Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sick` zei:Als dezelfde snaren altijd springen zou ik eens kijken naar het punt waar ze breken... aan de brug? Dan is daar zeker een scherp randje waar je vanaf moet zien te geraken.
da lijkt mij ook wel overdreven, en tis nu nie zo erg da ik echt om de 2 weken die snaren breek ofzo. ( keb wel ooit keer 5 pakjes graties had, van een of ander extreem goedkoop merk, en die gingen maar max 2 repetities mee, maar da steek ik dan maar op de snaren
). Om de hoeveel tijd wisselen jullie snaren ?Redhunter zei:Op mijn g-snaar heb ik altijd supersnel last van de wikkel die los komt
Bijna bij elke fret zie je een knikje in die wikkel. Kehb dus ook pakken snaren liggen behalve g's![]()
in de lokale winkel ( piens ) ebben ze blijkbaar ook gwn losse snaren. Maar ge moet er achter vragen, want ze hangen daar niet zomaar. Niet zo slim van mij om da nu nog maar door te hebben ijgg
Maar meestal laat ik er iemand meebrengen voor mij, en zeg ik gwn welk pakje, en had er nooit eerder echt stil bij gestaan om apparte te vragen, maar toen ik gisteren naar men berg snaren zat te kijken die hier voor niets liggen, was het me toch even beu. ze zullen dat wss wel in alle winkels hebben dan.shagrath zei:Normaal wel ja, zelfs hier in een muziekwinkeltje uitgebaat door een bejaard iemand en waar met moeite 10 gitaren hangen hebben ze losse snaren. Gewoon vragen.
Ik speel zelf 3à4 maanden voor dat ik ze vervang. Meestal wanneer ik zie dat er redelijk wat oxidatie zit op de snaren en ze niet meer al te best klinken.
Ondertussen al nieuwe kam op de gitaar. Ik merk wel dat ze stemvaster is dus dat zal waarschijnlijk liggen aan een betere topkam. Klank is ook iets anders, maar ben niet zeker of dat nu komt door de kam. Of het gewoon iets is wat ik me inbeeld. Heeft de kam eigenlijk een invloed op geluid?
shagrath zei:Normaal wel ja, zelfs hier in een muziekwinkeltje uitgebaat door een bejaard iemand en waar met moeite 10 gitaren hangen hebben ze losse snaren. Gewoon vragen.
Ik speel zelf 3à4 maanden voor dat ik ze vervang. Meestal wanneer ik zie dat er redelijk wat oxidatie zit op de snaren en ze niet meer al te best klinken.
Ondertussen al nieuwe kam op de gitaar. Ik merk wel dat ze stemvaster is dus dat zal waarschijnlijk liggen aan een betere topkam. Klank is ook iets anders, maar ben niet zeker of dat nu komt door de kam. Of het gewoon iets is wat ik me inbeeld. Heeft de kam eigenlijk een invloed op geluid?
in originele verpakking! Zelfs met factuur als je dat wenst, van Musicstore. Gekocht op 9 april 2010 voor 85,40 euro. Het gaat trouwens over de grote met top boost, niet de kleine. Deze dus: http://www.ehx.com/products/metal-muffProficiatGilles1995 zei:twee weken geleden mijn eerste elektrische gitaar gekocht:
Vintage Les Paul v100 http://www.dv247.com/assets/products/35378_l.jpg
die Vintages zijn goede gitaartjes voor hun prijs.


josuwa zei:En Monkey, ge slaat volgens mij nog steeds verkeerd aan. Echt niet normaal da snaren zo snel breken. Oxideren =/= breken
MINDROT zei:@ Sick: ga eens naar de IMS in Antwerpen (vlakbij groenplaats, Melkmarkt; er is er ook een op't begin van de Meir, maar daar ben'k nog nooit binnen geweest dus geen idee of ze hetzelfde aanbod hebben), daar hebben ze allebei die boekskes, kunt ge direct zelf eens kijken wat er u het meest aanstaat.

Redhunter zei:Mijn vader is geabboneerd op guitartechniques.
Leuk, maar eens je aan het echte werk begint, zijn boeken toch beter.
Mja...ik koop een boek, en ik zou dat in een ruk kunnen uitlezen.![]()

Stom dat ge maar op 3 pagina's moogt zoomen op het online inkijk exemplaar, en digitaal is toch ook ni alles :ironic:josuwa zei:Guitar Techniques is een zeer goed magazine. Beste wat der is denk ik. Als ge specifieke technieken enzo wilt leren -> books.

Gilles1995 zei:twee weken geleden mijn eerste elektrische gitaar gekocht:
Vintage Les Paul v100 http://www.dv247.com/assets/products/35378_l.jpg
). 'k Ga ze natuurlijk wel eerst eens uitproberen. Welke versterker heb je gekocht?Ulixes zei:Nice, ik heb mijn oog laten vallen op de V100blk (zwart met chrome hardware). 'k Ga ze natuurlijk wel eerst eens uitproberen. Welke versterker heb je gekocht?