Sick`
Legacy Member
@Venometal: koop anders gewoon een UX1? spotprijs deze: Line6 ux1 - Te koop op 2dehands.be
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewoon een Line 6 POD Studio GX/UX1 kopen en ge zijt vertrokken, zit ook software bij ja. Ik heb die ook en daar ik geen toneslut ben voldoet dat echt wel voor mij, ik doe nog zelden de moeite om mijn amp aan te zetten. En met 100 euro kom je er zeker, je hebt zelfs nog over.Venometal zei:Jah, het is dus eindelijk zo ver
Volgende maand ga ik op kot, een nieuw leven beginten buiten mijn lief zijn er uiteraard nog wat dingen die ik in dat nieuwe leven wil meenemen, en een daarvan is mijn gitaar.
Nu, ook al is mijn huidige Line 6 Spider III van 15W geen al te log geval om mee te nemen, wil ik dat niet elke week over en weer sleuren natuurlijk.
Ik had daarom raad aan jullie willen vragen over een amp vervanger, zoals de PODs van Line 6 die je op je laptop kunt aansluiten via USB, en waar je ook gemakkelijk een hoofdtelefoon op kunt aansluiten.
Mijn budget is voor zo'n ding ~150 euro, als het lager kan is dat zeer goed en als dat niet voldoende is, dan toch echt wel MAXIMUM 200-220 euro.
Welk merk raden jullie aan, welk modelleke? Voor alle duidelijkheid, eigenlijk moet het ding niet veel meer kunnen dan het geluid van mijn gitaar versterken en wat vervormen (zeker en vast deftige distortion, speel vooral Metal à la Metallica en Iron Maiden) zoals nagenoeg elke amp dat kan. Het ding hoeft niet uitegerust te zijn met de nieuwste technologieën om te recorden enzo
Software zoals PODfarm is wel nice, maar geen vereiste. Maar ik denk dat dat wel meestal bij zo'n dingen zit
Mvg
, ik heb de mijne voor een pak minder gekocht.QplQyer zei:De mix kan m.i. wat beter. Vooral de stem klinkt nogal nasaal en saai op de manier dat het gemixt is. Ze heeft wat meer "air" nodig. De akoestische gitaar zou ook wat meer body mogen krijgen. Een tikje reverb/delay of een spreader op beide kan dat alleszins verbeteren. Eventueel de zang dubbeltracken zou ook wel helpen. De stem overstuurt het signaal ook bij de luide momenten. Welke micro heb je gebruikt?
Qua muziek vind ik het wel ok, lekker mellow. Hier en daar wel een paar timing foutjes in de opnames. De zangeres heeft alleszins een mooie stem die redelijk toonvast is, ze zou alleen beter tot zijn recht moeten kunnen komen in de mix (en af en toe opletten om niet te nasaal te zingen, maar dat kan met mixing ook opgelost worden). Op bepaalde momenten mis ik wel een drum/distorted gitaren om de mellowheid wat te doorbreken.

Venometal zei:Jah, het is dus eindelijk zo ver
Volgende maand ga ik op kot, ...

Sick` zei:@Venometal: koop anders gewoon een UX1? spotprijs deze: Line6 ux1 - Te koop op 2dehands.be
kben niet zo voor 2ehands, alleja soms wel en soms nie maar deze wil ik nieuw 
Manuvdv zei:Gewoon een Line 6 POD Studio GX/UX1 kopen en ge zijt vertrokken, zit ook software bij ja. Ik heb die ook en daar ik geen toneslut ben voldoet dat echt wel voor mij, ik doe nog zelden de moeite om mijn amp aan te zetten. En met 100 euro kom je er zeker, je hebt zelfs nog over.
Edit: De prijzen zijn precies gestegen, ik heb de mijne voor een pak minder gekocht.
anyway waar zou je aanraden te kopen? weet je goeie sites voor dit?Redhunter zei:Hier staat nog ergens een Line 6 Spider III (30W).
Kun je je sound die je thuis hebt ook op je kot hebben.![]()
maar kun je ntrlijk evengoe headphones op aansluiten.. anyway, wat vraag je ervoor?
en in welke staat is hij nog?
):josuwa zei:Dat bedoel ik nu met dat de kwaliteit op die site te fel gecomprimeerd wordt. Alles klinkt zo zwak, op de CD klinkt het allemaal 'voller' omdat we de gitaren meestal op double track hebben. Ja de zang is apart ja... Maar aan een stem kan je niet zo veel veranderen behalve de manier van zingen, en het is al een stuk beter dan vroeger, dat nasaal gedoe ^^
Ik wil je gerust een ongecomprimeerde versie doorsturen die ge wss een stuk beter vindt![]()
Bij Musicstore (Music Store professional) heb je de UX1 voo115 euro, gratis verzending omdat je boven de 100 euro zitVenometal zei:ja hé, ik dacht ook al, 100 euro en nog over?anyway waar zou je aanraden te kopen? weet je goeie sites voor dit?

Manuvdv zei:Bij Musicstore (Music Store professional) heb je de UX1 voo115 euro, gratis verzending omdat je boven de 100 euro zit
Als je in België wilt blijven denk ik aan Keymusic (Sint-Niklaas, Brussel, Gent, Roeselare, Herentals), of een lokale muziekwinkel die toevallig ook in Line 6 doet.
thx voor de hulp!Venometal zei:Denk niet dat dat zo gewaardeerd zal worden door kotgenotenmaar kun je ntrlijk evengoe headphones op aansluiten.. anyway, wat vraag je ervoor?
en in welke staat is hij nog?
, ikzelf heb er amper op gespeeld.
)
.Redhunter zei:Kunt desnoods uw 15watt op uw kot zetten + headphone ook zoals je zelf zegt.
Doos, handleiding,...heb ik nog. Juist die stickers die er standaard ophangen zijn eraf.
Zo goed als nieuw, heb hem als cadeau gekregen van iemand die na een maandje stopte, ikzelf heb er amper op gespeeld.
Ik ben zeer slecht in prijzen op 2dehandsspullen plakken. Ik denk dat €120 wel correct is? (Desnoods zal de rest dat hier wel corrigeren)
Ik ga vanavond nog eventjes alles testen of te zien of alles werkt. (speel er zelf nooit op, dusja)
Waar ik anders ook nog aan dacht is de Boss Br600. Ne maat heeft er zo eentje en daar zit vanalles in. Ge kunt er bass mee nadoen, allerlei soorten sounds, opnemen (jack en met geode mic), eigen nummers mee maken (waar ge drum bass en gitaar speelt)...
Zeer leuk om u mee te amuseren, maar wel rond de 200€ denk ik, Qua prijs vind ik dat toc hgoed voor wa ge dr mee kunt
Wel enkel koptelefoon natuurlijk.
Tis maar om nog een mogelijkheid bij te geven.




QplQyer zei:Euh wat bedoel je nu, dat de versie op die site geen dubbelgetrackte gitaren bevat? Ik betwijfel dat mijn opmerkingen over het geluid aan de compressie ligt, zou mij verbazen moest de compressie de stem zo plat klinkend maken.
En ik vond de stem redelijk goed he, m.i. niet zo apart. Gewoon een beetje letten op de nasaliteit op sommige momenten.

Venometal zei:Bwaah zoalsk al zei met da houdk me nie bezig
En 120 euro hebk er nie voor over, sorry
Ge zijt trouwens ne propere gij, ge krijgt da cadeau en dan sla je er zelf geld uit![]()

MINDROT zei:Deze namiddag werd er in mijn studio in Antwerpen ingebroken en werd tot grote spijt mijn Gibson Les Paul Custom 25/50 gestolen. Moesten er mensen deze toevallig ergens 2dehands tegenkomen, kunnen jullie mij aub een seintje geven? Ik zou de persoon eeuwig dankbaar zijn. Foto's van mijn gitaar: (serienummers, etc. volgen hopelijk nog, mijn laptop werd ook gestolen en daar stonden foto's op van oa. mijn serienummer.)
Flickr: MINDROTT's Photostream
alvast merci.
