josuwa
Legacy Member
scipicore zei:Hey,
Ik heb al sinds aankoop een probleempje met mijn Ibanez ART. De strap button aan de neck komt namelijk altijd los, ik los dit dan op door hem gewoon terug vast te draaien met een schroevendraaier, maar dit begint behoorlijk tegen te steken. Weet er iemand een goede oplossing zonder lijm?
Ook zit ik met behoorlijk wat fretbuzz en ik weet niet juist wat ik moet doen om dat op te lossen. De brug staat redelijk hoog maar aan het einde van de neck liggen de snaren dan weer maar net boven de frets, ik heb het meeste fretbuzz rond de 7e/9e fret. Ik heb eens gemeten hoe hoog de snaren staan en ik kwam op het volgende uit: Fret 22: 5mm, fret 12: 4mm, fret 1: 2mm.
Ik had misschien gedacht om de brug iets lager te zetten in combinatie met de truss rod wat losser te maken zodanig dat de nek iets meer concaaf staat. Klopt dit?
Moest dit kloppen, weet iemand waar ik zo'n truss rod tooltje kan kopen?
1. Koop strapLOCKS, gewoon veiliger en beter, de mens die die erin zet zal wel zorgen dat ze vaststaan normaal. Dit kunt ge laten doen bij elke goede gitaarboer.
2. Frettbuzz, als ik het goed begrijp liggen de snaren vanvoor niet echt dicht en vanachter wel. Dit betekent dat je een upbow hebt, je nek staat dus niet recht. Vraag dit ook aan iemand die er genoeg kennis van heeft om mbv de trussrod de gitaar af te stellen. Dan liggen de snare overal even ver. 2 mm is veels te ver

Truss rod kit voor uw gitaar kreeg ge er normaal gezien bij
Greets,
Joos
. Ik denk dat sommige bassisten wel 'n fuzz gebruiken, maar da's dan echt voor specifieke nummers.
Best eens mee naar een gitaarboer gaan. Zeker dat je niet gewoon te hard picked? Hoor je het hard door je versterker? Een klein beetje buzz is normaal als je wat harder picked. Kan ook aan je picking methode liggen (als je eerder plucked ipv picked).
(hoewel sommige dat blijkbaar goede resultaten met tandenstokers halen
. Toch bedankt, misschien 's wat verder rondneuzen op dat forum.