Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skyscraper

Legacy Member
Iemand 'n idee wat de volgende logische stap is?
Heb mij net 'n delay pedaalke overgekocht van iemand hier, mij al goed me geamuseerd.
Mijne oude ibanez overdrive pedaal ben ik toch niet zo tevreden van, wel 'n mooi stuk antiek.. maar 't geluid zelf leunt zich toch niet echt tot wat ik wil.

Stuff like:
YouTube - My Bloody Valentine - Only Shallow
En vooral dit, mm:
YouTube - Slowdive - Allison

De reverb van mijn fender twin reverb vind ik ook helemaal niet passen, zeer spijtig.. lijkt mij nogal stom om 'n reverb pedaal te kopen.. :)

BlaXander

Legacy Member
Sick` zei:
Ze hadden de boeken bij IMS :D Ze kennen (en verzwijgen) daar hun prijzen wel :(

Stonden enkel UK prijzen op.. £4.99 + £5.25 + £12.99 = 48 Euro :eek:

Normaal gezien staan daar in die winkels van die computers met ne barcode scanner waar ge dan kunt op kijken hoeveel die tijdschriften kosten. Als ge der regelmatig UK tijdschriften gaat halen, kunt ge ook altijd een lidkaart nemen. Dan krijgt ge atm 15 of 20% korting (ben ni zeker hoeveel het nu precies is).

Hellfire-gamer

Legacy Member
hallo,

ik zit met een probleempje; mijn basversterker heeft het vandaag begeven en we treden morgen op :(
Tis een Ashdown 115 300
op het luidste komt er slechts een beetje geluid uit

weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
(ik heb hem al opengedaan, maar er is op het eerste zicht binnenin niets verdachts te zien)

shagrath

Legacy Member
Inderdaad, loop eerst uw keten af (gitaar, kabels, effecten, versterker, speaker) om zeker te zijn dat het probleem bij uw versterker ligt. Ooit geweten dat iemand er zeker van was dat het aan zijn versterker lag, maar bleek de batterij van zijn pickups te zijn die los was gekomen.
Moest het toch liggen aan uw versterker zal het niet lukken het probleem te vinden met enkel te kijken. Doormeten is een noodzaak.

Sick`

Legacy Member
en dunno of dat een koptelefoonaansluitng heeft, maar check daar ook eens voor geluid. vergeet vooral uw volume knop van uw bass niet open te draaien, op een stressy moment vergeet je de meest voor de hand liggende fratsen :D

Cryp

Legacy Member
Heb hier een Mesa Boogie Dual Rectifier met cab 2de hands gevonden voor 2200€ lijkt mij wel een mooi koopje wat denken jullie

Skyscraper

Legacy Member
Skyscraper zei:
Iemand 'n idee wat de volgende logische stap is?
Heb mij net 'n delay pedaalke overgekocht van iemand hier, mij al goed me geamuseerd.
Mijne oude ibanez overdrive pedaal ben ik toch niet zo tevreden van, wel 'n mooi stuk antiek.. maar 't geluid zelf leunt zich toch niet echt tot wat ik wil.

Stuff like:
YouTube - My Bloody Valentine - Only Shallow
En vooral dit, mm:
YouTube - Slowdive - Allison

De reverb van mijn fender twin reverb vind ik ook helemaal niet passen, zeer spijtig.. lijkt mij nogal stom om 'n reverb pedaal te kopen.. :)

Is er geen belgisch gitaar/effect forum waar ze hier wel hun weg in weten?:)

Anoniem04

Legacy Member
Ik twijfel tussen een Ibanez RG320 of een Schecter van vergelijkbare prijs. Ik heb de Ibanez niet kunnen testen omdat ze die in de winkel niet hadden, de Schecter stond mij ook wel aan.

Sick`

Legacy Member
Welke Schecter? Ben zelf ni zo tevreden van Schecter, maarja, das ieder zijn dink zeker :)

Anoniem04

Legacy Member
Ik weet alleen nog dat hij 365 euro kostte, beetje blackout door de hitte :x Het was in ieder geval uiteraard geen high end model.

Al ervaring met Ibanez?

Sick`

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik weet alleen nog dat hij 365 euro kostte, beetje blackout door de hitte :x Het was in ieder geval uiteraard geen high end model.

Al ervaring met Ibanez?

Ja, heel tevreden van, ook de lagere prijsklasses zijn degelijk materiaal, zeker de laatste 2 jaar zijn die enorm verbeterd; ook kwa afwerking zeer degelijk .. mijn Schecter zit vol schoonheidsfoutjes en klinkt niet echt zo super, ook na een pickup change klinkt ie maar zo-zo, bijkomend dat die stainless steel (of wie weet, blikke) frets ENORM ratellen als daar een snaar tegen trilt.

Anoniem04

Legacy Member
Dan toch bij mijn eerste gedacht blijven om een RG320 te kopen precies.

Recipe4hate

Legacy Member
Skyscraper zei:
Is er geen belgisch gitaar/effect forum waar ze hier wel hun weg in weten?:)

Ik denk niet dat je een forum nodig hebt, maar een goede winkel. Stap met je amp en gitaar een muziekwinkel binnen en leg uit wat voor geluid je zoekt. Je zal dan waarschijnlijk enkele pedalen krijgen om te testen. Zo kan je direct horen of "jouw" geluid erbij zit.
Want geef toe, 1000 mensen kunnen je iets aanraden, als het dan niet klinkt door jouw amp heb je een miskoop...
Eventueel kan je eens kijken op crushthebutton.be om inspiratie op te doen en vervolgens de pedalen youtuben om te zien wat ze precies inhouden.

EDIT: ik zie dat je van Gent bent: misschien eens binnenwippen in de Keymusic?

Skyscraper

Legacy Member
Jep, was sowieso van plan om in den key nog 's binne te stappen.
's gewoon dat er 'n 6 tal reverb pedalen zijn die misschien wel iets voor mij kunne betekenen.. ni echt handig & mogelijk om dat daar op uw gemak allemaal te vergelijken ^^.

Sick`

Legacy Member
Misschien ook belangrijk als je gaat testen en plannen hebt om ooit een pedalboard samen te stellen: als de pedaal niet true-bypass is, plug je gitaar dan rechtstreeks in de versterker, en speel wat zacht en wild ... plug dan het effect ertussen terwijl het afstaat en luister of de boel nog even scherp/levendig klinkt... mijn ervaring met bvb DigiTech pedalen (de niet-HardWire reeks) is dat die uw volume, dynamiek en treble aanzienlijk wegzuigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan