Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Service van Piens vind ik allesbehalve eigenlijk. Eens je iets meer gevorderd bent is wat ze vertellen ook niet altijd juist en gaan ze hun uitspraken weer gaan verdraaien in voordeel van hun portemonnee. Hangt uiteraard wel af van de verkoper, ik dacht dat er eentje is (was) die wel meer dan goed zijn job doet.
En qua testen... Logisch dat ik niet meer naar de goedkope modellen kijk, ik zit in de categorie 1000+. Ik wou dan eens model X en Y testen, en die gast vlakaf "jamaar er komen er hier zoveel om te testen en uiteindelijk kopen ze niks, dus alst is om u gewoon es wa te amuseren dan heeft het geen zin". Ik was rap weer weg en sindsdien ben ik er niet meer geweest. Ze zijn inderdaad ook vrij duur, maar dat heb je in zowat alle muziekwinkels in België.

+ de irritante stickers die ze op de gitaren kleven :angry:

Implar

Legacy Member
Om even verder te gaan over Bruno's shop (voor Rorin).
Die heeft mij een gitaar aangeraden op basis van mijn muzieksmaak (die nu wel veranderd is maar soit), heeft alles mooi uitgelegd van mijn gitaar en amp, kheb gratis kabel, strap en picks gekregen.
En een maand of 6 later heeft hij kosteloos mijn snaren vervangen omdat ik niet wist hoe het moest (snaren zelf uiteraard wel betaald).

Bij Rudy was het "die gitaar raden wij je aan, voila". Als je niet weet hoe te spelen ben je daar vet mee....

langun

Legacy Member
Manuvdv zei:
Service van Piens vind ik allesbehalve eigenlijk. Eens je iets meer gevorderd bent is wat ze vertellen ook niet altijd juist en gaan ze hun uitspraken weer gaan verdraaien in voordeel van hun portemonnee. Hangt uiteraard wel af van de verkoper, ik dacht dat er eentje is (was) die wel meer dan goed zijn job doet.
En qua testen... Logisch dat ik niet meer naar de goedkope modellen kijk, ik zit in de categorie 1000+. Ik wou dan eens model X en Y testen, en die gast vlakaf "jamaar er komen er hier zoveel om te testen en uiteindelijk kopen ze niks, dus alst is om u gewoon es wa te amuseren dan heeft het geen zin". Ik was rap weer weg en sindsdien ben ik er niet meer geweest. Ze zijn inderdaad ook vrij duur, maar dat heb je in zowat alle muziekwinkels in België.

+ de irritante stickers die ze op de gitaren kleven :angry:

Hmm, ik ben daar samen met nen maat van mij al een paar keer geweest en elke keer toch al goed ontvangen. Het was een keer zeer druk toen we versterkers wilden testen en toen hebben we gewoon een gitaar en een kabel gehad, zonder veel uitleg, maar voor ons was dat niet erg ;)

Sick`

Legacy Member
Die kleine kale dikke bij Piens is echt irritant, die wil altijd zo een beetje doen van "nee, maar allez, tis goe" bvb als je goed weet dat je korting hebt zo eens zuchten en dan zo zeggen van "normaal niet op accesoires, maar allez, volg mij maar naar da kassa" en dan doet ie zo tegen de kassierster alsof ze mij speciaal korting moet geven en geeft die zo een blik van "huh? ik kan niet volgen? die krijgt toch zowieso korting??" ... echt irritant! Ooit eens gevraagd waarom hun online prijzen zo veel goedkoper waren dan de prijzen op het etiket "mijn vrouw en kinderen moeten ook eten" :doh:

Buiten dat, wel redelijk content, maar altijd goed uitkijken, sommige prijzen zijn echt afrip. Maar vanaf een bepaalde aankoop krijg je imho gewoonweg een -22% kaartje, en dan zijn de meeste prijzen normaal of beter dan den duits.

En die stickers zijn echt pokke irritant, ik snap niet hoe ze er bijkomen. Ik heb mijn stikker al een sjaans er met veel gekloot schadeloos afgekregen. Als ze ooit zeveren, ik heb nog een losse stikker liggen :p

Mr Piens zelf is ook een apart geval, was ooit in de winkel aan het spelen en die passeerde en deed zo het "komaan, en geven" gebaar met de uitspraak "ROCKEN!!" .. zeer ongepast :ironic: Ook op de parking wuift die u na alsof hij u kent...

Thorondor

Legacy Member
Moet dan toch eens achter dat -22% kaartje vragen als ik daar nog keer wa zou kopen...

Rorin

Legacy Member
@implar, handig om te weten, kzou geen flauw gedacht hebben hoe ik snaren moet vervangen. Maar ja eenmaal ik mijn eigen gitaar heb, en mijn maat wil zijn stuk brol niet meer terug, dan haal ik dat ding wel eens netjes uit elkaar voor zover ik kan (en hopelijk krijg ik dat ding dan ook weer in elkaar :p )

Sick`

Legacy Member
Rorin zei:
dan haal ik dat ding wel eens netjes uit elkaar voor zover ik kan (en hopelijk krijg ik dat ding dan ook weer in elkaar :p )

Ik zou het toch enkel bij de snaren houden :p Als je de nek er uit haalt en er terug in steekt kan het zijn dat deze anders staat en bijgevolg de gitaar serieus onbespeelbaar maakt :D

Rorin

Legacy Member
I know, maar ik heb het ook over dat goedkoop ding van mijn maat. En dan enkel als ik mijn eigen gitaar heb en hij dat stuk brol niet meer terug wil. Dus dan kan ik er toch wat mee prutsen. :p

Kapoen

Legacy Member
Rorin zei:
Ik heb al heel wat forums afgelopen, heb ook al van Piens gelezen. Niet altijd positief, maar heb er zelf geen ervaring mee, dus kan ik er niet veel over zeggen uiteindelijk. Ik heb op de thomann website wat zitten rondneuzen, en ben een beetje verliefd geworden op de SG-modellen en meer specifiek de Epiphone SG G-400 CH 279€.
Maar zoals ik al zei, ik ben een totale leek op dit vlak, dus ik zou graag eens willen weten wat jullie als goede beginnersgitaren aanzien?
Welke soort muziek wilt ge eigenlijk spelen? Niet dat het extreem veel uitmaakt voor een eerste gitaar, maar sommige gitaren neigen beter naar de muzieksoort van uw eigen smaak dan anderen. Zoals Langun al heeft uitgelegd dus :)

Btw ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar als ik vragen heb waar ik moeilijk antwoord kan op vinden zal ik jullie wel nog wat lastig vallen (zoals nu dus). :p
No problem, daarvoor zijn we hier :)
Misschien hebt ge ook nog iets aan deze link (vertelt een beetje over gitaargerief): klik!

Rorin

Legacy Member
Handige link! Nu weet ik eindelijk wat ze met "actie" bedoelen!
En qua muzieksmaak, ik hoor het liefst de zwaardere rock en metal.

Borsten

Legacy Member
khad nog een vraagske over de elementen van een gitaar.
alsje een neemt met 3 elementen zoals epiphone Sg G400 custom, dan heb je zo een 3 way switch. maar met 3 elementen kanje dan enkel kiezen voor 1ste, 2de, en 3de element en niet alle 3 samen? en klinken die dan beter of slechter?

Sick`

Legacy Member
Borsten zei:
khad nog een vraagske over de elementen van een gitaar.
alsje een neemt met 3 elementen zoals epiphone Sg G400 custom, dan heb je zo een 3 way switch. maar met 3 elementen kanje dan enkel kiezen voor 1ste, 2de, en 3de element en niet alle 3 samen? en klinken die dan beter of slechter?

Selecting Rhythm activates the neck and the middle pickup, selecting Treble gives you the bridge and the middle pickup, the middle position activates all three

Review of the Epiphone G-400 SG Custom Electric Guitar

Recipe4hate

Legacy Member
Ik speel eigelijk nooit met al mijn PUPS samen. Ik heb meestal setups van 2 (nek+bridge) pup, maar ik gebruik die altijd afzonderlijk.

medic

Legacy Member
Heb deze voormiddag eens een beetje liggen klooien en heb een leuk riffje bedacht. Kunnen jullie me mss een beetje advies geven ivm wat ik nog kan verbeteren?

http://dl.dropbox.com/u/212204/deumdeumTom.mp3 => Ohja, vanaf 1:37 ga ik wel de mist in (maar daar ben ik me van bewust), dus het gaat hem voornamelijk over het stuk dat daarvoor komt ;).

Skyscraper

Legacy Member
1. Als ge opneemt maken dat uw ge uw versterker hoort, en niet uw plectrum/gitaar. (niet zo belangrijk hoor... maar maakt wel 'n verschil)
2. Iets meer ritmisch/losser proberen werken, is nogal stroef nu.

Voor de rest is't niet mis :). Dat ene akkoord dat ge zo heel open speelt, misschien iets meer afdempen.. is wat té chaotisch.

medic

Legacy Member
Bij puntje 1 hebt ge absoluut gelijk, maar da's soms een beetje onpraktisch voor mij. Ik neem met mijn camera op en extract daar dan het geluid van. Het is maar een snelle opname.

Puntje 2 ook absoluut gelijk, ik moet het nog meer inoefenen, heb het maar een kwartier daarvoor bedacht ;).

Wat chaos betreft : ik hou nogal van Neil Young, die speelt ook nogal fuzzy :)

Skyscraper

Legacy Member
Mja, heb dat zelf lang zo gedaan hoor. Begrijp wel waarom :D.

Fuzzy is zeker goed, ben zelf zot van Neil Young. Alleen is het contrast nét iets te groot met uw andere akkoorden, als ge snapt wat ik bedoel? :)

medic

Legacy Member
Ja ik snap wat ge bedoelt. Ik vond dat contrast wel leuk actually. Ik ga later nog eens op een andere manier spelen. Speel dit in open G stemming, dus normaal gesproken als ik een snaar minder speel zou dat een heel stuk minder chaotisch moeten klinken.

naokske

Legacy Member
Bijna een jaar gelede heb ik mij een Squier starter pack gekocht met n Fender Frontman ampke bij... nu ben ik al wat gevorderder (:p) en wil binnenkort een nieuwe gitaar + versterker kopen. Ik speel vooral metal en rock, maar ook klassieke rock, punk en zou ook wat blues willen oefenen :)
Ik zit sinds kort ook in een beginners band met vrienden :)
Nu dacht ik aan een Gibson SG Special faded worn Gibson SG Special Faded Worn Brown bij KeyMusic.com
niet zo heel duur (€600) en toch wel kwaliteit denk ik... Ik zal binnenkort gitaren gaan uittesten in de winkel maar wou toch even jullie mening weten :)
Ik dacht aan die Gibson omdat ik er van overtuigd ben dat he daar perfect metal op kan spelen maar ook blues ed... ? (daarom dat ik liever geen Ibanez koop)

Als versterker dacht ik aan VOX VT100 Valvetronix (€445) Vox VT100 Valvetronix bij KeyMusic.com
Iemand ervaring hiermee? Op het internet vind ik bijna alleen positieve reacties terug. Wat ik niet echt snap aan deze versterker is die functie van keuze voor welke versterker sound je wil ofzo. Sommigen daarvan zijn clean, sommige met distortion..? Maar wat als je een pedaal wilt gebruiken? Dan ben je gelimiteerd tot de cleane versterkers?
Eerst dacht ik aan de Marshall MG102fx , maar die heeft precies niet echt een goede reputatie :p

grtz

Plutus

Legacy Member
Geen MG als je nog de keuze hebt :p en kijk eens rond op de 2dehands-markt? Je hebt al wat ervaring dus je kunt ook zelf testen.
Die Gibson is wel een mooi koopje, al vaak gehoord dat je met die faded-reeksen van Gibson niet slecht zit voor die prijs. Zelf vind ik een faded LP leuker maar soit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan