Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
TsD zei:
Wat is er mis met die HT-5? Was misschien van plan die zelf te kopen in de nabije toekomst...

Mis, buiten de ongelofelijke debiele implementatie van de fx loop is het meer persoonlijk.

Kwa sound (ik speel wel 99% van de tijd met humbuckers):
- De clean heeft geen lowend, en dat klinkt echt niet leuk met de meeste pedalen.
- De overdrive is uiteindelijk ook niet echt men dink, de mid-hump stoort me wat, en je blijft altijd wel die "neus" horen waar je ook aan draaid.
- De ISF veranderd de EQ te aanzienlijk, maakt het lastig om een goeie sound te vinden.

Kan het moeilijk beschrijven, maar ik krijg niet het juiste gevoel als ik aan die knoppen draai, mijn Egnater is veel responsiever/veranderlijker als ik er aan draai, persies of ze hebben de sound niet echt doordacht en er maar een ISF knop opgezet :unsure:

Technisch:
- De fx loop is absoluut onbruikbaar voor loop-pedalen!
=> Er zit 1 pre-amp lamp en 1 power-amp lamp in.
=> Op 'clean' doet de pre-amp amper iets.
=> Op 'overdrive' doet de pre-amp veel meer, maar niet de volledige distortion.

Gevolgen:
- Als je schakelt tussen clean en overdrive krijg je dus een gigantische volume boost/cut in de fx loop; onmogelijk om van clean naar distortion te gaan als je iets als een looper wenst te gebruiken of een delay hebt opstaan en plots van channel switched.
- De overdrive dat je in de loop krijgt, is niet 'af', dit is nog maar slechts voor de helft vervormd, als je daar over gaat loopen krijg je dus echt rommel.

Verder had ik ook ruis in de loop (op beide signal-level settings), maar dat kan ook aan de Line 6 JM4 gelegen hebben.

En wat enorm lastig is: met die knoppen dat ze gebruiken zie je voor de helft van de tijd niet op wat ze nu eigenlijk staan; ze zijn er ook op gelijmd ipv gevezen (weet ik omdat ik eerst 2 amps in men nek kreeg met gigantisch scheve knoppen en 1 zelf los kwam).

Valkyrion

Legacy Member
Als iemand nog een amp zoekt: mijne VOXAD100VT staat tekoop ...
Zou zelf eens aan de Marshall willen beginne, maarja, de centjes...

Redhunter

Legacy Member
Damn...vandaag aan de kassa stond er een zwart kindje te zingen.

Hij tikte mee op 2 en 4 en zijn melodietje bevatte chromatiek :crazy:

Hopelijk pakt die later een instrument vast :p

Obi-Jan

Legacy Member
Sick` zei:
Elk jeer een nief gitaar, een nieve amp en een 12tal nief pedaaltjes dan overdreven? :unsure:

lol; ik zou er alleszins het geld niet voor hebben :D

Misschien dat ik volgend jaar eens achter een nieuw gitaar ga zien wel, maar voor de rest heb ik niet direct nood aan nieuw materiaal. Wel opmerken dat ik zo de beginnergitaartjes en ampjes overgeslagen heb, ik heb direct iets deftigers gekocht :p waarmee ik nu dus nog altijd speel.

Plutus

Legacy Member
Obi-Jan zei:
lol; ik zou er alleszins het geld niet voor hebben :D

Misschien dat ik volgend jaar eens achter een nieuw gitaar ga zien wel, maar voor de rest heb ik niet direct nood aan nieuw materiaal. Wel opmerken dat ik zo de beginnergitaartjes en ampjes overgeslagen heb, ik heb direct iets deftigers gekocht :p waarmee ik nu dus nog altijd speel.
Waar speelt ge eigenlijk op?

Plutus

Legacy Member
Obi-Jan zei:
Ibanez JS100
Marshall Valvestate 8080
(foto)

en later nog een Boss GT-6 bijgekocht.
Good old Valvestate :love:
Op de gitaren na heb ik ook geen beter gerief staan, dus kan mij inderdaad wel inbeelden dat je gewoon niet de behoefte voelt om er meer geld in te pompen :) voor de thuisgitarist is dit méér dan voldoende.

Recipe4hate

Legacy Member
Wat is het verschil tussen de valvestate en de advance valvestate? Ik heb hier een Marshall AVT100 staan...

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Jij blijft nog niet stilaan aan je fretboard plakken? :D
Aan het fretboard plakken? :oink:
De JS-reeks is de signature van Joe Satriani, die jongen kan anders wel shredden hoor :p

Plutus

Legacy Member
de jerre zei:
Aan het fretboard plakken? :oink:
Omdat het er op bepaalde plaatsen nogal 'vuil' uitziet. Kan ook gewoon lichtinval zijn op slijtageplekken, heeft mijn Les Paul ook :)

Obi-Jan

Legacy Member
Manuvdv zei:
Omdat het er op bepaalde plaatsen nogal 'vuil' uitziet. Kan ook gewoon lichtinval zijn op slijtageplekken, heeft mijn Les Paul ook :)

Combinatie van slijtageplekken en vuil, aangezien ik te lui ben om mijn gitaar te kuisen :unsure:

En ik kan wel totaal niet shredden, hehe :p

Maar over het algemeen ben ik wel redelijk tevreden van die gitaar, al ga ik volgend jaar toch eens uitzien naar een gitaar met vaste brug en betere pick-ups, iets dat meer geschikt is voor de extremere metal.

vloet

Legacy Member
Vraagsken:

Weet iemand hier vanbuiten hoeveel ze bij keymusic vragen voor een set 0.09 snaren van D'addario?

En een standaard adapter van 9v?

Want ben van plan nog eens te gaan kwijlen op de gitaren en heb dringend een aantal sets snaren en adapters nodig, maar als de prijs daar te hoog is bestel ik alles gwn bij musicstore (4,5€ per set)

grtz

Plutus

Legacy Member
Hoeveel ze precies vragen voor snaren weet ik niet precies, hangt ook af van het merk etc. Maar standaard kom je er zeker niet met € 4,5, maak daar maar € 8 van.
Voor een One Spot adapter heb ik 2 jaar geleden € 25 rond betaald bij Keymusic.

Joeshoe

Legacy Member
Over snaren gesproken: weet er iemand welke snaren er standaard op een gibson sg special zitten?
Ik ben daar enorm content van, maar ze beginnen wat te verslijten hier. Ik zou graag terug dezelfde hebben, maar ik vind precies nergens terug welke snaren dat zijn.

naokske

Legacy Member
Manuvdv zei:
Hoeveel ze precies vragen voor snaren weet ik niet precies, hangt ook af van het merk etc. Maar standaard kom je er zeker niet met € 4,5, maak daar maar € 8 van.
Voor een One Spot adapter heb ik 2 jaar geleden € 25 rond betaald bij Keymusic.
is idd €8 dacht ik

langun

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
Over snaren gesproken: weet er iemand welke snaren er standaard op een gibson sg special zitten?
Ik ben daar enorm content van, maar ze beginnen wat te verslijten hier. Ik zou graag terug dezelfde hebben, maar ik vind precies nergens terug welke snaren dat zijn.

Hi,

This is my first topic on the new forum. I'm looking for some feedback on which strings everyone prefers on their SG's. i pretty much stick close to what came on the guitar (Gibson brite wires)

bron: Strings, Strings, Strings - SG - Gibson Forums

Dus dan wil je dit: Brite Wires
Search Results - Page 1 - Belgium International Cyberstore
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan