Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shagrath

Legacy Member
Heb die tiny terror deze week nog geprobeerd.
Heel leuk versterkertje, maar te weinig gain voor metal vond ik.
Misschien met een booster dat je dan genoeg gain zal hebben, dat heb ik niet geprobeerd.

Ook een rockerverb 100 (denkik toch, was een 100 watter van orange in elk geval), marshall MA (de 50 watter denk ik) en een Bugera 1990 geprobeerd.
Vooral verrast door de bugera en de enorm lage prijs. Totdat ik even op het internet keek en redelijk wat verhalen heb gelezen. Kwaliteit van Bugera is niet echt goed (of was dat alleszins niet, geen idee of het nu al verbeterd is)

UnFinished

Legacy Member
Heb nog een Mt-2 pedaalke hier liggen, dus extra gain krijgen zal wel lukken hoop ik. Kzal die eens meenemen naar de muziekwinkel voor een test volgende week. Kzoek gwn een betaalbare head (Tiny terror kost slechts 499€ ) want de andere heads (Engl, Mesa) die ze hadden lagen boven mijn budget...En mij lijkt zo'n ding ook ideaal om mee op te treden, zo lang ge maar een kabinet hebt die genoeg watt heeft :)

Zo'n rockerverb is ook wel vet (of nen dual terror), maar das voor later :p

Sick`

Legacy Member
Fury2003 zei:
En mij lijkt zo'n ding ook ideaal om mee op te treden, zo lang ge maar een kabinet hebt die genoeg watt heeft :)

Een kabinet heeft geen Watt's, dat is het vermogen dat je er door KAN jagen :D

naokske

Legacy Member
nog een klein vraagje omtrent de Blackstar HT-20 head... ik zou er een 2x12 Blackstar cab bij willen kopen, maar is het eigenlijk mogenlijk om er later nog een tweede 2x12 op aan te sluite zodat je in totaal 4x12 hebt...? thx in advance

Sick`

Legacy Member
naokske zei:
nog een klein vraagje omtrent de Blackstar HT-20 head... ik zou er een 2x12 Blackstar cab bij willen kopen, maar is het eigenlijk mogenlijk om er later nog een tweede 2x12 op aan te sluite zodat je in totaal 4x12 hebt...? thx in advance

Als dat spul 2x8ohm aansluiting heeft en de twee cabs 8ohm elk zijn wel ja.
Maar eerlijk gezegd zie ik weinig nut in een 4x12 tov een 2x12... tenzij je met 2x2x12 een stereo veld wil maken .. maar de amp zal wel mono zijn :)

Plutus

Legacy Member
langun zei:
Om iets beters te kopen? :P
Cube 15X? :p
Mijn evolutie gedurende 4 jaar op gebied van amps: Marshall MG15DFX ---> Marshall Valvestate 8080 ---> Cube 15X

Eigenlijk had ik die cube beter niet gekocht, ik speel er toch niet op... Veel te lui om alles op te zetten, kabel in mijn toneport rammen en spelen gaat veel sneller.

Obi-Jan

Legacy Member
In die 4/5 jaar dat ik nu gitaar speel, speel ik nog altijd op dezelfde gitaar en amp :unsure:
Dat is nog eens wat anders als wat ik hier soms lees van andere mensen :D

langun

Legacy Member
Je kan je versterker ook gewoon laten staan? Dan moet je niets opzetten, en is het gewoon plug and play :p

Plutus

Legacy Member
langun zei:
Je kan je versterker ook gewoon laten staan? Dan moet je niets opzetten, en is het gewoon plug and play :p
Ik heb niet genoeg plaats om de effecten en kabels gewoon te laten liggen zoals ik wil, dan ligt dat gigantisch in de weg en is dat ook geen zicht. Dus telkens kabel oprollen, effecten aan de kant schuiven, ... Wat maakt dat ik achteraf geen zin heb om dat weer terug goed te zetten :p
En dan ook weer heen en weer tussen de versterker (EQ versterker en effecten) en computer (partituren etc) is ook allesbehalve handig. Alles via de computer is dus veel handiger in gebruik ook.

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik heb niet genoeg plaats om de effecten en kabels gewoon te laten liggen zoals ik wil, dan ligt dat gigantisch in de weg en is dat ook geen zicht. Dus telkens kabel oprollen, effecten aan de kant schuiven, ... Wat maakt dat ik achteraf geen zin heb om dat weer terug goed te zetten :p
En dan ook weer heen en weer tussen de versterker (EQ versterker en effecten) en computer (partituren etc) is ook allesbehalve handig. Alles via de computer is dus veel handiger in gebruik ook.

Verjaag ouders uit woonkamer, laptop/computer op salontafel, Manuvdv in de zetel, gitaarstand naast u, kaske met versterker op en effecten in/onder naast u -> plug&play :D

Defees

Legacy Member
ik heb overal wel een gitaar hangen, een cube30X in de living en een Carvin halfstack in de slaapkamer xD kmoet niet veel zeulen.

Sick`

Legacy Member
Obi-Jan zei:
In die 4/5 jaar dat ik nu gitaar speel, speel ik nog altijd op dezelfde gitaar en amp :unsure:
Dat is nog eens wat anders als wat ik hier soms lees van andere mensen :D

Elk jeer een nief gitaar, een nieve amp en een 12tal nief pedaaltjes dan overdreven? :unsure:

Implar

Legacy Member
Sick` zei:
Elk jeer een nief gitaar, een nieve amp en een 12tal nief pedaaltjes dan overdreven? :unsure:

Wtf hoeveel geld gaat daar dan in :p
Ik speel nu een kleine 3 jaar en tegen het einde van het jaar ook eens een 2e gitaar & amp kopen.

Sick`

Legacy Member
Implar zei:
Wtf hoeveel geld gaat daar dan in :p

Daar wil ik niet eens over nadenken :D

Al bij al valt dat mee, ik heb dan ondertussen ook wel 2 gitaren en een bass terug weg gedaan; dus dat compenseert altijd wel (de bass heb ik bvb geruild tegen iets goedkoper en 200 euro opleg van de koper).

Kwa versterkers, de cube zal binnekort buitengaan, en als ik dan nog een andere versterker zou kopen, zou er tegelijk 1 van de huidige weg gaan (niet zo tevreden van men HT-5).

En kwa pedalen, een hoop in de US besteld en goeie zaak aan gedaan. Koop er ook geregeld 2dehands, en ik verkoop ze dan ook geregeld 2dehands.. ik probeer er altijd in nieuwstaat en rookvrij te pakken te krijgen :)

Het verlies dat je maakt is "speelgeld" en uiteindelijk niet duurder dan andere hobbies :)

TsD

Legacy Member
Wat is er mis met die HT-5? Was misschien van plan die zelf te kopen in de nabije toekomst...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan