Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
freakykiller zei:
Lekker gitaarke, en Alexi is echt wel goed :unsure:
Alexi is zeker goed, maar ik wil niet met hem vergeleken worden :p ik ben Manu, en niemand anders! En zo zou elke gitarist moeten denken...

Hondengans

Legacy Member
@MaDe: Kijk sowieso 2dehands wat rond, en weet wat je wil. Ik heb toen ik ook met jouw probleem zat een multieffect 2dehands gekocht (150euro, Boss ME-50) en na een dik jaar kan ik eigenlijk echt pas alles uit men effecten halen, en besef ik aan welk effect ik iets heb en welk niet.

Nu begin ik pas serieus door te krijgen hoe ik men sound wil en ben dan ook van plan naar aparte pedaaltjes te gaan.

Als jij al weet wat je nodig hebt (bv. bluesoverdrive, metaldistortion, delay, reverb) kan je al direct voor aparte pedalen gaan, en heb je veel keuze per effect (op youtube vind je enorm veel samples van alle effecten met verschillende gitaren & versterkers). Hoewel velen een multi-effect afraden, ik ben enorm blij dat ik het toen heb gekocht, je kan blijven experimenteren totdat je weet waar je naartoe wilt.

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Alexi is zeker goed, maar ik wil niet met hem vergeleken worden :p ik ben Manu, en niemand anders! En zo zou elke gitarist moeten denken...
Feit, maar dat heb je wel met een "signature" gitaar :p Blijft hoe dan ook een lekker ding!

spikie

Legacy Member
MaDe zei:
Ik heb een paar vraagjes aan jullie!

Ik ben een beginnende gitaar speler (speel nu bijna 1 jaar). En heb een goedkope Marshall practice amp. En een mexicaanse Fender Strat.

Nu begin ik bijna aan een niveau te komen dat ik iets meer wil dan alleen de gain en contour/treble/bass/reverb knopjes van men versterker. En ik heb het gevoel dat ik niet de "sound" kan krijgen die ik wil. Ik speel voornamelijk rock/metal (Slipknot, Disturbed, Bullet For My Valentine, Rise Against, Metallica, SOAD, tot AC/DC en ga zo maar verder) maar soms geniet ik ervan om eens iets compleet anders te spelen. (J. Hendrix, blues, ...).

Ik heb echt al veel informatie opgezocht over pedalen/... maar ik geraak er niet wijzer uit.
Wat zouden jullie me aanraden? Ik ben student dus heb ook niet zoveel geld op overschot.
als ge fan zijt van disturbed (zoals ik) kunt ge the weapon pedaal van digitech kopen (signature van Dan Donegan)
heeft 7 distortion effects

ik heb de mijne voor €70 2dehands gekocht, nieuw zult ge die denk ik nemeer vinden

in de handleiding staan presets om het disturbed geluid van een aantal nummers perfect in te stellen

Plutus

Legacy Member
de jerre zei:
Feit, maar dat heb je wel met een "signature" gitaar :p Blijft hoe dan ook een lekker ding!
Maar 't is geen signature :p Alexi heeft nooit een eigen sig gehad bij Jackson. Bij ESP heeft hij wel zijn eigen lijn. Hij had (tot ze gestolen werd) gewoon een Jackson RR custom (de wildchild-custom) met welke de RR24 LTD zeer veel gelijkenissen heeft: http://www.metal-rules.com/concerts/ChildrenofBodom/laiho4.jpg
Vandaar het hele fanboy-gedoe. Maar Alexi is niet de reden waarvoor ik de RR24 kocht, gelukkig maar :D en voor de rest kan het me eigenlijk geen barst schelen wat men van mij denkt, uiteindelijk ben ik het die dit zeldzame stuk in handen heeft.
Vannacht toch een halfuurtje op kunnen spelen en verdorie, wat een zalig ding. Mijn horizon naderde de perfectie, maar deze speelt minstens even vlot! Nooit gedacht dat ik dat nog zou voelen.

AntiClock

Legacy Member
very strange ... als ik een paar uren gitaar speel ... dan wordt mijn zicht troebel,
ik kan dees nog met moeite lezen, nog iemand die da voor heeft ?

Cryp

Legacy Member
iemand hier ervaring met lampen amps van randall ben vanplan een te kopen

Sick`

Legacy Member
AntiClock zei:
very strange ... als ik een paar uren gitaar speel ... dan wordt mijn zicht troebel,
ik kan dees nog met moeite lezen, nog iemand die da voor heeft ?

Als dit u gitaar is zou dat wel eens kunnen: http://home.comcast.net/~pickguards/glitterBomb.jpg

Ben je (licht) bijziend? Misschien dan te vermoeid of je focust te hard.
Of heeft iets (versterker/pedal) een felle (blauwe) led? Daar word ik zelf duizelig van :p

AntiClock

Legacy Member
nee tis strange, tis een combinatie van concentratie nen muziek ofzo , had dat vroeger ook toen ik draaide (nog dj geweest) na een paar uren.
Maar met gitaar is het nog intenser... uurtje spelen en ik kan ver niemer lezen wtf

6 string addict

Legacy Member
AntiClock zei:
nee tis strange, tis een combinatie van concentratie nen muziek ofzo , had dat vroeger ook toen ik draaide (nog dj geweest) na een paar uren.
Maar met gitaar is het nog intenser... uurtje spelen en ik kan ver niemer lezen wtf

Misschien omdat ge lang naar iets dicht bij u staart?

Dan heb ik da ook, alsk lang naar iets aant kijke/stare ben da heel dichtbij is, en ik kijk dan op, ist ook allemaal een beetje wazig, ma da past zich dan wel aan na een minuutje ofzo..

Redhunter

Legacy Member
AntiClock zei:
nee tis strange, tis een combinatie van concentratie nen muziek ofzo , had dat vroeger ook toen ik draaide (nog dj geweest) na een paar uren.
Maar met gitaar is het nog intenser... uurtje spelen en ik kan ver niemer lezen wtf

Ook met je ogen dicht? (als je al kan spelen met je ogen dicht)

Misschien toch eens een dokter raadpelgen, wij zijn ook maar aan het gokken.


En eum...:unsure:
Wie is Alexi?

Plutus

Legacy Member
Redhunter zei:
Ook met je ogen dicht? (als je al kan spelen met je ogen dicht)

Misschien toch eens een dokter raadpelgen, wij zijn ook maar aan het gokken.


En eum...:unsure:
Wie is Alexi?
Alexi Laiho, hier in zijn beginperiode: http://www.metal-rules.com/concerts/ChildrenofBodom/laiho4.jpg
De laatste jaren verschrikkelijk populair, en door deze foto snap je meteen waarom ik nu automatisch de stempel van 'fanboy' op mijn voorhoofd gedrukt krijg :p

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
Ook met je ogen dicht? (als je al kan spelen met je ogen dicht)

Misschien toch eens een dokter raadpelgen, wij zijn ook maar aan het gokken.


En eum...:unsure:
Wie is Alexi?

Toch wel een van de snelste gitaarspeler :unsure: (shredden, uw ding dus nie :p) Zijn band maakt ook nog goeje muziek (instrumentaal gezien) behalve de latere albums maja shht

Plutus

Legacy Member
Qua snelheid ja, ook al ben ik nooit echt fan geweest van extreme snelheden. In het begin deed hij het echter nog goed en kon ik er van genieten (bekijk de oude opnames maar eens, zoals bv deze: YouTube - Children of Bodom - Lake Bodom), tegenwoordig is hij ferm verminderd. Vorig jaar zelf nog aan het werk gezien en je moet ook eens opnames van de laatste paar jaar bekijken, Alexi is echt sloppy geworden. En sloppy in combinatie met snelheid = no go

FatFish

Legacy Member
Wat is er zo snel aan die kerel? Die doet niks wat honderden nie al deden in de jaren '80.

kwistenbiebel

Legacy Member
anyway, ik heb een versterker te koop voor de geinteresseerden !

Line 6 vetta 2x12", in perfecte staat en een must-have voor elke gitarist die een grote waaier aan sounds wil !

prijs: 850

ZONDER FBV weliswaar, heb ik nog nodig. ;-)

de jerre

Legacy Member
Manuvdv zei:
Maar 't is geen signature :p Alexi heeft nooit een eigen sig gehad bij Jackson. Bij ESP heeft hij wel zijn eigen lijn. Hij had (tot ze gestolen werd) gewoon een Jackson RR custom (de wildchild-custom) met welke de RR24 LTD zeer veel gelijkenissen heeft: http://www.metal-rules.com/concerts/ChildrenofBodom/laiho4.jpg
Vandaar het hele fanboy-gedoe. Maar Alexi is niet de reden waarvoor ik de RR24 kocht, gelukkig maar :D en voor de rest kan het me eigenlijk geen barst schelen wat men van mij denkt, uiteindelijk ben ik het die dit zeldzame stuk in handen heeft.
Vannacht toch een halfuurtje op kunnen spelen en verdorie, wat een zalig ding. Mijn horizon naderde de perfectie, maar deze speelt minstens even vlot! Nooit gedacht dat ik dat nog zou voelen.
I know, vandaar de quotes ;) En Alexi is niet alleen snel hoor, ik vind hem in vergelijking met andere gitaristen met zo'n snelheid ook vrij melodieus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan