Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Proficiat!
Niet meteen mijn ding, vind dat 'de ******' voor het hardere werk al schonere pareltjes hebben geproduceerd (waarvan er al 2 aan mijn muur hangen te blinken), maar dat is louter persoonlijke smaak :D

Sick`

Legacy Member
Zeveraars! Niks gaat boven mijn jap dat in mijn ik-maak-vlekken-op-vinyl-staander heb staan! :D

Ronnie86

Legacy Member
Grishnar zei:
Vandaag nieuwe aanwinst: http://www.dv247.com/assets/products/48733_l.jpg

689 euro

De sound is echt zalig (EMG's), kben er vree content van, da gitaarke weegt ook bijna niets en da nekske is vree dun, dus kramp krijg ik er ook ni van door nekeer goe door te spelen.

Ah vo de mensen da et ni zouden weten, das dus voor de iets ruigere metal genre's, Humbuckahz fo tha win...

nice. wa een ibanez is da juist?

Grishnar

Legacy Member
@Ronnie86: RGT6EXFX

kzocht vooral een goeie gitaar me een fixed bridge, want da stemmen van black metal (E-tuning) naar stoner/doom (Drop D of nog lager) is nogal een last als ge steeds elke snaar moe herstemmen (en da tremolo hendelke op mijn oude gebruik ik ver nooit)

Ma ze is echt perfect als ge zo nen heavy crunch zoekt (palm muten is echt zo fucking zalig me de deez) en als ge voor u hogere snaren zo nen warme melodische fuzz wilt (vo solo's) dan ist zeker u ding.

En die Active EMG pick-ups filteren zo de storende noise deruit, en ze heeft jumbo frets, dus ge moe ni drukken op u snaren ma gewoon lichtjes aanraken en tis al voldoende :D

Ultimate-guitar: If you like having a nuclear bomb in your arsenal, then this is for you. this guitar is as metal as it gets. I played on several "higher" end ibanez including the prestige line, and let me tell you this fixed bridge monster came out on top for me. the simplicity, built for durability and powerful face melting soloing.

Grishnar

Legacy Member
whoops, verbeterd, zal mss komen omda ik van 89 zen :D
Zaligen dimebag avatar trouwens.

Ronnie86

Legacy Member
thx,enfin ge zult er wel content van zijn denk k.

happy dinsdag en RIP DIO

Borsten

Legacy Member
hmm, aangezien ik w8 tot na de examens voor mijn first guitar te kopen, blijf ik maar altijd met een druipmond aan het kijken naar wat cole gitaren. Nu dacht ik mijn goesting gekozen te hebben: Les Paul standaart, tot ik dit schoon stukske zag.
welk een zou het best zijn voor classic rock/rock/metal te spelen? of gewoon al meskien prijskwaliteit?

Plutus

Legacy Member
Geen van beiden zijn slecht om op te beginnen. Ik weet niet hoe het met Epiphone dezer dagen zit, maar die Les Paul zal waarschijnlijk wel een stuk meer wegen dan de SG. Misschien beiden toch eens vastnemen en proberen?

Borsten

Legacy Member
Manuvdv zei:
Geen van beiden zijn slecht om op te beginnen. Ik weet niet hoe het met Epiphone dezer dagen zit, maar die Les Paul zal waarschijnlijk wel een stuk meer wegen dan de SG. Misschien beiden toch eens vastnemen en proberen?
en is dat positief of negatief da em dan meer weegt?^^

Grishnar

Legacy Member
ik ken iemand me nen Epiphone G-400 (cherry red) en kmoe zeggen da ik da ni echt zo een goeie gitaren vind, bv als ge rechtstaant wilt spelen zakt u nek naar beneden (als ge em is loslaat), en die nek is in vergelijking me die gitaar waar ik toen op speelde (ibanez GRG170) veel te dik, allez tis mss persoonlijke smaak, ma ik vond da een lomp ding waar ge ni ect zo goe snelle stuff op kunt spelen.

Tis natuurlijk wel echt een mooike :)

Hoe meer da u gitaar weegt hoe kutter (me een zwaar gewicht rond u nek hangen is nooit wijs e)

Plutus

Legacy Member
Grishnar zei:
Hoe meer da u gitaar weegt hoe kutter (me een zwaar gewicht rond u nek hangen is nooit wijs e)
Toch niet.
Het gewicht is vaak de troef van een echte Les Paul! Uit een 'schelleke' alder gaat ge nooit de sound halen van een halve boomstam mahogany ;)
Gewicht is puur eigen voorkeur en eventueel ook afhankelijk van uw gestalte, daarom dat ik de persoon in kwestie de raad geef om zelf eens te voelen.

Ook de dikte en vorm van de hals is persoonlijk... De halsjes van ibanez zijn echt wel het dunste van het dunste; sommige mensen spelen daar graag op, anderen krijgen al kramp bij het idee. Zelf geef ik de voorkeur aan de dunnere (ESP/Jackson RR-like), maar ik ken genoeg mensen die graag een -bij wijze van spreken- boomstam in hun handen hebben. Mijn Dean had zo'n reusachtige C-hals, niet mijn ding.

Grishnar

Legacy Member
ah daar hebde wel gelijk in, ma van rock gitaren heb ik ni zo een verstand :D

Borsten

Legacy Member
Grishnar zei:
Tis natuurlijk wel echt een mooike :)

Hoe meer da u gitaar weegt hoe kutter (me een zwaar gewicht rond u nek hangen is nooit wijs e)

echt hé, dat zwart met goud :love:, enkel wat spijtig van die (kweet niet of het de juiste term is ^^) wammie bar. maarja, die kan je er af doen waarschijnlijk?
en ook die sensoren (ken ook de term nie xD) van de les paul zijn anders dan alle andere standard les pauls?

Plutus

Legacy Member
Borsten zei:
echt hé, dat zwart met goud :love:, enkel wat spijtig van die (kweet niet of het de juiste term is ^^) wammie bar. maarja, die kan je er af doen waarschijnlijk?
en ook die sensoren (ken ook de term nie xD) van de les paul zijn anders dan alle andere standard les pauls?
Whammy bar kan er inderdaad af, moet er zelfs af als je je gitaar in een kist/hoes steekt. Als je die er liever aflaat is dat geen probleem :)

Met 'sensoren' bedoel je, denk ik, de elementen? :p (die 2 zwarte dingen onder je snaren). Ook bij de Les Paul die je net postte zijn het humbuckers, het verschil is dat deze er geen elementkapjes overheen hebben :)

Grishnar

Legacy Member
past daar mee op me die "tremelo bar"

Ja ge kunt da er afhalen maar, elke keer als ge u gitaar anders ga stemmen, moede elke snaar opnieuw stemmen en da verschillende keren.

Dus wilde u boveste snaar in drop D zetten dan gade al u snaarkes moeten afgaan omda ge die vals hebt getrokken.

Edit: ah lol, kzie nu juist da die mannen daar een beter systeem voor hebde dan die floathing bridge shit.

gij gaat er me die gitaar geen last van hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan