Borsten zei:
*knip*
of raden jullie mij iets anders aan?
Ik heb al veel goede reviews gelezen over:
-
London City Spitfire
-
London City Comet
-
Yamaha Pacifica 112
Deze gitaren zouden redelijk makkelijk te vinden moeten zijn in Belgische winkels. Waarschijnlijk kennen de meer geroutineerde gitaarspelers hier nog wel andere modellen die voldoen voor een beginner.
Van versterkers weet ik niet zo heel veel (van gitaren trouwens ook niet

), maar ik ben erg tevreden van mijn
Roland Cube 20X. Het is een veelzijdige versterker met een hoop effecten en een aantal handige functies zoals een ingebouwd stemapparaat.
De opties die ik hier heb neergezet kosten wel een pak meer dan dat startpakket op musicstore,
maar het voordeel is wel dat je direct een fatsoenlijk instrument en versterker hebt die lang
kunnen meegaan. Daarnaast zijn deze instrumenten ook verkoopbaar op
de tweedehandsmarkt moest het nodig zijn, met startpakketten kan dat nogal eens tegenvallen.
Verder wil ik aanraden om toch op zijn minst eens naar één of meerdere winkels bij jou in de buurt te gaan en daar om advies vragen. Ik ben van het principe dat ik liever iets meer betaal in een lokale winkel om eventueel later te besparen op herstellingen/garanties, afstellingen,...