Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Zoals al is gezegd, test het uit!
Ik raad echter ook aan om op de tweedehandsmarkt te kijken, maar dan liefst samen met iemand die wat kennis van zaken heeft.
Zo heb ik mijn Epiphone Les Paul Custom goedkoper kunnen krijgen dan die Standard uit de Music Store.

sir oinksalot

Legacy Member
Grishnar zei:
past daar mee op me die "tremelo bar"

Ja ge kunt da er afhalen maar, elke keer als ge u gitaar anders ga stemmen, moede elke snaar opnieuw stemmen en da verschillende keren.

Dus wilde u boveste snaar in drop D zetten dan gade al u snaarkes moeten afgaan omda ge die vals hebt getrokken.


gij gaat er me die gitaar geen last van hebben.
met een floyd rose systeem lukt het mij anders makkelijk om mijn E snaar te droppen naar D met de fijnstemmers zodanig dat de rest van de snaren perfect in tune blijft

Sick`

Legacy Member
Err, die whammy van in die post lijkt mij niet detachable en zeker niet met een floyd te vergelijken :eek: Die arm steekt daar knoerhard in de weg :D

Redhunter

Legacy Member
josuwa zei:
Geen gitaar voor Redhunter en ik precies.

Op de vorm afgaande: Ja :p

Ik dacht dat jij ook nogal ruige dingen speelde. Of sla ik hier de bal totaal mis?

Plutus

Legacy Member
Sick` zei:
Err, die whammy van in die post lijkt mij niet detachable en zeker niet met een floyd te vergelijken :eek: Die arm steekt daar knoerhard in de weg :D
Ben bijna zeker dat die daar af kan hoor, hoe krijgt ge dat ding anders in een kist? En moest ik die in een hoes steken en daar gans de streek me afcrossen zoals ik met mijn Les Paul deed vroeger, 't zou rap kapot zijn :D

Ik zie mij nog rijden... In het begin had ik nog geen hoes. Fiets met 1 hand, in de andere hand die LP :p zo 5km rijden, mijn arm viel er bijna af op het einde :D en gans het dorp wist meteen dat ik gitaar speelde.

Sick`

Legacy Member
Gibson trems generally have non-detachable arms, unlike the Fender units where you generally need to remove it to fit the guiar into its standard case.

Op het eerste zicht lijkt het dat je een schroevendraaier zal nodig hebben though. In een kist is geen probleem denk ik, dat is net het irritante aan die whammy bar, die ligt bijna naast uw strings :s

josuwa

Legacy Member
Redhunter zei:
Op de vorm afgaande: Ja :p

Ik dacht dat jij ook nogal ruige dingen speelde. Of sla ik hier de bal totaal mis?

Ik speel wel rock en bluesrock enzo maar geen metaltoestanden.

sir oinksalot

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ben bijna zeker dat die daar af kan hoor, hoe krijgt ge dat ding anders in een kist? En moest ik die in een hoes steken en daar gans de streek me afcrossen zoals ik met mijn Les Paul deed vroeger, 't zou rap kapot zijn :D

Ik zie mij nog rijden... In het begin had ik nog geen hoes. Fiets met 1 hand, in de andere hand die LP :p zo 5km rijden, mijn arm viel er bijna af op het einde :D en gans het dorp wist meteen dat ik gitaar speelde.

hehe doet me denken aan de tijd dat ik nog met men gitaar op de rug en marshall vs8080 op de bagagedrager wekelijks door het dorp fietste
kzie het mezelf zeker niet meer doen nu :D

Carrion

Legacy Member
Ok, ik ben (na toekomstig vakantiewerk) van plan die HDFX van de hand te doen en te vervangen met een orange. Nu vraag ik mij wel wat af, die cabinet (die zat standaard bij die HDFX dus geen idee welke boxen erin steken) is die kwalitatief genoeg om te gebruiken met een orange top? En hoeveel watt zou ik minsten moeten hebben met toekomstplannen voor optredens?

langun

Legacy Member
Als de speakers technisch gezien die orange aankunnen (Watt en Ohm) dan komt het enkel nog aan op persoonlijke smaak qua klank, want speakers maken wel een wereld van verschil.

Hoeveel watt... In theorie kan je alles doen met een 5 watter als er altijd PA voorzien is, maarja....

Carrion

Legacy Member
'k zal morgen eens een mailke sturen naar de winkel (gezien er niks van stickers hangt op m'n cabinet).

optreden zal meestal wel in jeugdhuizen ofzo zijn (dus nie altijd met een PA)

Borsten

Legacy Member
kheb besloten van de versterker van me vriend (line6 spider 2 75watt voor 180€) niet te kopen.
de roland cube werd mij aangeraden door iemand. maar kdenk dat de line6 spider IV 30 ook een nice beginner amp is.
Maar kweet het verschil niet echt. die line 6 staat tussen de modeling processors en de roland tussen de gewone amps. Wat is het verschil dan? en wat is den besten?

AntiClock

Legacy Member
cubes zijn geen slechte versterkes maar dan heb je geen effecten (enkel overdrive)
Om te starten is zo'n modeling amp veel leuker, heb je tal van effecten waarmee je kan spelen.
Later kan je dan veranderen naar degelijke versterker met aparte versterker en pedalen etc maar das meestal niet om mee te beginnen.

Ik heb zo'n cheap peavey modeling amp met 20tal effecten en vind dat super en zeker meer dan genoeg om thuis mee te spelen.

langun

Legacy Member
Een cube heeft toch nog een reverb, delay, chorus, flanger, phaser, en tremolo.
Met die line6 ga je waarschijnlijk wel meer mogelijkheden hebben, maar ik vind de algemene sound van de cube wel beter.
Puur persoonlijk natuurlijk.

Carrion

Legacy Member
Koopt u aub geen roland cube :p Die dingen klinken nu toch echt zo "dood" als iets, ik vond da echt geen plezier om daarmee te spelen.

AntiClock

Legacy Member
ik wou eerst ook een cube kopen, maar Tom van de guitarshop in Gent die raadde me toch de goedkopere peavey aan, twas goedkoper en meer plezier aan.
Heb z'n raad opgevolgd en die peavey maar 99 euro betaald en ben daar toch tevreden van...

Plutus

Legacy Member
Carrion zei:
Koopt u aub geen roland cube :p Die dingen klinken nu toch echt zo "dood" als iets, ik vond da echt geen plezier om daarmee te spelen.
Dat koopt ge dan ook niet voor de goeie sound hé :p ik heb vorig jaar in de rapte zo'n 15X gekocht omdat het klein, goedkoop en stevig is en er geluid uitkomt. Als beginner hebt ge trouwens echt niet meer nodig dus noch de cube, noch de spider, noch de peavey zouden een slechte aankoop zijn.

langun

Legacy Member
Ik zou wat beginnen opnemen van mijn gitaarspel, nu ben ik gezegend met een XLR uitgang op mijn versterker. Zie ik het verkeerd als ik denk dat ik een XLR-female to 1/4" jack daaraan kan hangen om vervolgens via een adapter die 1/4" jack naar een mini jack kan omzetten en aansluiten aan mijn pc?
De geluidskwaliteit zal hoogst waarschijnlijk niet top notch zijn via die XLR, maar voor 5 euro zal ik waarschijnlijk niet mogen klagen, en op die manier kan ik later nog altijd een microfoon kopen om zo op te nemen.

Enige fouten in mijn redenering?

Edit: Blijkbaar wel, iets met symmetrisch en asymmetrisch

Ronnie86

Legacy Member
kheb ooit is op zo ne kleine cube gespeeld en da beviel mij wel... daar staat toch zo een "Metal" setting op eh? vond ik wel goe klinken ijg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan