Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Explain? :crazy:
Er moet toch iets aan die amp mankeren dan?

Tussen 0 en 10 zitten trouwens nog 9 cijfertjes e :p

Ja, zijnde 'te stil' en 'te luid' :D

Zeker in het begin van de volume pot werken veel (transistor) versterkers in stappen. Stel dat die zo is dat die daar al van volume van 0 naar 1W gaat, dan ben je al redelijk genekt... uiteraard als het over een distortion kanaal gaat... maar waar zou je anders een Spider III voor kopen? :D

Plutus

Legacy Member
Hangt natuurlijk af van waar de persoon in kwestie woont. Mijn 80W Valvestate ging ook luid maar was qua volume zeker goed voor thuis, terwijl jij met die bandit problemen ondervond. Het spreekt voor zich dat er een verschil is tussen een appartementje (in 't stad) en een villa op het platteland, ik kan mij wat meer laten gaan :p

Denk niet dat je je zou storen aan die headstock hoor, die van Epiphone is even lelijk... Of staat Epiphone 'sjieker' denkt ge? Blijft een budgetmerk hé. De headstock van mijn les paul stoort mij ook totaal niet :)
Resale value lager... Verwaarloosbaar in mijn ogen. Laat ons zeggen dat een Epiphone LP voor 300 gaat, een Vintage V100 voor 150. Maar nieuw zul je de V100 ook 200 euro minder betalen.

Skyscraper

Legacy Member
Goh met 'n grote amp is dat moeilijk te regelen idd^^. Als ge rustig wilt spelen moet ge echt zéér zacht draaien tussen 1 & 2, iets derover kan écht al luid & storend zijn.

Sick`

Legacy Member
Ja, daarmee zeg ik dak mijn er persoonlijk hard aan zou storen :D

Ik ben niet bepaald een fan van de Epiphone headstock, maar tis vooral het blinkend fake-bomma-goude Vintage opschrift dat mij ongelofelijk stoort. Ooit in een winkel zien hangen en ik geef toe, ik heb ze niet getest, maar ze zagen er alles behalve aantrekkelijk uit.

Je kan ook altijd eens kijken of je geen 2dehands Epiphone kan vinden, dan doe je zowieso amper verlies :)

Redhunter

Legacy Member
Als ge uw volume zowel op amp als gitaar regelt moet dat toch meevallen?
Als het volume iets te luid springt draai je gewoon iets terug rechtstreeks op je gitaar...

Aleja...met die amp specifiek heb ik nu geen ervaring...Dus kan er wel naastzitten :p

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Als ge uw volume zowel op amp als gitaar regelt moet dat toch meevallen?
Als het volume iets te luid springt draai je gewoon iets terug rechtstreeks op je gitaar...

Aleja...met die amp specifiek heb ik nu geen ervaring...Dus kan er wel naastzitten :p

Zeg, heb jij ooit al distortion gebruikt? :D Volume terugdraaien doe je dan enkel voor als je iets wil dat iets cleaner is dan wat je al hebt ;) *edit* volume terugdraaien geeft btw weer loss in treble :s

Recipe4hate

Legacy Member
Absoluut niet. Ik ga met Sick akkoord dat je volume inderdaad minder gaat aanpassen, maar wel de clean van je distortion. En dan kan je voor nummers geweldig spelen met je volumeknop op je gitaar. Dit geldt dubbel als er 2 gitaristen bezig zijn :)

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Zeg, heb jij ooit al distortion gebruikt? :D Volume terugdraaien doe je dan enkel voor als je iets wil dat iets cleaner is dan wat je al hebt ;) *edit* volume terugdraaien geeft btw weer loss in treble :s

Ja :p

Maar kben het niet met je eens :)

Mijn volume staat enkel in de climax op 10.

langun

Legacy Member
Je 'verliest' echt wel distortion als je je volume terugdraait op je gitaar, op mijn zwaarste distortion channel kan ik een bijna cleane klank krijgen door mijn volume bijna op 0 te zetten.

Redhunter

Legacy Member
langun zei:
Je 'verliest' echt wel distortion als je je volume terugdraait op je gitaar, op mijn zwaarste distortion channel kan ik een bijna cleane klank krijgen door mijn volume bijna op 0 te zetten.

Ja tuurlijk :p

ik praat nu wel niet over halve het volume dichtdraaien ofzo. Maar variaties van uw volume tussen 7 en 10 geeft iets extra...

En ik zou het niet direct cleaner/meer distortion noemen.

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Ja tuurlijk :p

ik praat nu wel niet over halve het volume dichtdraaien ofzo. Maar variaties van uw volume tussen 7 en 10 geeft iets extra...

En ik zou het niet direct cleaner/meer distortion noemen.

Met de hoeveelheid distortion dat ik gebruik klink dat gewoonweg niet en geeft dat wel een aanzienlijk verschil in de hoeveelheid distortion en definitie, maar amper in volume.

Maar zoals al vaak gezegd, we spreken over een totaal ander genre van muziek :)

Plutus

Legacy Member
Om eens zot te doen de akoestische van de haak genomen, stof afgeblazen, paar akkoorden geleerd en Wonderwall (Oasis) gespeeld. Op een paar minuten kon ik de intro al, ik was verbaasd :p dit is leuker dan ik dacht, misschien moet ik dit toch maar wat vaker oefenen.

Dus: tips voor slag-/akoestische gitaar? Akkoorden leren is eigenlijk niets, het moeilijkste is die slag vinden... Ik heb hier een ganse verzameling nummers liggen die ik indertijd ingebonden heb. Een hoop songteksten met de akkoorden per maat bijgeschreven, soms ook een slag in schemavorm. Maar ik vind het echt moeilijk om de goeie slag te vinden én te houden.

Carrion

Legacy Member
Manuvdv zei:
Om eens zot te doen de akoestische van de haak genomen, stof afgeblazen, paar akkoorden geleerd en Wonderwall (Oasis) gespeeld. Op een paar minuten kon ik de intro al, ik was verbaasd :p dit is leuker dan ik dacht, misschien moet ik dit toch maar wat vaker oefenen.

Dus: tips voor slag-/akoestische gitaar? Akkoorden leren is eigenlijk niets, het moeilijkste is die slag vinden... Ik heb hier een ganse verzameling nummers liggen die ik indertijd ingebonden heb. Een hoop songteksten met de akkoorden per maat bijgeschreven, soms ook een slag in schemavorm. Maar ik vind het echt moeilijk om de goeie slag te vinden én te houden.

'k heb da ook :p elektrische is heel plezant, ma met zo'n akoestische kunt ge toch echt wel een hoop plezante dingen doen :p al moet ik er wel eens wa akkoorden voor leren

T.Monkey

Legacy Member
dilemma dilemma !!
ik ben namelijk van plan om een versterker te kopen.
en nu heb ik keuze uit 2 versterkers.
een marchall 8040 valvestate, 40 Watt voor 125 euro
en een Spider II, 212 2x75 Watt, van line 6 voor 180 euro.
Voor de spider moet ik maar een 15 tal minuutjes rijden, maar de marchall is wel enkele uurtjes verder. Het belangrijkste is dat de amp luid genoeg gaat, om boven een harde drummer uit te komen. Ik kan men pod wel gebruiken voor het geluid, ( wat ongeveer het zelfde is als de spider denk ik ). Maar is die 40 Watt wel genoeg ?
want ik dacht dat je valves niet kunt vergelijken in wattage met een gewone versterker. Dus ik heb helemaal geen idee wat de beste koop zou zijn. Misschien kunnen jullie me wat verder helpen ?
Alvast bedankt;

josuwa

Legacy Member
Die Marshall zal er wel bovenuit komen ;)

Juist bestelling geplaatst:
VOX AC15C1
Fulltone Fulldrive 2 Mosfet
MXR M-169 analoge delay
BOSS CH-1
Ibanez AEG8NT

Redhunter

Legacy Member
Sick` zei:
Maar zoals al vaak gezegd, we spreken over een totaal ander genre van muziek :)

Ik denk dat zo'n beetje elke discussie waar ik in betrokken ben samenvat :p

Kga maar eens stoppen met replies geven, en enkel reageren als er nog eens iets theoretisch voorbijkomt. Ongeveer het enige waar ik op dit forum goed in ben :p

Sick`

Legacy Member
Skyscraper zei:
EHX.com | Stereo Pulsar - Variable Shape Analog Tremolo | Electro-Harmonix

Voor 50 euro kan ik hem overkopen, doen?
Lijkt mij 'n zeer fijne tremolo met véél opties om met te experimenteren. Misschien iemand ervaring hiermee?

77 euro bij thomann, dus ik zou zeggen, als hij in perfecte staat is wel, en anders er nog wa afpitsen :D Uiteindelijk is 50 euro niet echt duur voor een pedaal, al is het maar om wat mee te experimenteren.

De demo lijkt me nogal overdreven, maar als dat je ding is of als je het ook subtiel kan instellen lijkt me dat een goeie optie :)

Ik zoek ook nog een leuke tremolo pedaal, maar het enigste dat me tot hiertoe zint is de Tone Freak MelloTremo :s ... als iemand andere voorstellen heeft buiten de gangbare boss pedalen? liefst mxr-sized enclosure en op zen minst de standaard 3 knoppen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan