Archief - Gitaarthread n°7: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ronnie86

Legacy Member
de jerre zei:
Tenzij je een €300 teveel hebt zou ik bij draad blijven :p

Goede merken zijn: Planet Waves, Cordial, Klotz, ...

nope. spijtig genoeg hemmek nooit geld "Te Veel" :) ma er zijn er al van rond de de 80 - 90 euro(tzijn ni de topmerken ma da zal ook wel marcheren )

khem nu cordial en hij is kappot denk k. van de moment da ge beweegd krijgde storing etc. en tligt niet aan de jack in's van pedalboard/ gitaar

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Op mijn gitar staat mijn volume meestal op 5-7. Zodat ik extra kan geven als het moet of wat kan terugnemen.

Op mijn strat zit ik inderdaad ook meer met de knoppen te spelen. Meestal tussen 8 en 10 kwa volume. Tone staat daar meestal op 8 voor nek, en nooit boven 7 voor brug en middel. Maar als ik extra volume wil geven wil ik meestal meer van iets anders geven (bvb mids, bass, overdrive, ... of net minder treble), dus trap ik nogal snel op een pedaal :)

Meh, als ge 5 uur gitaar speelt en uw vingers zien grijs wil het zeggen dak men snaren moet vervangen zeker? :p Droog vel pelt er ook al af :D

Sick`

Legacy Member
Redhunter zei:
Ik heb gehoord dat sommige Planet Waves kabels een soort van beveiling hebben zodat ze niet zo makkelijk uit je gitaar vliegen. Nu zou deze beveiliging op lange termijn je plug op je gitaar kapot maken.

Ik kan enkel zeggen dat ik vind dat die kabel niet zo soepel in mijn Ibanez gaat. Daarmee durf ik hem ook niet meer gebruiken. Klinkt ook donkerder dan mijn Monster kabel, maar dat is kwestie van voorkeur natuurlijk.

PLANET WAVES PW-G-10 - Belgium International Cyberstore -> wil wil mag hem voor 18 euro in omgeving Antweren komen halen; zo goed als nieuw.

Redhunter

Legacy Member
Tijdje terug had ik hier een nummer gepost, 'the red one' (Pat Meteheny & John Scofield).

Jammergenoeg was dat de live versie en niet de studioversie die pakken beter is (live versie is eigenlijk maar sucky).
De studioversie is online moeilijk te vinden maar onlangs heeft iemand hem geupload op youtube (zal waarschijnlijk snel weg zijn).

Hier is de link: YouTube - Pat Metheny & John Scofield - The Red One

Alles zit perfect in dat nummer, niet te doen. Zowel groove, bas, drum, begeleiding als solo :love:
Een van mijn favoriete nummers.

T.Monkey

Legacy Member
Ik zit met een vraagje,
is het mogelijk om een pod rechtstreeks aan te sluiten op een cabinet, zonder top ?
waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben redelijk nieuw op dit vlak, dus vergeef me :p

Plutus

Legacy Member
Ik heb hier ook niet echt ervaring mee, maar in die situatie ontbreek je volgens mij een poweramp.

Sick`

Legacy Member
T.Monkey zei:
Ik zit met een vraagje,
is het mogelijk om een pod rechtstreeks aan te sluiten op een cabinet, zonder top ?
waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben redelijk nieuw op dit vlak, dus vergeef me :p

Niet mogelijk, je hebt daarvoor een eindversterker nodig zoals post hierboven zegt.

T.Monkey

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik heb hier ook niet echt ervaring mee, maar in die situatie ontbreek je volgens mij een poweramp.

nja maar wat is dat dan precies ? gewoon iets wat de top normaal doet zodat het cabinet stroom krijgt ofzo ?

En ook nog, hoeveel watt zou volstaan om met een beetje overschot uit te komen in een bandje, met drum zang en basgitaar, waar de bas een 310 W versterker gebruikt ?

Sick`

Legacy Member
T.Monkey zei:
moest ik dan bijvoorbeeld dit hier kopen:
Conrad Electronic - System Information
+ cabinet + pod, zou ik dan hiermee iets kunnen doen ?

Same error. Ik denk dat je beter ineens een versterker koopt. Met 20W kom je al een eind. Mits ge in Deinze woont: ga da gewoon eens eerst bij de Piens testen, plug een pod daar in de FX return van een amp ;)

T.Monkey

Legacy Member
Sick` zei:
Same error. Ik denk dat je beter ineens een versterker koopt. Met 20W kom je al een eind. Mits ge in Deinze woont: ga da gewoon eens eerst bij de Piens testen, plug een pod daar in de FX return van een amp ;)

Ja da zou ik inderdaad keertje testen daar. Die zullen me ook wel advies geven enzo, kan ik uiteindelijk toch nog ergens anders kopen, want Piens is echt wel duur. En ooh, 20W, ik dacht dat ik al minstens 100 of meer nodig gehad zou hebben. Danku het advies :)

Sick`

Legacy Member
T.Monkey zei:
Ja da zou ik inderdaad keertje testen daar. Die zullen me ook wel advies geven enzo, kan ik uiteindelijk toch nog ergens anders kopen, want Piens is echt wel duur. En ooh, 20W, ik dacht dat ik al minstens 100 of meer nodig gehad zou hebben. Danku het advies :)

Mwa, gewoon subscriben op die hun nieuwsbrief en een goei korting afwachten. Ik denk da ge niet zoveel moet kopen en/of puur sjaans hebben dat ge derna een kortings-pas toegemailed krijgt waarmee ge alles aan normale tot zelf veel goedkopere prijzen kunt kopen.

*edit*

Over die 20W: dat hangt er ook wel vanaf wat en waar je speelt natuurlijk!

langun

Legacy Member
20W ga je het wss niet trekken als je drummer echt doormept en je bassist zich ook niet inhoudt (hangt dus weer sterk af van wat je speelt), maar 100W is serieuze overkill, die ga je zelfs voor optredens niet nodig hebben, want vanaf het optreden groot genoeg is om 100W open te zetten heb je normaal al een PA.

Ik heb een 60 watt 212 combo en op repetities sta ik op 6.5/10 ongeveer, en das al ongelofelijk luid naar mijn mening :P (met oordoppen natuurlijk :D )

Ronnie86

Legacy Member
20W is wel wa weining vinnek. das goe voor thuis maar op reps... uh uh :naughty:

maar over welk budget spreken we? da maakt het al simpeler om iets aan te raden

BongZrGooD

Legacy Member
Ronnie86 zei:
nope. spijtig genoeg hemmek nooit geld "Te Veel" :) ma er zijn er al van rond de de 80 - 90 euro(tzijn ni de topmerken ma da zal ook wel marcheren )

khem nu cordial en hij is kappot denk k. van de moment da ge beweegd krijgde storing etc. en tligt niet aan de jack in's van pedalboard/ gitaar

Bwa, €300?? Voor ongeveer de helft heb je al een Sennheiser systeempje, toch een redelijk goed en gereputeerd merk dacht ik zo...
Sennheiser - freePORT 72 Instrument Set FP-72 : Draadloze systemen

Zelf heb ik een AKG die iets meer kostte, en dat ding werkt nu toch al een paar jaartjes feilloos. Het enige wat ik kapot gekregen heb is de jack aansluiting, maar blijkbaar is dat een euvel dat zelfs de duurdere toestellen/merken plaagt. Nieuwe jack opgezet en terug als nieuw.

Groetjes,
BongZ

Ronnie86

Legacy Member
ah bongz. dus gij hebt zo een wireless gedoe? en das dus aan te raden?

nadelen van?

Sick`

Legacy Member
Ronnie86 zei:
20W is wel wa weining vinnek. das goe voor thuis maar op reps... uh uh :naughty:

Goed voor thuis? :eek: Ik kan mijne toch niet eens op 0,5 zetten :D Maarja, de eene versterker zijn rating is de andere niet: mijn cube is zogezegd 30W maar gaat belange ni zo luid dan mijn Egnater die in principe slechts 15a20W is.

Maar hangt er ook vanaf wat je speelt en met welke amp, als je clean wil spelen ga je met mijn Egnater niet echt ver komen, geen idee hoe dat zit met amps die wel voor clean te spelen gemaakt zijn.

langun

Legacy Member
Sick` zei:
Goed voor thuis? :eek: Ik kan mijne toch niet eens op 0,5 zetten :D Maarja, de eene versterker zijn rating is de andere niet: mijn cube is zogezegd 30W maar gaat belange ni zo luid dan mijn Egnater die in principe slechts 15a20W is.

Maar hangt er ook vanaf wat je speelt en met welke amp, als je clean wil spelen ga je met mijn Egnater niet echt ver komen, geen idee hoe dat zit met amps die wel voor clean te spelen gemaakt zijn.

Zo'n Egnater is ook een lampenversterker niet? Die zijn sowieso luider dan een solidstate, als ze voor de rest gelijkaardig zijn natuurlijk, een 100W solidstate zal wel luider zijn dan een 5W lampenbakje :D

de jerre

Legacy Member
langun zei:
Zo'n Egnater is ook een lampenversterker niet? Die zijn sowieso luider dan een solidstate, als ze voor de rest gelijkaardig zijn natuurlijk, een 100W solidstate zal wel luider zijn dan een 5W lampenbakje :D
Wedden dat ik dat lampenbakje luider krijg? ;) (dan blijft ie wel niet standaard, maar het gaat :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan