Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kapoen

Legacy Member
Raoul zei:
hey :)
iemand idee of ge in de buurt van Vilvoorde gitaarlessen kunt volgen en ergens een gitaarwinkel is? :P waarschiijnlijk zal dit al in een thread staan maar 7 threads doorzoeken zal net iets te lang duren xD

Ik volg les aan de academie in Vilvoorde (tegenover postkantoor i/d Groenstraat): link
Ze bieden zowel elektrische als klassieke gitaar aan.

Voor een gitaarwinkel (met een serieus aanbod) moet ge ofwel naar Mechelen, Leuven of Brussel vrees ik.

josuwa

Legacy Member
Kapoen zei:
Ik volg les aan de academie in Vilvoorde (tegenover postkantoor i/d Groenstraat): link
Ze bieden zowel elektrische als klassieke gitaar aan.

Voor een gitaarwinkel (met een serieus aanbod) moet ge ofwel naar Mechelen, Leuven of Brussel vrees ik.

Waar is een grote gitarenwinkel in BXL dan?

Cryp

Legacy Member
Nieuwe gitaar sins een week Ibanez XPT700 zalig en Mxr dd11 is in bestelling

Plutus

Legacy Member
josuwa zei:
Waarom altijd zo een lelijke gitaren kopen, jongens?
't Zou maar saai zijn mochten we allemaal dezelfde smaak hebben hé :p zelf ben ik voor die XPT700 ook niet echt te vinden.

Nog maar even en ik heb weer tijd om te spelen :music:

Hondengans

Legacy Member
Zalige pedaal, wil jammer eerst een deftige amp hebben voordat ik men multi-effecten ga inruilen voor pedaaltjes :(.

vloet

Legacy Member
Ik zit al een hele tijd in de stoner/rock periode qua gitaarspel, samen met m'n drummer.
Dat gaat ons vrij goed af en we zijn van plan eindelijk eens wat nummers te maken. Of om te beginnen, toch al zeker 1 :p

De riffs zijn er maar we hebben moeite met de dingen aan elkaar te knopen. (het gebrek aan een zanger en bassist helpen daar niet bij :()
Nog mensen die in deze stijl werken en mssn enkele tips hebben?

josuwa

Legacy Member
Zoek een bassist? en een zanger? Anders schrijft ge misschien dingen die zij niet kunnen zingen/spelen ;)

vloet

Legacy Member
Mja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Alle bassisten die ik ken zijn bezet. Zang hoeft er zelfs niet bij voor ons. Ik denk dat er btw weinig muzikanten zullen zijn die niet kunnen spelen wat wij schrijven lol. Een virtuoos zoeken we niet :)

T.Monkey

Legacy Member
vloet zei:
Mja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Alle bassisten die ik ken zijn bezet. Zang hoeft er zelfs niet bij voor ons. Ik denk dat er btw weinig muzikanten zullen zijn die niet kunnen spelen wat wij schrijven lol. Een virtuoos zoeken we niet :)

Voor stoner rock kunt ge inderdaad wel zonder zang ( als karma to burn ) maar nen bassist helpt toch wel veel. Mss keer folderke maken ofzo en ophangen in een lokale muziekschool / jeugdhuis / school ? Want bas kan wel vaak zorgen voor een mooie overgang vind ik.

Btw: heeft iemand een beetje raad voor mij, ik weet namelijk niet goed wat voor snaren ik best nodig heb, aangezien dat degene die ik nu gebruik breken als spaghettie slierten ( daddario regular light gauge, nikkel wound 0.10 ) en ik vraag me af of de dikkere niet minder klinken ? Wat me ook ongelofelijk ergert is dat het altijd de bovenste 2 zijn die springen en het dus behoorlijk nutteloos is 10 euro te betalen voor een pakje van 6. Ik zit hier nu met bergen van die dikke ondertussen :doh:
op musicstore kunt ge er appart kopen, maar zijn er ook zoveel mogelijkheden dat ik niet goed weet wat kiezen, en ik zou er dan vd 1e keer een hoopje kopen zodat ik even goed ben, dus heb er dan graag waar ik iets mee ben :p
danke.

josuwa

Legacy Member
1. Dikke snaren klinken vettiger en dikkere sound. Als ge het aankunt zeker doen.
2. Pas uw speelstijl aan, springende snaren zijn niet normaal, misschien foute houding plectrum?
3. Koop ne keer DR snaren of Ernie Ball's, D'addario is mooi, maar zoek eens wat anders. Kan nooit kwaad om wat te proberen. Verandering van spijs doet eten....

Sick`

Legacy Member
Als dezelfde snaren altijd springen zou ik eens kijken naar het punt waar ze breken... aan de brug? Dan is daar zeker een scherp randje waar je vanaf moet zien te geraken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan