shagrath
Legacy Member
Met design kan Behringer niet veel moeien want Bugera maakt clones. Dat is ook de reden waarom ze zo goedkoop zijn. Ze moeten geen geld steken in de R&D
redenen waarom er zoveel negatieve reviews waren (toch van alle info die ik heb gelezen paar maanden terug)
Eerste productielijn was weinig kwaliteitsvol, alles was pcb mounted, dus als je nogal heftig rondzwaaide met je amp of met je snoeren was de kans groot dat er onderdelen loskwamen en dus geen werkende amp meer. (vooral jack chassis was nogal gevoelig)
Er was ook nogal veel sprake van slechte bias van de lampen waardoor klank iets minder kon zijn, of de lampen vlug opbrandden.
Sindsdien is alles verbeterd (vroeger waren de draden niet gesoldeerd maar waren ze vastgeclipt) dus kwaliteit is al iets beter dan die eerste productielijn.
Hou er ook wel rekening mee dat ze op alles besparen wat ze maar kunnen.
Enkel clones waardoor ze bijna geen R&D kosten hebben, Ik dacht ook dat ze goedkopere transformators gebruikten die eigenlijk niet zo geschikt zijn voor gitaarversterkers, massaproductie in china, lampen van mindere kwaliteit.
Ik heb zelf wel geen Bugera, heb wel op de jcm900 kloon gespeeld (de bugera 1990 denk ik). Heb meeste van toen ik tijd terug wat opzocht van bugera. Heb uiteindelijk beslist van geen te kopen omdat ze te veel wattage hebben voor wat ik maar nodig heb.
long story short : veel amp voor weinig geld, maar hou er rekening mee dat ze goedkoper zijn voor een reden.
redenen waarom er zoveel negatieve reviews waren (toch van alle info die ik heb gelezen paar maanden terug)
Eerste productielijn was weinig kwaliteitsvol, alles was pcb mounted, dus als je nogal heftig rondzwaaide met je amp of met je snoeren was de kans groot dat er onderdelen loskwamen en dus geen werkende amp meer. (vooral jack chassis was nogal gevoelig)
Er was ook nogal veel sprake van slechte bias van de lampen waardoor klank iets minder kon zijn, of de lampen vlug opbrandden.
Sindsdien is alles verbeterd (vroeger waren de draden niet gesoldeerd maar waren ze vastgeclipt) dus kwaliteit is al iets beter dan die eerste productielijn.
Hou er ook wel rekening mee dat ze op alles besparen wat ze maar kunnen.
Enkel clones waardoor ze bijna geen R&D kosten hebben, Ik dacht ook dat ze goedkopere transformators gebruikten die eigenlijk niet zo geschikt zijn voor gitaarversterkers, massaproductie in china, lampen van mindere kwaliteit.
Ik heb zelf wel geen Bugera, heb wel op de jcm900 kloon gespeeld (de bugera 1990 denk ik). Heb meeste van toen ik tijd terug wat opzocht van bugera. Heb uiteindelijk beslist van geen te kopen omdat ze te veel wattage hebben voor wat ik maar nodig heb.
long story short : veel amp voor weinig geld, maar hou er rekening mee dat ze goedkoper zijn voor een reden.
.
.


, dan kan de zanger wat meer power in zijn grunt steken. Ik vind de grunt goed !