Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rorin

Legacy Member
Implar zei:
Hehe, enjoy :)
Bruno zal je waarschijnlijk een Line6 Spider 4 aanraden.
Ik heb zelf de Spider 3, en voor een beginner-amp is hij wel nog goed. 4 preset modes, 6 effecten,...

Jij bent helderziend zeker?
Gisteren veel te vroeg wakker geworden, dusdan maar besloten een versterker te halen, ben idd met die spider 4 buiten gewandeld. :p
Dat ding is gevaarlijk voor mijn sociale interacties met mijn buren. :p
But oh so fun! lol
Hij had me ook wel nog andere modellen getoond, maar die spider is al meer dan genoeg op dit moment.

Implar

Legacy Member
Rorin zei:
Jij bent helderziend zeker?
Gisteren veel te vroeg wakker geworden, dusdan maar besloten een versterker te halen, ben idd met die spider 4 buiten gewandeld. :p
Dat ding is gevaarlijk voor mijn sociale interacties met mijn buren. :p
But oh so fun! lol
Hij had me ook wel nog andere modellen getoond, maar die spider is al meer dan genoeg op dit moment.

:D

Nuja, zoveel amps heeft hij niet staan, dus het was geen moeilijke gok :)
En van geluid: alleenstaand huis ftw!

naokske

Legacy Member
dat moet toch echt zalig zijn als ge zo erges in Siberië woonde, waar zo het dichtsbijzijnde huis zo'n 50-tal km ver is. :p oordopkes in en een lekkere full stack kope 8-)

Recipe4hate

Legacy Member
Het nut van die oordopkes snap ik ook ni ze... Waarom uw geluid zo hard zetten dat ge het zelf niet meer aankunt?

Implar

Legacy Member
Ik heb dat vorige week eens gedaan, maar dat was enkel om mijn net gekochte oordopjes te testen :p
Is nieks aan om zo te spelen.

langun

Legacy Member
Als uw volume omhoog moet omdat je anders niet meer te horen bent door de drummer (en niet energiek spelen als drummer is vrij saai) dan zijn oordopjes wel zeker nuttig.
Om thuis te oefenen is er natuurlijk niets aan.

Het kan natuurlijk ook zonder, dat doet de drummer zelf, die wat stoer doet dat echte muzikanten doof worden, maar daar pas ik toch voor ;)

Carrion

Legacy Member
Wat ik mij afvraag, kunt ge met een bas ook op een gewone gitaar versterker spelen? :p klinkt mss raar, maja, ge weet nooit eh :p want zou wel een bas willen om wa te kloten tussendoor :p

Implar

Legacy Member
Carrion zei:
Wat ik mij afvraag, kunt ge met een bas ook op een gewone gitaar versterker spelen? :p klinkt mss raar, maja, ge weet nooit eh :p want zou wel een bas willen om wa te kloten tussendoor :p

Onlangs ook wat zitten opzoeken daarover, je kan er je amp mee kapot maken.
De bas maakt lagere tonen (obviously). Je speaker van je gitaaramp is daar niet op voorzien, en zal dus meer moeten bewegen.

Carrion

Legacy Member
Implar zei:
Onlangs ook wat zitten opzoeken daarover, je kan er je amp mee kapot maken.
De bas maakt lagere tonen (obviously). Je speaker van je gitaaramp is daar niet op voorzien, en zal dus meer moeten bewegen.

dja, dacht het al wel ergens, ma kon probere eh :p

Implar

Legacy Member
Carrion zei:
dja, dacht het al wel ergens, ma kon probere eh :p

Voor 1 keer (op laag volume), zal het wss wel lukken, maar als je bas wil spelen tussendoor, zou ik een iets goedkopere bas kopen, en een bass amp van rond de 100 euro (of goedkoper 2ehands)

langun

Legacy Member
Is inderdaad niet ideaal voor je speaker, indien je een headphones out hebt, en dan altijd bas speelt via headphones zou het geen probleem mogen geven (van wat ik heb gelezen, geen ervaring mee).

Sick`

Legacy Member
een gitaar versterker heeft maar een bepertke frequency response; het lijkt me raar dat ge die om zeep kunt helpen, en zeker met het beperkt wattage ter beshikking aangezien low end veel wattage zuipt :eek: nuja, ik speel ook maar beperkt en heel stil met een bass door een gitaarspeaker :)

medic

Legacy Member
Gisteren eens met Logic express gespeeld, wat een zalig programma. Heb voor de lol eens gejamd met de jazz loops die er in zitten. Normaal gezien is het niet echt mijn genre, maar het leek me er geen slecht uur voor (na twaalven :p).

Anyway, hier is het resultaat (en ook eerste serieuze test van m'n MOTU firewire interface) : Tom and the Logic Express Trio :unsure:

Tips zijn altijd welkom! Zelf vind ik het niet zo slecht, alleen moet ik meer pauzes durven tussen laten denk ik (en minder twijfelen :)).

Redhunter

Legacy Member
medic zei:
Tips zijn altijd welkom! Zelf vind ik het niet zo slecht, alleen moet ik meer pauzes durven tussen laten denk ik (en minder twijfelen :)).

Meer zinnen (niet zo eenvoudig ;))
Altijd succes:
Noten uit akkoord op sterke tel (of toonladder)
Tussendoor alles wat goed klinkt (chropmatiek, toonladders,...)
(Experimenteer met noten die vlak naast de akkoordnoten liggen)

Met backingtracks is het wel moeilijk om naar een echte climax te spelen, aangezien zij altijd even luid blijven.

Goed gedaan ;)

(voor backingtracks van jazzstandards, een naam: Jamey Aebersold)

naokske

Legacy Member
Heb veel goede reacties gelezen op het net over de Seagull S6
vandaag eens gaan teste in de winkel, amai wa een geluid! :D alé voor die prijs :D

medic

Legacy Member
Redhunter zei:
Meer zinnen (niet zo eenvoudig ;))
Altijd succes:
Noten uit akkoord op sterke tel

Misschien een domme vraag, maar als ik in toonaard C zit, welke akkoorden kan ik dan best gebruiken?

Sovereign

Legacy Member
Ik ben laatst begonnen met elektrische gitaar (zonder enige gitaarervaring). Ik heb me een SA120 ibanez en roland cube 20x aangeschaft. In enkele weken ben ik er al in geslaagd om een snaar kapot te spelen, ik hoop na de examens wat les te kunnen volgen :P

Plutus

Legacy Member
In mijn allereerste week heb ik ook 1 snaar gebroken, sindsdien (~4 jaar) nooit meer :p

T.Monkey

Legacy Member
men gitaar maakt rare geluiden :p
en vreselijk gepiep komt er uit als ik ze niet aanraak, van zodra ik met men had ergens een stuk metaal op mijn gitaar aanraak houd het op, en het herbegint als ik ze weer loslaat. dus niet alleen een snaar, ook dat schakel knopje of de bridge, of het metaal dat rond de aansluiting van de kabel hangt, zelfs de stemschroeven :p ik heb dit nog gehad maar niet zo erg als nu, mss iets met het weer ofzo ?
iemand die een verklaring zou hebben ? want het is wel frustrerend ! :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan