Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Borsten zei:
Sick` zei:Ja, en als ge sjaans hebt dat ze heel aankomtNee echt, mijn SG Special kwam aan met een losse nek pickup, en het de brug pickup was er scheef in gefreesd.
Wat me vooral stoorde was de zware nek, wat voor een beginner helemaal niet leuk is als die elke keer naar beneden wil duiken terwijl ge nog ni eens deftig een akkoord kunt pakken![]()


) dan zou je kunnen proberen iets te tweedehands te zoeken, met 400 euro ga je op de tweedehandsmarkt toch wat beters kunnen vinden dan de les paul studio + cube 20.Manuvdv zei:Toen ik voor de eerste keer naar de muziekwinkel ging en mijn allereerste setje kocht (gitaar + amp + accessoires), zat ik toch ook aan minstens 500 euro hoor![]()



Bedoel je online tov Belgische winkels? Of online/Belgische winkels onderling?Sick` zei:Prijzen varieren vaak, ook best online checken om te vergelijken, want 50% of soms zelf 100% duurder vind ik serieuze afrip als ge thuiskomt en dan de echte waarde merkt.
Ik denk dat ik ook aan dat bedrag zat ongeveer, maar ik wist toen al dat ik verder ging met gitaar spelen (ik had al een crappy akoestische gitaar). En ik kreeg nog wat sponsoring via een verjaardagsbudgetManuvdv zei:Toen ik voor de eerste keer naar de muziekwinkel ging en mijn allereerste setje kocht (gitaar + amp + accessoires), zat ik toch ook aan minstens 500 euro hoor![]()

Maar kijk, bijna 4 jaar later is die allereerste gitaar (na vervanging van elementen) nog steeds een vast lid van de collectie en wordt ze even vaak bespeeld als de andere 2Ronnie86 zei:ow maar
ik zat met mijn 1ste in totaal onder de 200 euro
twas brol maar da maakte mij ni uit voor mijn eerste. zien of het "een blijvertje is" of mss werd ik het snel beu ofzo...NIET DUS![]()

Skyscraper zei:Iemand 'n idee welke pedaal het interessants is?
DigiTech Bad Monkey
DigiTech Hot Head
DigiTech Grunge
Ik zoek 'n fijne distortion pedaal waar ik redelijk wat mogelijkheden met heb, dus niet alleen voor metal geluiden uit te halen.. maar ook niet voor wat lichte distortion voor blues rifjes. Heb ook 'n gain knop op m'n fender frontman 25R amp, maar vind 't geluid toch niet echt wat ik zoek.

Mijn eerste gitaar was ook een Stagg (wel akoestisch) en ik heb daardoor bijna het spelen opgegeven (scheve nek, hoge aktie,...). Ik heb ze dan ook met veel plezier omgewisseld voor een betere gitaar.Ronnie86 zei:^^ touché
mijn 1ste is al bespoten geweest met zwarte lak, gelijmd, ...vanalles mee gebeurd, speel er nog zelden op... alleen als ik een andere tuning voor het 1ste moet uitproberen , dan is die brolstagg het slachtoffer.
maar weg zal ik ze NOOIT doen![]()

Kapoen zei:Bedoel je online tov Belgische winkels? Of online/Belgische winkels onderling?
Hier in België betalen we inderdaad gemiddeld meer voor ons gerief, maar 50% verschil tussen winkels is ook wat overdreven denk ik (toch als we uitsluitend over nieuwe instrumenten spreken).
freakykiller zei:T'begint toch demotiverend te worden om al die goede gitaristen te zien![]()
TsD zei:Chet heerst hard!

Skyscraper zei:Heb 't geluid gevonden waar ik min of meer achter zoek.
Zaken zoals dit:
YouTube - The White Stripes - Ball And Biscuit
YouTube - Girl, You Have No Faith In Medicine - The White Stripes
YouTube - The White Stripes The Air Near My Fingers
Iemand 'n idee met welke pedal ik daar dicht zou bij kunnen komen?![]()
.
Distortion klink ook imho over het algemeen beter met de brug pickup (voor tweeklanken bedoel ik dan).