Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Meuhz, laatste tijd ben ik meer op solo's aant oefenen, en hoe hoger ik de nek op ga, hoe meer moeite ik heb om snel te spelen :wtf: telkens ik bvb een pull-off met mijn ringvinger doe, trekt mijn pink bij elkaar en blokeert dat af en toe heel mijn hand... als ik bvb bend met mijn ringvinger, dan doet mijn pink ook bend bewegingen... die geraakt gewoon compleet verkrampt en laat heel mijn hand blokeren ... iemand raad? :(

Skyscraper

Legacy Member
Heb ik ook vaak last van.. gewoon blijven oefenen en op tijd pauzeren. Pink zal dat wel gewoon worden :).

Iemand 'n idee voor 'n delay pedal? Zou mij dus eerst zo'n big muff kopen, maar dan daarnaast 'n delay pedal om zo wat 'dromerige' soundscapes vast te leggen. De tremelo & reverb van mijn fender amp doen niet genoeg.. :D

Sick`

Legacy Member
Skyscraper zei:
Heb ik ook vaak last van.. gewoon blijven oefenen en op tijd pauzeren. Pink zal dat wel gewoon worden :).

Daar vrees ik voor aangezien het een verkrampte beweging is, een automatisme. Maakt ni uit of ik lang bezig ben of niet... ik vrees da het een beroepsmisvorming is (eg: niet kunnen typen maar wel super snel typen met maar 6 vingers ... pink word enkel gebruikt voor ... euh .. :unsure: de shift toets? :p)

Skyscraper

Legacy Member
Ah, 't gaat niet over 't feit dat uw pink 't niet kan verdragen om ver gespreid te zijn?
Hmm.. mja, misschien toch 'n nieuwe houding proberen aannemen? Alé ja, als dat de enige oplossing is ;).

Sick`

Legacy Member
Skyscraper zei:
Ah, 't gaat niet over 't feit dat uw pink 't niet kan verdragen om ver gespreid te zijn?
Hmm.. mja, misschien toch 'n nieuwe houding proberen aannemen? Alé ja, als dat de enige oplossing is ;).

nee, rekken is geen probleem... tis dat mijn pink en ringvinger gezamelijk willen bewegen... mijn pink trekt zich weg, bvb achter de nek. elke keer ik een move met mijn ringvinger maakt trekt mijn pink samen, en soms geeft dat een lock-up over heel mijn hand. al verschillende posities geprobeerd :s maybe eens in de winkel vragen volgende keer :D

Bart Religion

Legacy Member
Iemand tips voor software om muziek / tabs te schrijven? Zoals Guitar Pro oa?

josuwa

Legacy Member
Sick` zei:
nee, rekken is geen probleem... tis dat mijn pink en ringvinger gezamelijk willen bewegen... mijn pink trekt zich weg, bvb achter de nek. elke keer ik een move met mijn ringvinger maakt trekt mijn pink samen, en soms geeft dat een lock-up over heel mijn hand. al verschillende posities geprobeerd :s maybe eens in de winkel vragen volgende keer :D

probeer uw pink gewoon volledig uit te steken. Is een gekend probleem. Dus pink gewoon totaal uitsteken, dan doet ge iets 'bewust' met uw pink. Na een tijd kunt ge zo ook de krampen controleren.

Sick`

Legacy Member
josuwa zei:
probeer uw pink gewoon volledig uit te steken. Is een gekend probleem. Dus pink gewoon totaal uitsteken, dan doet ge iets 'bewust' met uw pink. Na een tijd kunt ge zo ook de krampen controleren.

Aha, merci, zal daar dan toch eens op letten en oefenen :D

NecroNeo

Legacy Member
Bart Religion zei:
Iemand tips voor software om muziek / tabs te schrijven? Zoals Guitar Pro oa?

Powertab vind ik ook wel goed.

Toevallig niemand die 'n leuk fingerstyle nummer weet met 'n bas-lijn en melodie gecombineerd? Zoals hier (na de intro): YouTube - Tetris on Acoustic Guitar (with bass melody) , zit al even te zoeken maar alles wat ik tegenkom is voor mij nog te hoog gegrepen :sad: (Tetris theme A (zie link) is met veel oefening net gelukt)

Sick`

Legacy Member
Bart Religion zei:
Iemand tips voor software om muziek / tabs te schrijven? Zoals Guitar Pro oa?

Gewoon Guitar Pro zelf? Dan kan je gelijk horen, tempo veranderen en oefenen... of zelfs als metronoom gebruiken.

*edit* Handige tip: maak een vaste template dat er uitzie en de drums bevat waarvan je steeds wil vertrekken :)

josuwa

Legacy Member
Sick` zei:
Aha, merci, zal daar dan toch eens op letten en oefenen :D

Lukt zo wel, duurt normaal niet zo lang.

Als mijn bestelling binnen is zal ik eens een demo posten ;)

langun

Legacy Member
brammex zei:
Katy Perry @ House Of Blues on Flickr - Photo Sharing! Welke Les Paul is dit? Die combinatie vind ik niet terug... die pickups, geen pickguards, kleur,... Ik hoop dat het geen custom is want ik wil ze zo graag...(ook de gitaar)

Mijn eerste gedacht is een witte les paul studio, met andere knoppen, pickupswitch, nikkel hardware en andere pickups.
De pickguard kan je er gewoon afvijzen, of als je nieuw besteld, vragen dat ze die er gewoon bijleveren maar er nog niet opzetten, en dus ook geen gaatjes boren.

Het zou mij verbazen moest dat een stock les paul zijn.

Voorbeeld van de extra's (ik oordeel hier niet of het over kwaliteitsproducten gaan):
http://www.thomann.de/be/tonepros_lpcm02_c_tuneomatic_set_chrome.htm
http://www.thomann.de/be/thomann_potiknob_hat_gold.htm
http://www.thomann.de/be/seymour_duncan_saph2s_slash_alnicoiiprozbset.htm

Redhunter

Legacy Member
NecroNeo zei:
Powertab vind ik ook wel goed.

Toevallig niemand die 'n leuk fingerstyle nummer weet met 'n bas-lijn en melodie gecombineerd? Zoals hier (na de intro): YouTube - Tetris on Acoustic Guitar (with bass melody) , zit al even te zoeken maar alles wat ik tegenkom is voor mij nog te hoog gegrepen :sad: (Tetris theme A (zie link) is met veel oefening net gelukt)

Ben niet echt 100% thuis, maar zoek naar de 'simpele' nummer van Chet Atkins en Tommy Emmanuel. Die zijn soms echt niet zo moeilijk.

Blue Moon van Tommy Emmanuel is bijvoorbeeld relatief simpel (Zonder show natuurlijk:p)
Classical Gas valt ook nog goed mee (zonder show weer, zoek desnoods het klassieke thema op)

Nja..Ik weet eigenlijk ook niet echt goed waar zoeken om zoiets stap voor stap te leren.

NecroNeo

Legacy Member
Redhunter zei:
Blue Moon van Tommy Emmanuel is bijvoorbeeld relatief simpel (Zonder show natuurlijk:p)
Classical Gas valt ook nog goed mee (zonder show weer, zoek desnoods het klassieke thema op)

Blue Moon lijkt me geen slecht idee, thx. Classical gas inderdaad ook, die staat al 'n tijdje op m'n programma, en daar zitten ook een paar stukken in maar wat minder uitgesproken.

Redhunter

Legacy Member
NecroNeo zei:
't Is me echt om die techniek te doen, geeft zo'n prachtige volle klank.
D'n deze zou zelfs kunnen dienen YouTube - "E-M" Pokemon Center als ik d'r tabs van kon vinden ;)

Desnoods zelf proberen te vinden?
Ondertussen leer je het zelf ook spelen. En als je het niet hoort kun je het zéér duidelijk zien.

Sick`

Legacy Member
Ze hadden de boeken bij IMS :D Ze kennen (en verzwijgen) daar hun prijzen wel :(

Stonden enkel UK prijzen op.. £4.99 + £5.25 + £12.99 = 48 Euro :eek:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan