Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Recipe4hate zei:
I agree, Defees. 400 is al een heel mooi budget voor een beginner.

Idd, ik heb het zelf met 200 gedaan :D Het resultaat was wel dat ik na een goei maand al een nieve versterker had gekocht en na een half jaar een andere gitaar :D

Imho zakt de versterker het minst in prijs en maak de versterker ook het meeste van uw sound, geef daar dus het meeste aan uit.

langun

Legacy Member
Sick` zei:
Al enkele malen met een squier gespeeld, en ze voelen/zien er goedkoop uit, maar speelden en klonken geweldig. De elementen geven uiteraard feedback, maar dat is met alles in die prijsklasse :D

Wat die tele vanuit de originele post betreft: je hebt ook nog mexicaanse Fenders. Soms is er een duurdere reeks 'Classic Player' dat echter heel wat USA onderdelen als pickups/brug/... bevat, zeker de moeite om te checken.

Tging dan over Epiphone specials dat ik het had over het goedkoop gevoel, squiers nog niets dan goed gehoord over het algemeen.

Sick`

Legacy Member
langun zei:
Tging dan over Epiphone specials dat ik het had over het goedkoop gevoel, squiers nog niets dan goed gehoord over het algemeen.

Ah k :D Mijne Special was echt scheef :( Maar wat me vooral stoorde was dat die nek telkens naar beneden dook, ookal zit je met dat dink op je schoot, zeer lastig als beginner :s

Beter nog, ik kwam bij ne gast da wa met effectjes op zijn Tonelab aant foefelen was, en op een gegeven moment kon ie gewoon praten en dat kwam door de versterker door :wtf:

Borsten

Legacy Member
Defees zei:
Blijft een Epiphone.


En voor Skyla

de 2dehands markt al eens bekeken?

voor 400 euro heb je dan eigenlijk iets wat nieuw al 650 kan zijn in totaal. vaak ook mensen die beginnen en dan het opgeven.

of koop je voor 180 euro ofzo een beginnersset die nieuw 350 kost.

I know, maar kdenk dat ik niet echt moet beginnen met 2de hands als beginner. en mensen die ervaring hebben met gitaren keb ik niet echt

Shylaa

Legacy Member
Bedoel je dan die Squier 'standard' reeksen 'Sick'? Mexicaanse fenders heb ik ook al eens gecheckt, maar die gaan rond de €500 zonder versterker, dus dat vind ik echt te veel.

Tweedehands markt heb ik ook al eens bekeken, maar ik ben nogal bang om int zak gezet te worden, aangezien ik weinig of geen kennis heb op dit moment...

Skyscraper

Legacy Member
Hebt ge gene vriend die wél wat van gitaren afweet? Die 's mee kan gaan als ge 'r eentje tweedehands gaat testen? :)

Sick` zei:
Imho zakt de versterker het minst in prijs en maak de versterker ook het meeste van uw sound, geef daar dus het meeste aan uit.

Inderdaad :)

Sick`

Legacy Member
Shylaa zei:
Bedoel je dan die Squier 'standard' reeksen 'Sick'? Mexicaanse fenders heb ik ook al eens gecheckt, maar die gaan rond de €500 zonder versterker, dus dat vind ik echt te veel.

Tweedehands markt heb ik ook al eens bekeken, maar ik ben nogal bang om int zak gezet te worden, aangezien ik weinig of geen kennis heb op dit moment...

Als leek zonder assertieve gitaar-vrienden kan je best van de 2dehands markt wegblijven. Wat de gitaren betreft: zowel betere veries als de gewone, maar de betere zijn ook echt wel beter.

500 lijkt veel, maar als je niet zeker bent, koop gewoon iets goedkoop om mee te beginnen. Na een paar weken voel je wel of het je dink is of niet ... als het je dink is ga je rap merken dat 500 eigenlijk nog meevalt :D

Moraal van het verhaal: Neem geen risico. Weet je het zeker, heb je al materiaal van iemand geleend ofzo: koop beter materiaal. Weet je het niet: koop gewoon iets dat in de buurt komt met wat je wil.

Shylaa

Legacy Member
Ja dat is nu net mijn probleem, werkelijk geen één van mijn maten kan gitaar spelen. Alleen mijn zus, maar zij speelt enkel akoestisch en ze weet ook totaal niet waar ze op moet letten bij een elektrische.

Over dat 'lenen', daar had ik ook al aan gedacht en is me zelfs aangeboden door iemand. Ik denk dat ik gewoon zijn gitaar een tijdje ga gebruiken en dan desnoods een mexican tele kopen ofzo. :)

lykmeraid

Legacy Member
Al een maand aan het wachten op mijn amerikaanse fender strat + nieuwe amp (ook van fender) :(
Ben mij vandaag gaan lastig maken in de winkel, hoop dat ze hem volgende week hebben !

langun

Legacy Member
Damn zo lang... Mijn geduld werd al serieus getest toen ik 3 dagen moest wachten :p

medic

Legacy Member
London City Comets zijn ook ten zeerste aan te raden! Kost zo'n 250 euro voor een hele degelijke telecaster kloon. Bij Leo Caerts in Leuven hebben ze die regelmatig in stock. Ik heb er een tweedehands gekocht en die is echt zalig :)

Kapoen

Legacy Member
Shylaa zei:
Een Telecaster is zowat mijn droom, maar ik ga echt niet dom gaan doen door dat nu te kopen. En ik heb nog niet zoveel goed gehoords over die Squiers, dus die laat ik alvast aan me passeren.

Dit model krijgt vrij goede reviews: link.
't is geen dure gitaar, maar heel geschikt voor beginners.

Borsten

Legacy Member
Skyscraper zei:
Hebt ge gene vriend die wél wat van gitaren afweet? Die 's mee kan gaan als ge 'r eentje tweedehands gaat testen? :)

wel, ik ken er 2, maar die ene vertrouw ik niet 100% aangezien hij mij in het begin een les paul special wou laten kopen omdat hij zei: "een gitaar, koop de goedkoopste , tis de versterker die het hem doet." en de andere ken ik van op caffee, duz..

Kapoen

Legacy Member
medic zei:
Ja Kapoen, tis die dat ik dus bedoelde, heeeel leuke gitaar :)
Hehe, had uw post ni gelezen, sorry :)

Anyhoo, LCs zijn wel te krijgen in de meeste Belgische winkels denk ik.
Maldegem -> Leuven is een stukske rijden, beetje te ver voor een gitaar me thinks :D

Shylaa zei:
Op dit moment lijk die Yamaha Pacifia 012 me wel wat! Maar wat ik wel vreemd vind, is dat hij op ultimate-guitar reviews minder krijgt dan die Yamaha in de Lidl... Die uit de Lidl wordt het dus waarschijnlijk niet!
Bij Yamaha moet je een beetje opletten met de type aanduidingen, als ik mij niet vergis is het zo
in hun budget segment:
- Yamaha Pacifica 112: beste kwaliteit, ook 'duurste', veel aangeprezen voor beginners
- Yamaha Pacifica 012: goedkoper dan de 112
- Yamaha EG012: Aldi/Lidl gitaar, behoort niet tot de Pacifica reeks

Dus bij het zoeken van reviews hou je best rekening met deze aanduidingen.

Shylaa

Legacy Member
Hmm, die London City is de eerste gitaar waar ik echt een goed gevoel bij heb precies. Heeft hij een mooi geluid? En daarmee bedoel ik niet 'klinkt hij zoals een standard american telecaster'... Is de kwaliteit degelijk?

Plutus

Legacy Member
medic zei:
London City Comets zijn ook ten zeerste aan te raden! Kost zo'n 250 euro voor een hele degelijke telecaster kloon. Bij Leo Caerts in Leuven hebben ze die regelmatig in stock. Ik heb er een tweedehands gekocht en die is echt zalig :)
Wat voor een hals hebben die LC Comets eigenlijk? Zo'n vette '50s boomstam, of kleiner? De Fender Baja heeft echt zo'n dikke '50s fender neck en dat was té voor mij. Misschien zou ik er wel aan kunnen wennen, maar naast de nagenoeg perfecte halzen van de horizon en de rr24 zou die nogal verbleken.

Kapoen zei:
Maldegem -> Leuven is een stukske rijden, beetje te ver voor een gitaar me thinks :D
Ge moest eens weten :D

Kapoen

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ge moest eens weten :D
Ja ok, als ge ergens een uniek stuk wilt gaan ophalen of zo, maar voor een
beginnersgitaar is het niet nodig om heel veel kilometers te gaan doen.

Shylaa

Legacy Member
Wat is het verschil eigenlijk tussen die Squier Affinity Tele en die LC Comet?

medic

Legacy Member
Betere kwaliteit van de pickups en beter afgewerkte hals. Dat komt omdat Squier en massa product is een London City is een hollands bedrijfje dat relatief kleinere productie doet. Zij kunnen dus nog meer kwaliteit bieden voor een lagere prijs omdat ze er wss geen gigantische fabriek op na houden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan