Sick`
Legacy Member
TsD zei:Wat is er mis met die HT-5? Was misschien van plan die zelf te kopen in de nabije toekomst...
Mis, buiten de ongelofelijke debiele implementatie van de fx loop is het meer persoonlijk.
Kwa sound (ik speel wel 99% van de tijd met humbuckers):
- De clean heeft geen lowend, en dat klinkt echt niet leuk met de meeste pedalen.
- De overdrive is uiteindelijk ook niet echt men dink, de mid-hump stoort me wat, en je blijft altijd wel die "neus" horen waar je ook aan draaid.
- De ISF veranderd de EQ te aanzienlijk, maakt het lastig om een goeie sound te vinden.
Kan het moeilijk beschrijven, maar ik krijg niet het juiste gevoel als ik aan die knoppen draai, mijn Egnater is veel responsiever/veranderlijker als ik er aan draai, persies of ze hebben de sound niet echt doordacht en er maar een ISF knop opgezet

Technisch:
- De fx loop is absoluut onbruikbaar voor loop-pedalen!
=> Er zit 1 pre-amp lamp en 1 power-amp lamp in.
=> Op 'clean' doet de pre-amp amper iets.
=> Op 'overdrive' doet de pre-amp veel meer, maar niet de volledige distortion.
Gevolgen:
- Als je schakelt tussen clean en overdrive krijg je dus een gigantische volume boost/cut in de fx loop; onmogelijk om van clean naar distortion te gaan als je iets als een looper wenst te gebruiken of een delay hebt opstaan en plots van channel switched.
- De overdrive dat je in de loop krijgt, is niet 'af', dit is nog maar slechts voor de helft vervormd, als je daar over gaat loopen krijg je dus echt rommel.
Verder had ik ook ruis in de loop (op beide signal-level settings), maar dat kan ook aan de Line 6 JM4 gelegen hebben.
En wat enorm lastig is: met die knoppen dat ze gebruiken zie je voor de helft van de tijd niet op wat ze nu eigenlijk staan; ze zijn er ook op gelijmd ipv gevezen (weet ik omdat ik eerst 2 amps in men nek kreeg met gigantisch scheve knoppen en 1 zelf los kwam).




voor de thuisgitarist is dit méér dan voldoende.