Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
Op mijn g-snaar heb ik altijd supersnel last van de wikkel die los komt :(
Bijna bij elke fret zie je een knikje in die wikkel. Kehb dus ook pakken snaren liggen behalve g's :p

T.Monkey

Legacy Member
Sick` zei:
Als dezelfde snaren altijd springen zou ik eens kijken naar het punt waar ze breken... aan de brug? Dan is daar zeker een scherp randje waar je vanaf moet zien te geraken.

Bwa tis nie echt altij op zelfde plaats, tis afwisselend aan de brigde, of aan het stemschroefje. Maar ik vervang mijn snaren wel nie echt vaak, ik speel altijd tot ze kapot zijn, en ik speel wel behoorlijk veel, waardoor dat vaak nie zo lang duurt. Maar ik heb ier zitten lezen van mensen die om de 2 weken snaren wisselen enzo o_O da lijkt mij ook wel overdreven, en tis nu nie zo erg da ik echt om de 2 weken die snaren breek ofzo. ( keb wel ooit keer 5 pakjes graties had, van een of ander extreem goedkoop merk, en die gingen maar max 2 repetities mee, maar da steek ik dan maar op de snaren :p ). Om de hoeveel tijd wisselen jullie snaren ?

T.Monkey

Legacy Member
Redhunter zei:
Op mijn g-snaar heb ik altijd supersnel last van de wikkel die los komt :(
Bijna bij elke fret zie je een knikje in die wikkel. Kehb dus ook pakken snaren liggen behalve g's :p

da pakken snaren probleem is bij mij opgelost sinds vanmorgen :p in de lokale winkel ( piens ) ebben ze blijkbaar ook gwn losse snaren. Maar ge moet er achter vragen, want ze hangen daar niet zomaar. Niet zo slim van mij om da nu nog maar door te hebben ijgg :p Maar meestal laat ik er iemand meebrengen voor mij, en zeg ik gwn welk pakje, en had er nooit eerder echt stil bij gestaan om apparte te vragen, maar toen ik gisteren naar men berg snaren zat te kijken die hier voor niets liggen, was het me toch even beu. ze zullen dat wss wel in alle winkels hebben dan.

shagrath

Legacy Member
Normaal wel ja, zelfs hier in een muziekwinkeltje uitgebaat door een bejaard iemand en waar met moeite 10 gitaren hangen hebben ze losse snaren. Gewoon vragen.

Ik speel zelf 3à4 maanden voor dat ik ze vervang. Meestal wanneer ik zie dat er redelijk wat oxidatie zit op de snaren en ze niet meer al te best klinken.

Ondertussen al nieuwe kam op de gitaar. Ik merk wel dat ze stemvaster is dus dat zal waarschijnlijk liggen aan een betere topkam. Klank is ook iets anders, maar ben niet zeker of dat nu komt door de kam. Of het gewoon iets is wat ik me inbeeld. Heeft de kam eigenlijk een invloed op geluid?

T.Monkey

Legacy Member
shagrath zei:
Normaal wel ja, zelfs hier in een muziekwinkeltje uitgebaat door een bejaard iemand en waar met moeite 10 gitaren hangen hebben ze losse snaren. Gewoon vragen.

Ik speel zelf 3à4 maanden voor dat ik ze vervang. Meestal wanneer ik zie dat er redelijk wat oxidatie zit op de snaren en ze niet meer al te best klinken.

Ondertussen al nieuwe kam op de gitaar. Ik merk wel dat ze stemvaster is dus dat zal waarschijnlijk liggen aan een betere topkam. Klank is ook iets anders, maar ben niet zeker of dat nu komt door de kam. Of het gewoon iets is wat ik me inbeeld. Heeft de kam eigenlijk een invloed op geluid?

ja volgens mij wel ze, die kam geeft de trillingen door naar uw klankkast, waardoor deze meetrilt en ge uw geluid hebt. lijkt moest uwen kam van van da slap hout zijn, zout ge nie veel horen ( lijkt moest ge stof of rubber tussen uw snaar en uw kam leggen ) Maar erg veel verschil zal da nu toch nie maken.

josuwa

Legacy Member
shagrath zei:
Normaal wel ja, zelfs hier in een muziekwinkeltje uitgebaat door een bejaard iemand en waar met moeite 10 gitaren hangen hebben ze losse snaren. Gewoon vragen.

Ik speel zelf 3à4 maanden voor dat ik ze vervang. Meestal wanneer ik zie dat er redelijk wat oxidatie zit op de snaren en ze niet meer al te best klinken.

Ondertussen al nieuwe kam op de gitaar. Ik merk wel dat ze stemvaster is dus dat zal waarschijnlijk liggen aan een betere topkam. Klank is ook iets anders, maar ben niet zeker of dat nu komt door de kam. Of het gewoon iets is wat ik me inbeeld. Heeft de kam eigenlijk een invloed op geluid?

Enkel op de sustain kan de kam echt veel invloed hebben.

En Monkey, ge slaat volgens mij nog steeds verkeerd aan. Echt niet normaal da snaren zo snel breken. Oxideren =/= breken

Baats

Legacy Member

Zalig, ik heb nen Harley Benton gitaar. Starterken die echt de brandstapel nog niet waardig is ^^

Plutus

Legacy Member
Toevallig niemand geïnteresseerd in een EHX Metal Muff? Denk dat ik de mijne ga verkopen, is beetje impulsaankoop geweest :) in originele verpakking! Zelfs met factuur als je dat wenst, van Musicstore. Gekocht op 9 april 2010 voor 85,40 euro. Het gaat trouwens over de grote met top boost, niet de kleine. Deze dus: http://www.ehx.com/products/metal-muff

Gilles1995 zei:
twee weken geleden mijn eerste elektrische gitaar gekocht:
Vintage Les Paul v100 http://www.dv247.com/assets/products/35378_l.jpg
Proficiat :) die Vintages zijn goede gitaartjes voor hun prijs.

Sick`

Legacy Member
Iemand ervaring met muziekmagazines? Ik zoek iets waar zowat vanalles instaat voor beginners tot gevorderden, kwestie van regelmatig iets voor mijne neus te krijgen dat anders is en ook nog zaken bevat dak direct mee weg ben maar toch nieuwe spullen bevat :)

Gewone boeken worden na den helft al snel saai of kom ik "vast" te zitten (omdat het of te moeilijk is, of niet leuk, of ondertussen al saai geworden is). Aangezien zo een magazine meer random is en niet iets is waar je perse moet doorwerken, dacht ik uit zoiets meer te kunnen halen :unsure:

Wat ik vind is wel in de UK en kost al rap een pak meer als je Europe aanduid :eek:

Had deze 2 op het oog:
- Magazine Subscriptions & more | Guitar Techniques | MyFavouriteMagazines
- Magazine Subscriptions & more | Total Guitar | MyFavouriteMagazines

Iemand ervaring met 1 van deze of met een ander magazine?

MINDROT

Legacy Member
josuwa zei:
En Monkey, ge slaat volgens mij nog steeds verkeerd aan. Echt niet normaal da snaren zo snel breken. Oxideren =/= breken


Vroeger speelde ik met D'addario snaren, zelfde verhaal eigenlijk, ik deed zeker geen maand met m'n snaren zonder dat er eentje afbrak. Dan ben ik overgeschakeld naar Ernie Ball snaren en sedert die overschakeling niets van problemen meer...

@ Sick: ga eens naar de IMS in Antwerpen (vlakbij groenplaats, Melkmarkt; er is er ook een op't begin van de Meir, maar daar ben'k nog nooit binnen geweest dus geen idee of ze hetzelfde aanbod hebben), daar hebben ze allebei die boekskes, kunt ge direct zelf eens kijken wat er u het meest aanstaat.

Sick`

Legacy Member
MINDROT zei:
@ Sick: ga eens naar de IMS in Antwerpen (vlakbij groenplaats, Melkmarkt; er is er ook een op't begin van de Meir, maar daar ben'k nog nooit binnen geweest dus geen idee of ze hetzelfde aanbod hebben), daar hebben ze allebei die boekskes, kunt ge direct zelf eens kijken wat er u het meest aanstaat.

Cool, merci! Gisteren in het stad geweest en totaal ni aan gedacht natuurlijk :ironic:

Redhunter

Legacy Member
Mijn vader is geabboneerd op guitartechniques.

Leuk, maar eens je aan het echte werk begint, zijn boeken toch beter.
Mja...ik koop een boek, en ik zou dat in een ruk kunnen uitlezen. :unsure:

Goeie punten:
Veel dingen staan er in uitgeschreven (tabs en noten), een beetje alle stijlen.
Zowel licks als nummers.


Total Guitar ken ik niet.

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Mijn vader is geabboneerd op guitartechniques.

Leuk, maar eens je aan het echte werk begint, zijn boeken toch beter.
Mja...ik koop een boek, en ik zou dat in een ruk kunnen uitlezen. :unsure:

Enig idee of dat ook voor semi-beginners (2 a 3 jaar gitaar spelen) te doen is? Want op het eerste zicht is dat hetgeen me aan die reeks doet twijfelen, ziet er al redelijk gevorderd uit op het eerste zicht.

Hopelijk dak ze volgende week int stad eens kan vastpakken en eventueel van elk eentje mee naar huis kan pakken, kwestie van wa beter te kunnen evalueren :)

Total Guitar leek me op het eerste zicht langer, meer uiteenlopend, en meer voor beginners, maar bevat dan persies ook wer veel meer tekst :( Stom dat ge maar op 3 pagina's moogt zoomen op het online inkijk exemplaar, en digitaal is toch ook ni alles :ironic:

Redhunter

Legacy Member
Hmm...semi beginner is zo een begrip dat bij iedereen wat anders ligt. :confused:

Staan dingen in van niveau 'smoke on the water' tot 'Sultans of swing' tot 'asturias'

Best toch zelf eens kijken. Niveau is zo moeilijk in te schatten :s

josuwa

Legacy Member
Guitar Techniques is een zeer goed magazine. Beste wat der is denk ik. Als ge specifieke technieken enzo wilt leren -> books.

Sick`

Legacy Member
josuwa zei:
Guitar Techniques is een zeer goed magazine. Beste wat der is denk ik. Als ge specifieke technieken enzo wilt leren -> books.

Ja, tisda, ik wil gewoon wa random vanalles om me wat willekeurig mee bezig te houden. Kwestie dat ik eens wat dingen zie en tegenkom en leer zonder dat ik er zelf achter moet gaan liggen zoeken of overdonderd te worden met teveel (en dan vaak nog eens te onvolledige) info ineens ;)

josuwa

Legacy Member
Dan is GT echt goed. Mijn vorige gitaarleraar was een guitargod en die gaf mij les uit selecties van die magazines, tenzij we ons echt op één techniek wouden toeleggen. Zeer classy, dat tijdschrift :D

Gilles1995

Legacy Member
Ulixes zei:
Nice, ik heb mijn oog laten vallen op de V100blk (zwart met chrome hardware :love: ). 'k Ga ze natuurlijk wel eerst eens uitproberen. Welke versterker heb je gekocht?

simpele en goedkope 'kamerversterker' eigenlijk, een Vox VT30.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan