Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
heheheh zei:
Ik speel vooral rock, beetje grunge en metal, dus zal Epiphone dan wel het beste zijn ...

2de hands zijn gaat er meestal wel een mooi stuk van de prijs af, maar dan meot je langer wachten tot je een goede gitaar hebt gevodnen.

Je kan gitaar zoeken in de winkel die je wil, en die dan op de 2dehands markt zoeken. Dat zal misschien sneller zijn dan direct op de 2dehandsmarkt te beginnen zoeken.

Nuja, dat is zeer handig als je een strikt budget hebt (omdat je dan 'duurdere' gitaren kan kopen).
Maar Papa die voorschiet > all :p

shagrath zei:
Wel voor een stuk mijn schuld, ik speel met iets dikkere snaren. Maakt het er niet echt gemakkelijker op.

Geen excuus, jongeman!
Deze jongen kan het wel :p
(2:49)


Nee, serieus. Dikke snaren maken het inderdaad moeilijker, maar die klank die je eruit haalt is wel 10x mooier. :love:

Kapoen

Legacy Member
Redhunter zei:
Je kan gitaar zoeken in de winkel die je wil, en die dan op de 2dehands markt zoeken. Dat zal het snelst gaan.
Dan moet je toch al geluk hebben dat net het gekozen model door iemand wordt aangeboden, en dan nog in fatsoenlijke staat. Ik begrijp niet hoe dat rapper gaat dan gewoon naar de winkel lopen :)

Redhunter

Legacy Member
Kapoen zei:
Dan moet je toch al geluk hebben dat net het gekozen model door iemand wordt aangeboden, en dan nog in fatsoenlijke staat. Ik begrijp niet hoe dat rapper gaat dan gewoon naar de winkel lopen :)

Ik bedoel rapper dan gewoon direct op 2dehands beginnen zoeken.
Dan kan je direct op model zoeken. Op de 2dehands markt moet je wel geluk en geduld hebben :p

Kheb het al aangepast zie :cool:

Sick`

Legacy Member
Jaja, kben buiten geruikt zonder iets extra mee te nemen, wou thans wel graag die T-Rex Mudhoney en Vox Time Machine testen :( Toch deprimerend zo een winkel binnenstappen als je eigenlijk geen geld mag opdoen :p (kwestie van in mijne verlof eind augustus nog iets van geld te hebben om wat te kunnen gaan doen).

Burntfaceman

Legacy Member
Kwil dan eens me een plectrum spelen, blijkbaar ben ik ze weer allemaal kwijt :p
.

Skyscraper

Legacy Member
Maak er u zelf ene :D Echt niet zo moeilijk als ge 'n geschikt stukske plastiek liggen hebt ^^.

=>btw; als iemand 'n reverb pedaal verkoopt. PM me! :)

NecroNeo

Legacy Member
Eindelijk genoeg player points (d'addario snaren) om ze tegen iets deftig in te ruilen, blijkt dat de shipping costs minimaal 22$ bedragen. Dan nog maar door sparen om wat spullen te combineren :doh:

Anoniem04

Legacy Member
Ik heb ook dikkere snaren steken dan normaal op een stratocaster, maar ik heb nog altijd last om barré akkoorden daarop te pakken.

Als ik dan op een gitaar met dunne snaren speel dan voelt dat allemaal ineens zo licht aan. :lol:

Ik ga blij zijn als ik mijn Ibanez heb. :sad:

Sick`

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik heb ook dikkere snaren steken dan normaal op een stratocaster, maar ik heb nog altijd last om barré akkoorden daarop te pakken.

Als ik dan op een gitaar met dunne snaren speel dan voelt dat allemaal ineens zo licht aan. :lol:

Same, maar met 009's vlot dat niet echt beter hier, dan druk ik mijn snaren out of tune :p

Heb heel smalle/knokige vingers, dus ik moet al erg hard drukken om snaren die in de gleufjes van mijn vinger zijn gewrichten terecht komen niet te laten buzzen. Als ik al barre's speel, dan speel ik ze dus meestal enkel in de helft van de nek, maar na een paar barre's begint mijn wijsvinger op die plaats ook opgewarmt te geraken en lichtjes van taaiheid/omvang te veranderen dat ik weer met soortgelijk probleem zit...

Een platter fretboard (R=430mm (~17")) lukt wel stukken makkelijker dan een ronder (R=12" (~305mm)) voor mij... maarja, geen enkele gitaar-snaar-tuning combo is perfect voor alles imho :)

Anoniem04

Legacy Member
Sick` zei:
Same, maar met 009's vlot dat niet echt beter hier, dan druk ik mijn snaren out of tune :p

Heb heel smalle/knokige vingers, dus ik moet al erg hard drukken om snaren die in de gleufjes van mijn vinger zijn gewrichten terecht komen niet te laten buzzen. Als ik al barre's speel, dan speel ik ze dus meestal enkel in de helft van de nek, maar na een paar barre's begint mijn wijsvinger op die plaats ook opgewarmt te geraken en lichtjes van taaiheid/omvang te veranderen dat ik weer met soortgelijk probleem zit...

Een platter fretboard (R=430mm (~17")) lukt wel stukken makkelijker dan een ronder (R=12" (~305mm)) voor mij... maarja, geen enkele gitaar-snaar-tuning combo is perfect voor alles imho :)

Inderdaad, ik heb ook zo'n smalle lange vingers.

Nu ik er op terugdenk viel die nek van die Shecter wat tegen qua dikte.

Sick`

Legacy Member
dibardi zei:
Ik heb een nieuwe versterker nodig, ik dacht aan deze: Roland Cube 30X bij KeyMusic.com

Ik kan ook eentje van minder watt pakken, dan is het wat goedkoper.

Ik zou voor de 30X gaan aangezien die een grote speaker heeft die wat meer punch heeft dan de rest. In zijn prijsklasse vond ik dat die er uitstaak tov de rest; unless je meer voor Vox geluiden te vinden bent, dan zou ik naar zo een AD-30VT ofzoiets kijken.

(mijne gaat binnekort waarschijnlijk de deur uit, dus als je wat geduld hebt...)

Plutus

Legacy Member
De Horizon weer eens in de olie gezet zie, ze blinkt weer als nieuw :love:

EDIT: Gotoh Locking Tuners zijn toch niet dat ze... Niets boven de klassieke tuners.
Trouwens ook grappig om te zien hoe het verslijten van snaren verschilt van persoon tot persoon. Ik doe echt eeuwen met een pakje snaren. Mijn Horizon heeft nu een maand bij een vriend gestaan en de snaren waren echt op, versleten, dood... Heus verschil.

Anoniem04

Legacy Member
Blijkbaar is de Ibanez RGR321EX de opvolger van de RG320. Ik zie dat die veel gebruikt worden voor Metal terwijl ik zelf eigelijk vooral rock speel (QOTSA, Muse, Arctic Monkeys,..), maakt dat veel uit of helemaal niet?

Carrion

Legacy Member
Bwa, als ik aan Ibanez denk dan gaat m'n gedacht eerder naar rock/hard rock dan naar metal hoor. Ma in principe kunt ge met elke praktisch elke gitaar praktisch elk genre spelen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, als ge bv al met actieve pickups begint, of de pickups op een strat zijn natuurlijk ook minder geschikt voor harde muziek dan humbuckers.

Sick`

Legacy Member
Dillyracer zei:
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2010/RGR321EX_BK_1P_03.png

Zijn dat geen actieve pickups? Wat zijn daar op de batterijen na dan nog nadelen van?

Dit zijn passieve pickups.

Actieve pickups zijn over het algemeen minder dynamisch (=meer compressed) en hebben meer output; en sommige (Blackouts) hebben zelf zoveel output dat ze solid state pedalen/versterkers/speelgoed laten clippen.

Ze weren beter noise tov van de meeste passieven, hoewel ze dan weer wel white noise kunnen geven. Ik vind dat de mijn ook enige opwarmtijd nodig hebben voor ze op op hun best klinken. Ook eigen aan die ik heb (Blackouts) is dat ze ALLES laten horen, als je sloppy speelt zal het dat zeker niet verbergen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan