een gitaar gaat niet over schoonheid, behalve bij mensen die niet zo goed kunnen spelen en zo cool proberen over te komen.

Looks spelen toch ook een rol. Da's gewoon een extra motivatie om uw instrument vast te pakken en te beginnen spelen vind ik.

@Dilly: kijk dan eens naar de V100 modellen van Vintage? Goedkoper dan Epiphones en ze krijgen vrij unaniem goede kritiek. En geen idee hoeveel ze kosten maar ik dacht dat de Aria PE toch iets dunner is en minder weegt dan een LP.

Anoniem04

Legacy Member
Ulixes zei:
Looks spelen toch ook een rol. Da's gewoon een extra motivatie om uw instrument vast te pakken en te beginnen spelen vind ik.

@Dilly: kijk dan eens naar de V100 modellen van Vintage? Goedkoper dan Epiphones en ze krijgen vrij unaniem goede kritiek. En geen idee hoeveel ze kosten maar ik dacht dat de Aria PE toch iets dunner is en minder weegt dan een LP.

Ik zal die ook eens bekijken.

Heeft niemand ervaring met INF1/2 pickups? Dat is het enige punt dat twijfel veroorzaakt bij die RGR321EX, volgens sommige zijn die te dof en voor anderen zijn die dan weer perfect in orde. Ik merk daar in ieder geval niets van als ik de filmpjes op youtube bekijk, zowel clean als distorted lijkt mij dat redelijk goed te klinken. Heeft waarschijnlijk ook veel te maken hoeveel ervaring iemand heeft, ik betwijfel dat ik over humbuckers ga klagen als ik van Squier single coils kom. :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
de jerre zei:
Digital out? That can't be right... Bedoel je niet preamp out of fx send of recording out of iets dergelijks?

Welk model is het?

Ik was te snel met antwoorden. Steekt in de "emulated line output"

de jerre

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ik was te snel met antwoorden. Steekt in de "emulated line output"
Ah, ok :p Dan is er inderdaad geen enkel probleem. Weet dat je dan altijd ook naar een line-in moet gaan op soundkaarten en dergelijke omdat je met line-level werkt (is belangrijk bij instellingen in software enzo).

Kapoen

Legacy Member
Ulixes zei:
Looks spelen toch ook een rol. Da's gewoon een extra motivatie om uw instrument vast te pakken en te beginnen spelen vind ik.

@Dilly: kijk dan eens naar de V100 modellen van Vintage? Goedkoper dan Epiphones en ze krijgen vrij unaniem goede kritiek. En geen idee hoeveel ze kosten maar ik dacht dat de Aria PE toch iets dunner is en minder weegt dan een LP.

London City heeft ook een degelijke Les Paul cloon, de Dakota serie.
Daarin hebben ze twee modellen afaik, de goldtop versie met 2 P90 pickups en een versie met een burst kleur en 2 humbuckers. De prijs van beide modellen is iets meer dan die van de Vintage gitaren, maar krijgen ook goede reviews.

Ik ga trouwens akkoord dat looks ook helpen om een gitaar vaker vast te nemen (toch bij beginners). Ik heb enkele maanden geleden mijn Cort koekedoos gitaar vervangen door een Ovation model, ni te geloven hoeveel reactie ik al gekregen heb in de muziekschool daar op. Iedereen wilt dat ding vast nemen (oooh das een schone gitaar) en er beginnen op te spelen.:eek:

*edit* ik heb mijn Cort trouwens ingewisseld voor die Ovation omdat de Ovation iets meer 'sprankel' heeft in de toon, dat komt waarschijnlijk omdat de klankkast minder diep is en een cutaway heeft.

josuwa

Legacy Member
Ja inderdaad, bij beginners. Je zegt het zelf ;) ik ben nu niet God of Guitar, maar bij mij gaat het om klank, en de meeste gitaren zijn toch in meerdere kleuren te krijgen. Dus no biggie.

TsD

Legacy Member
Het kleur is 1 ding, maar ik zou nooit een Parker-gitaar kopen, puur voor het uiterlijk...verschrikkelijke dingen gewoon.

Kapoen

Legacy Member
josuwa zei:
Ja inderdaad, bij beginners. Je zegt het zelf ;) ik ben nu niet God of Guitar, maar bij mij gaat het om klank, en de meeste gitaren zijn toch in meerdere kleuren te krijgen. Dus no biggie.

Ik speel zelf nog maar een jaartje dus ik ben in feite ook nog een beginner. Toch heb ik nooit de neiging gehad om voor een 'mooie gitaar' te kiezen, maar ik heb het effect er van dus zelf meegemaakt in de muziekschool.

Mijn elektrische gitaar is zelfs helemaal geen schoonheid (vind ik persoonlijk), ik heb ze gekocht omdat het een heel eenvoudige gitaar is en de prijs goed was voor een n00b als mezelf: Godin Detour

Recipe4hate

Legacy Member
Kapoen zei:
Ik speel zelf nog maar een jaartje dus ik ben in feite ook nog een beginner. Toch heb ik nooit de neiging gehad om voor een 'mooie gitaar' te kiezen, maar ik heb het effect er van dus zelf meegemaakt in de muziekschool.

Mijn elektrische gitaar is zelfs helemaal geen schoonheid (vind ik persoonlijk), ik heb ze gekocht omdat het een heel eenvoudige gitaar is en de prijs goed was voor een n00b als mezelf: Godin Detour

Op zich nog geen lelijk ding hoor =)

NecroNeo

Legacy Member
Kapoen zei:
Mijn elektrische gitaar is zelfs helemaal geen schoonheid (vind ik persoonlijk), ik heb ze gekocht omdat het een heel eenvoudige gitaar is en de prijs goed was voor een n00b als mezelf: Godin Detour

Toch 'n simpele maar degelijke look? Ik kan dat nog wel appreciëren.

Zelf heb ik 'n Taylor 210. Dat was van uiterlijk zowat de meest basic gitaar die ze in stock hadden. Maar kwa klank blies die al de rest weg en lag fantastisch in de hand, dan was de keuze snel gemaakt.

Als ik na 'n paar jaar nog speel (nu nog 'n beginner, anderhalf jaar aan't speler) en wat beter ben ga ik wss ook wel voor iets mooier gaan met wat meer inlays en exotischere houtsoorten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan