Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Redhunter

Legacy Member
freakykiller zei:
(shredden, uw ding dus nie :p)

:p

Kan wel van shredden genieten hoor, maar niet al te lang. xD

+ Ik heb ook een voorkeur voor clean, lichte overdrive :p

(Distortion kan zalig klinken, begrijp mij niet verkeerd, maarja...kben gen metalman:))

freakykiller

Legacy Member
Redhunter zei:
:p

Kan wel van shredden genieten hoor, maar niet al te lang. xD

+ Ik heb ook een voorkeur voor clean, lichte overdrive :p

(Distortion kan zalig klinken, begrijp mij niet verkeerd, maarja...kben gen metalman:))

Wel ik wou gewoon duidelijk maken dat het niet uw genre ging zijn :p

TsD

Legacy Member
Idd Sir! Vorige week zette de man een geweldig optreden neer! Toch een van mijn favoriete gitaristen!

sir oinksalot

Legacy Member
freakykiller zei:
Toch maar raar dat hij met zijn snaren omgekeerd speelt :p

tja die man komt uit de tijd dat er nog niet echt linkshandige gitaren bestonden en bespeelde dus een rechtshandige omgedraaid
in tegenstelling tot bv hendrix draaide hij zijn snaren niet om
gebruikt ook ontzettend dikke snaren wat in combinatie met zware reverb zorgt voor zijn "speciale sound"

Skyscraper

Legacy Member
Iemand 'n idee welke pedaal het interessants is?

DigiTech Bad Monkey
DigiTech Hot Head
DigiTech Grunge
DigiTech Metal Master
Boss MT-2

Ik zoek 'n fijne distortion pedaal waar ik redelijk wat mogelijkheden met heb, dus niet alleen voor metal geluiden uit te halen.. maar ook niet voor wat lichte distortion voor blues rifjes. Heb ook 'n gain knop op m'n fender frontman 25R amp, maar vind 't geluid toch niet echt wat ik zoek.

TsD

Legacy Member
Met die Digitech's geen ervaring, maar ik vermoed dat de MT niet direct zal zijn wat ge zoekt, maar best eens testen want ik ben mss niet de beste referentie:p

Plutus

Legacy Member
Skyscraper zei:
Iemand 'n idee welke pedaal het interessants is?

DigiTech Bad Monkey
DigiTech Hot Head
DigiTech Grunge
DigiTech Metal Master
Boss MT-2

Ik zoek 'n fijne distortion pedaal waar ik redelijk wat mogelijkheden met heb, dus niet alleen voor metal geluiden uit te halen.. maar ook niet voor wat lichte distortion voor blues rifjes. Heb ook 'n gain knop op m'n fender frontman 25R amp, maar vind 't geluid toch niet echt wat ik zoek.
De MT-2 zal alleszins niet doen wat jij zoekt, dus laat die maar achterwege. De rest ken ik niet.
Wat ik zou doen is een Boss SD-1 of gelijkaardig kopen, en daarmee de overdrive van je frontman boosten. Ik deed dat ook met mijn cube, en dat gaf imo toch een beter resultaat dan zo'n MT-2!
Heb nu ook een Metal Muff staan maar dat is voorlopig toch niet helemaal mijn ding... Na mijn examens eens wat met tweaken enzo, maar ik vrees voor de zaak.

Recipe4hate

Legacy Member
Redhunter zei:
geef mij maar dit .

Ik betwijfel of Alexi dat kan :cool:
(na een tijdje oefene zou ie het wel kunne natuurlijk :unsure:)

Nu zijn we appelen met peren aan het vergelijken. Iedere gitarist zijn stijl, ding en genre en laten we het daarbij houden :).

Skyscraper

Legacy Member
Manuvdv zei:
De MT-2 zal alleszins niet doen wat jij zoekt, dus laat die maar achterwege. De rest ken ik niet.
Wat ik zou doen is een Boss SD-1 of gelijkaardig kopen, en daarmee de overdrive van je frontman boosten. Ik deed dat ook met mijn cube, en dat gaf imo toch een beter resultaat dan zo'n MT-2!
Heb nu ook een Metal Muff staan maar dat is voorlopig toch niet helemaal mijn ding... Na mijn examens eens wat met tweaken enzo, maar ik vrees voor de zaak.

Uhu dat dacht'k ook :). Ik twijfel 'n beetje tussen de Grunge & de Hot Head, de bad monkey zal denk ik te weinig variatie geven tov mijn frontmain Gain :).

Sick`

Legacy Member
Manuvdv zei:
Wat ik zou doen is een Boss SD-1 of gelijkaardig kopen, en daarmee de overdrive van je frontman boosten. Ik deed dat ook met mijn cube, en dat gaf imo toch een beter resultaat dan zo'n MT-2!

Helaas dat slechts bij bepaalde transistor amps en ook maar tot een bepaald volume aan boost zoiets werkt. Als je met single coils speelt heb je echter nog wel wat ademruimte over om te boosten, verder hangt het van de amp af :) Mijn Schecter heeft bvb al zoveel output dat die een POD X3 en nog enkele andere pedalen en amps laat clippen. Een Spider III is daar bvb absoluut niet op voorzien. Denk dus 2x na eer ge ooit Blackout pickups steekt :D

Borsten

Legacy Member
meschien is deze vraag al veel gesteld geweest maar bij het doorzoeken van deze tread kon ik niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik zou graag beginnen met Elektrische gitaar. ik heb op music store enkele leuke en goedkope sets gezien waar zo bijna alles in zit voor mee te beginnen. deze set had ik in gedachten.
nuja, is dit een goed instapmodel of raden jullie mij iets anders aan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan