Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Borsten zei:
meschien is deze vraag al veel gesteld geweest maar bij het doorzoeken van deze tread kon ik niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik zou graag beginnen met Elektrische gitaar. ik heb op music store enkele leuke en goedkope sets gezien waar zo bijna alles in zit voor mee te beginnen. deze set had ik in gedachten.
nuja, is dit een goed instapmodel of raden jullie mij iets anders aan?

Ik denk dat je niet zo goed doorlezen hebt dan :D

Hangt er vanaf wat je wil spelen, maar als het kan, blijf uit de buurt van die Epiphone Special's ;)

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Nu zijn we appelen met peren aan het vergelijken. Iedere gitarist zijn stijl, ding en genre en laten we het daarbij houden :).

Ja dat wel.
Kwou gewoon mijn genre verdedigen :p

shagrath

Legacy Member
Tgoh, ze zijn goed als je nog niet zeker bent of je wel zal blijven spelen.
En persoonlijk vind ik dat die van mij nogal goed in de hand ligt, en werd ook gezegd door een aantal andere gitaristen. Maar is iets waar je geluk mee moet hebben denk ik.

On the other hand. Door gewoon te spelen is mijn topkam toch wel al kapot. En af en toe problemen met de pickup switch. Het gesoldeer vanbinnen ziet er ook niet al te goed uit.
Moest ik terug kunnen keren zou ik me een betere gitaar gekocht hebben, maar zoiets weet je niet op voorhand jammer genoeg.
Dus moest je zeker zijn dat je zal blijven spelen. Koop je een beter model.
Je gaat anders sowieso een andere gitaar kopen na een jaar ofzo. Toch als je er redelijk veel mee bezig bent.
Ben ik zelf ook al van plan van zodra ik studentjob heb gedaan.

Waar ik zeker vandaan zou blijven is die versterkers van zo'n sets.

En inderdaad, vraag je eerst af wat je wilt spelen.


Iemand ervaringen eigenlijk met een tiny terror?

Borsten

Legacy Member
Sick` zei:
Hangt er vanaf wat je wil spelen, maar als het kan, blijf uit de buurt van die Epiphone Special's ;)

welja, ik had gedacht van te beginnen met hier en daar een simpel rock nummer te leren spelen ofzo en hier en daar wat lichte metal ofzo. wat raad je dan aan?
(liefst een SG model of een paula ;))

Waar ik zeker vandaan zou blijven is die versterkers van zo'n sets.

En inderdaad, vraag je eerst af wat je wilt spelen.

welja, vriend van had me gezegd dat die set een koopje was. maarja, hij speelt zelf nog zo lang ook niet.

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
geef mij maar dit .

Ik betwijfel of Alexi dat kan :cool:
(na een tijdje oefene zou ie het wel kunne natuurlijk :unsure:)

En omgekeerd :cool:, zou hij kunnen wat alexi kan :p ?

edit: die speelt alleen met zijn duim :unsure:

Plutus

Legacy Member
Borsten zei:
welja, ik had gedacht van te beginnen met hier en daar een simpel rock nummer te leren spelen ofzo en hier en daar wat lichte metal ofzo. wat raad je dan aan?
(liefst een SG model of een paula ;))



welja, vriend van had me gezegd dat die set een koopje was. maarja, hij speelt zelf nog zo lang ook niet.
Echte koopjes ga je pas doen door tweedehands je gitaar en versterker apart te kopen. Dat kan je echter niet als je weinig/geen ervaring hebt, dus je zal iemand moeten zoeken die er verstand van heeft :) dat is het nadeel.

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
Da wordt nogal moeilijk aangezien hij dood is...



Aja...nu je het zegt.

:p

Maar stel dat hij leefde, het zou niet gelukt hebben met zijn duimke :p !

josuwa

Legacy Member
shagrath zei:
Tgoh, ze zijn goed als je nog niet zeker bent of je wel zal blijven spelen.
En persoonlijk vind ik dat die van mij nogal goed in de hand ligt, en werd ook gezegd door een aantal andere gitaristen. Maar is iets waar je geluk mee moet hebben denk ik.

On the other hand. Door gewoon te spelen is mijn topkam toch wel al kapot. En af en toe problemen met de pickup switch. Het gesoldeer vanbinnen ziet er ook niet al te goed uit.
Moest ik terug kunnen keren zou ik me een betere gitaar gekocht hebben, maar zoiets weet je niet op voorhand jammer genoeg.
Dus moest je zeker zijn dat je zal blijven spelen. Koop je een beter model.
Je gaat anders sowieso een andere gitaar kopen na een jaar ofzo. Toch als je er redelijk veel mee bezig bent.
Ben ik zelf ook al van plan van zodra ik studentjob heb gedaan.

Waar ik zeker vandaan zou blijven is die versterkers van zo'n sets.

En inderdaad, vraag je eerst af wat je wilt spelen.


Iemand ervaringen eigenlijk met een tiny terror?


Tiny Terrors zijn echt cool. Zeker checken als je de kans hebt. Wel niet blind kopen, hebben een heel aparte sound ;)

Ronnie86

Legacy Member
Sick` zei:
Ik denk dat je niet zo goed doorlezen hebt dan :D

Hangt er vanaf wat je wil spelen, maar als het kan, blijf uit de buurt van die Epiphone Special's ;)

bwa om te beginne is da wel ok. als ge chanse hebt klinkt ze nog redelijk

Kapoen

Legacy Member
Borsten zei:
*knip*
of raden jullie mij iets anders aan?
Ik heb al veel goede reviews gelezen over:
- London City Spitfire
- London City Comet
- Yamaha Pacifica 112

Deze gitaren zouden redelijk makkelijk te vinden moeten zijn in Belgische winkels. Waarschijnlijk kennen de meer geroutineerde gitaarspelers hier nog wel andere modellen die voldoen voor een beginner.

Van versterkers weet ik niet zo heel veel (van gitaren trouwens ook niet ;) ), maar ik ben erg tevreden van mijn Roland Cube 20X. Het is een veelzijdige versterker met een hoop effecten en een aantal handige functies zoals een ingebouwd stemapparaat.

De opties die ik hier heb neergezet kosten wel een pak meer dan dat startpakket op musicstore,
maar het voordeel is wel dat je direct een fatsoenlijk instrument en versterker hebt die lang
kunnen meegaan. Daarnaast zijn deze instrumenten ook verkoopbaar op
de tweedehandsmarkt moest het nodig zijn, met startpakketten kan dat nogal eens tegenvallen.

Verder wil ik aanraden om toch op zijn minst eens naar één of meerdere winkels bij jou in de buurt te gaan en daar om advies vragen. Ik ben van het principe dat ik liever iets meer betaal in een lokale winkel om eventueel later te besparen op herstellingen/garanties, afstellingen,...

Borsten

Legacy Member
Kapoen zei:
Verder wil ik aanraden om toch op zijn minst eens naar één of meerdere winkels bij jou in de buurt te gaan en daar om advies vragen. Ik ben van het principe dat ik liever iets meer betaal in een regionale winkel om eventueel later te besparen op herstellingen/garanties, afstellingen,...

welja, mijn broer lief heeft zijn elektrische drum gekocht bij music store, en 3 jaar garantie en de 30 dagen geld terug vind ik nog goeie service?
of zijn verhalen van slechte ervaringen?

Kapoen

Legacy Member
Borsten zei:
welja, mijn broer lief heeft zijn elektrische drum gekocht bij music store, en 3 jaar garantie en de 30 dagen geld terug vind ik nog goeie service?
of zijn verhalen van slechte ervaringen?

Mja, niet dat ik slechte ervaringen heb met webwinkels of zo, ik geloof graag
dat er (hier op dit forum?) mensen zijn die een gitaar online gekocht hebben
en er tevreden van zijn. Alleen is dat denk ik niet aan te raden voor beginners, want stel dat het ding nog een afstelling nodig heeft (en dat is goed mogelijk) dan moet ge toch naar een lokale winkel die er u dan nog voor factureerd ook.

*edit* Ik vraag mij trouwens af hoeveel ge kunt besparen tov een Belgische winkel op zo'n startpakket. Stel dat hetzelfde pakket hier in België een 20, 30 of misschien zelfs 50 euro duurder is, volgens mij koopt ge dan voor die meerprijs een veel betere naservice dan mogelijk is met een webshop.

shagrath

Legacy Member
josuwa zei:
Tiny Terrors zijn echt cool. Zeker checken als je de kans hebt. Wel niet blind kopen, hebben een heel aparte sound ;)

Aparte sound als in typische Orange sound, of zelfs voor Orange een aparte sound?
Heb er een zien staan in de keymusic in gent, volgende keer eens vragen of ik hem kan testen.

In hoeverre bepaalt de cab mee het geluid? Heb er namelijk geen Orange cabs zien staan. Andere cabs die aangeraden zijn voor die head?

Sick`

Legacy Member
Ronnie86 zei:
bwa om te beginne is da wel ok. als ge chanse hebt klinkt ze nog redelijk

Ja, en als ge sjaans hebt dat ze heel aankomt :D Nee echt, mijn SG Special kwam aan met een losse nek pickup, en het de brug pickup was er scheef in gefreesd.

Wat me vooral stoorde was de zware nek, wat voor een beginner helemaal niet leuk is als die elke keer naar beneden wil duiken terwijl ge nog ni eens deftig een akkoord kunt pakken :(

Sick`

Legacy Member
Kapoen zei:
Mja, niet dat ik slechte ervaringen heb met webwinkels of zo, ik geloof graag
dat er (hier op dit forum?) mensen zijn die een gitaar online gekocht hebben
en er tevreden van zijn. Alleen is dat denk ik niet aan te raden voor beginners, want stel dat het ding nog een afstelling nodig heeft (en dat is goed mogelijk) dan moet ge toch naar een lokale winkel die er u dan nog voor factureerd ook.

*edit* Ik vraag mij trouwens af hoeveel ge kunt besparen tov een Belgische winkel op zo'n startpakket. Stel dat hetzelfde pakket hier in België een 20, 30 of misschien zelfs 50 euro duurder is, volgens mij koopt ge dan voor die meerprijs een veel betere naservice dan mogelijk is met een webshop.

True, een gitaar koop je best lokaal, maar ook in de winkel zeggen sommigen rap "al onze gitaren zijn vanuit het fabriek goed afgesteld". En als je dan vraagt van "is dit normaal? *kletter*kletter*" ... "ja, das persoonlijke voorkeur eh". Ook best hier iemand meepakken dat er iet van kent.

Prijzen varieren vaak, ook best online checken om te vergelijken, want 50% of soms zelf 100% duurder vind ik serieuze afrip als ge thuiskomt en dan de echte waarde merkt.

Koop NOOIT maar dan ook NOOIT een gitaar of een versterker van 'COOL'. Dit is volgens mij gewoon bvb een Epiphone dat niet goed genoeg is om er 'Epiphone' op te zetten. Maar wel met een duurder prijskaartje en gigantisch inconsistent tov elkaar :doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan