Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

medic

Legacy Member
@Sick : Merci, zal het onthouden
@Manu : Mja, da's raar he! Mij ligt een strat dan weer helemaal niet :unsure:

Plutus

Legacy Member
Later, als ik groot ben en centjes verdien, koop ik mij wel opnieuw een tele hoor. Met zo'n klein fenderampje, en gaan met die banaan :D. Nu moet ik kiezen... Beperkt budget, beperkte ruimte.

Redhunter

Legacy Member
Mij maakt dat niet uit hoe een gitaar eruit ziet...goed klinke moet ze doen!

Recipe4hate

Legacy Member
Ronnie86 zei:
chicks dig scars! ma dan niet op een precious gitaarke :)

Dan win ik! Ooit een ferme snee op mijn voorhoofd opgelopen door te headbangen en scherp meubilair te raken :applause:

Redhunter

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Dan win ik! Ooit een ferme snee op mijn voorhoofd opgelopen door te headbangen en scherp meubilair te raken :applause:

Kbent mij aant visualiseren. :lol:

Iedereen rond u: wtf? :wtf:

de jerre

Legacy Member
Sick` zei:
Ja, dat bedoelde ik met die 100dB, wat de 'sensitivity' is; en die liggen bij mijn speakers gelijk. Een G12T-75 heeft maar een sensitivity van 97dB tov 100dB idd; meestal ligt dat tussen de 95 en 100dB... maar ik ben te lui om op dit moment uit te zoeken wat het effectieve verschil is als je daar 5 of zelf 100W door stuurt :D

Het is inderdaad relevant, maar in mijn situatie dus niet, dus kan ik nog niet goed volgen waarom die cube met zijn 30W belange ni zo luid gaat als mijn Egnater met zijn max 20W :) Zal daar dan ook eens deftig research voor moeten doen ask me nog eens verveel :D
Goh, ik weet zelf ook niet goed wat ze met die sensitivity bedoelen, maar ik denk niet dat dat perfect het rendement uitdrukt. Als ik me niet vergis is er nog een of andere QS-factor of iets in die aard waar je beter op kunt voortgaan.

Sick`

Legacy Member
de jerre zei:
Goh, ik weet zelf ook niet goed wat ze met die sensitivity bedoelen, maar ik denk niet dat dat perfect het rendement uitdrukt. Als ik me niet vergis is er nog een of andere QS-factor of iets in die aard waar je beter op kunt voortgaan.

Ik ga ook maar voort op dit artikel: Egnater News TECH NOTE #101 “watts vs. volume, and other stuff…”

Have you ever seen the specs for a 12” speaker? A typical guitar speaker will produce about 95 to 100dB at 1 meter (about 3.3ft) with 1 watt of input power.

En wat Dr Decibel van Celestion mij enkele maanden geleden geantwoord had:

The bigger magnet on the V30 makes it a bit more difficult to drive and a bit louder. The G12M has a smaller magnet so is less sensitive and is easier to push. The sensitivity figure is the important figure when it comes 'loudness', the power handling figure is unimportant. The sensitivities of a 10 and 12 can be similar but the 12 tends to be deeper and the 10 brighter but some people like it. Two relatively quiet 10's like the G10 Greenback would be good as they are easy to push and have low sensitivity.

Voor de rest ken ik er ook geen knijt van :D

Redhunter

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ze is binnen :cool:

Foto's doen haar totaal geen eer aan maar soit, voorlopig moet ik het daar mee doen.

Ik ben toch meer voor rondingen :p

ga je hier dan eens een sampletje posten? :unsure:

MaDe

Legacy Member
Ik heb een paar vraagjes aan jullie!

Ik ben een beginnende gitaar speler (speel nu bijna 1 jaar). En heb een goedkope Marshall practice amp. En een mexicaanse Fender Strat.

Nu begin ik bijna aan een niveau te komen dat ik iets meer wil dan alleen de gain en contour/treble/bass/reverb knopjes van men versterker. En ik heb het gevoel dat ik niet de "sound" kan krijgen die ik wil. Ik speel voornamelijk rock/metal (Slipknot, Disturbed, Bullet For My Valentine, Rise Against, Metallica, SOAD, tot AC/DC en ga zo maar verder) maar soms geniet ik ervan om eens iets compleet anders te spelen. (J. Hendrix, blues, ...).

Ik heb echt al veel informatie opgezocht over pedalen/... maar ik geraak er niet wijzer uit.
Wat zouden jullie me aanraden? Ik ben student dus heb ook niet zoveel geld op overschot.

freakykiller

Legacy Member
Manuvdv zei:
God no. Dat is het enige nadeel aan de RR24 LTD, iedereen beschouwt je automatisch als een Alexi-fanboy :sad:

Lekker gitaarke, en Alexi is echt wel goed :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan